کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف + راهنمای خرید کابینت MDF (ویدئو)

4,815 بازدید

کابینت ام دی اف و انواع آن موضوع اصلی این مطلب ماست. استفاده از انواع کابینت‌ آشپزخانه تاریخچه‌ طولانی در زندگی ما دارد. محفظه‌ های گنجه‌ شکل، که از چوب درختان و به شکل سنتی ساخته می‌شدند و با طراحی‌ های خاص و زیبا جذابیت بیشتری هم پیدا می‌کردند. این شکل اولیه کابینت ها بود و یه تدریج کابینت ها کامل تر شدند و کابینت های چوبی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به تدریج کابینت ام دی اف وارد بازار شد و تقریباً تمام بازار را در اختیار قرار گرفت. در ادامه این مطلب به بررسی انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف می پردازیم از شما دعوت می کنم با ما همراه باشید:

کابینت ام دی اف ایرانی و عکس های جذاب و جدید 2023 را از دست ندهید.

کابینت ام دی اف چیست؟

کابینت ام دی اف سالیان زیادی است که پر فروش ترین و محبوب ترین نوع کابینت در بازار ایران و حتی جهان است و گوی سبقت را از کابینت های فلزی منسوخ شده در گرفته است. کابینت mdf در طی سالیان گذشته تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. اما اصلاً ام دی اف یعنی چه؟ از چه ساخته شده اند؟ چرا محبوب ترین نوع کابینت هستند؟ جز کابینت آشپزخانه دیگر در چه مواری می‌شود از ام دی اف استفاده کرد اینها سوالاتی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ویدئو کابینت ام دی اف

انواع کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف که امروزه تقریباً در تمامی خانه ها وجود دارد در سبک های مختلف طراحی و ساخته می‌شود در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با این سبک و مدل ها آشنا کنیم. ورق ام دی اف متریال اصلی انواع کابینت آشپزخانه است. بالاتر اشاره کردیم که ام دی اف چیست.

ام دی اف خام در مرحله اول در ضخامت شانزده میلیمتر تولید می‌شود و سپس روکش های مختلف روی ام دی اف خام پرس می‌شود. جنس این روکش ها بسیار متنوع است. اگر بخواهیم به انواع کابینت آشپزخانه نگاهی بیاندازیم در ابتدا باید به سه سبک اصلی کابینت آشپزخانه اشاره کنیم:

  1. کابینت آشپزخانه کلاسیک
  2. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک
  3. کابینت آشپزخانه مدرن

حال می‌خواهیم شما را با جزئیات بیشتری از این سه سبک کابینت آشنا کنیم.

کابینت ام دی اف کلاسیک

این سبک کابینت شامل سه محصول به نام های کابینت چوبی، کابینت روکش چوب، کابینت ممبران می‌باشد. این محصولات از نظر ظاهر شباهت هایی با هم دارند، مشخصه اصلی کابینت کلاسیک درب های ابزار خورده و حکاکی شده است. این درب ها در طیف رنگی گسترده ای تولید می‌شود.

کابینت ام دی اف کلاسیک

همچنین در این سبک کابینت از ستون ها و گل های منبت و معرق کاری شده استفاده می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که باعث جذابیت هر چه بیشتر این سبک کابینت می شود وجود تاج و زیر چراغ ابزار خورده است که در قسمت کف و طاق یونیت های دیواری نصب می‌شود. جنس صفحه ای که برای این سبک کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد سنگ مصنوعی کورین است که خاصیت ابزار خور شدن را دارد. البته جا دارد به این نکته اشاره داشته باشیم که روند تولید هر یک از محصولات کابینت کلاسیک کاملاً متفاوت است.

جهت آشنایی بیشتر شما با این سبک کابینت از شما دعوت می کنیم مقاله کابینت کلاسیک را مطالعه کنید.

کابینت ام دی اف مدرن

این سبک کابینت نیز شامل سه محصول است که توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می‌شوند این محصولات شامل: کابینت های گلاس، کابینت فوق برجسته، کابینت ملامینه می‌باشد. هر یک از این محصولات که نام برده شد خصوصیات خود را دارند. امروزه در این سبک کابینت از تاج و زیر چراغ استفاده نمی شود تا جلوه و نمای مدرن کار حفظ شود.

کابینت ام دی اف مدرن

در این سبک کابینت بیشتر از دستگیره های مخفی یا مگنتی استفاده می شود. لکن استفاده از دستگیره های استیل و سنتی در این سبک دکور منسوخ شده و این دستگیره های مخفی جایگزین آنها شده اند. کابینت سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از قیمت پایین تری برخوردار هستند. صفحه انتخابی در این سبک معمولا صفحات چوبی HPL هستند که تا حدودی ضد خش و ضد آب هستند.

جهت آشنایی بیشتر با کابینت مدرن کلیک کنید.

کابینت ام دی اف نئوکلاسیک سبک جدید کابینت MDF

سبک نئو کلاسیک جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه است که روند تولید بسیار پیچیده و حساسی دارد. این سبک کابینت هم مانند دو سبک پیشین از کابینت ام دی اف صابونی تولید می‌شود. منبت ها در این سبک کابینت از ورق هایی با ضخامت ۲۵ میلیمتر استفاده شده.

کابینت ام دی اف نئوکلاسیک
کابینت ام دی اف نئوکلاسیک

این سبک کابینت شامل دو محصول به نام کابینت پولیشی و کابینت انزو (طرح انزو) است. ضخامت ورق ام دی اف در این سبک بسته به نوع درب ها متغیر است. صفحه کابینت ام دی اف سبک نئوکلاسیک معمولاً سنگ مصنوعی کورین انتخاب می شود.

جهت آشنایی بیشتر با این سبک دکوراسیون از شما دعوت می‌کنم مقاله کابینت پولیشی را مطالعه کنید.

مزایا و معایب کابینت ام دی اف

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با کابینت ام دی اف آشنا کنیم و مزایا و معایب کابینت ام دی اف را برای شما بازگو کنیم. البته مزایای این سبک کابینت از معایب آن بسیار بیشتر است. برای شناخت بیشتر از این سبک کابینت آشپزخانه از شما دعوت میکنم. در ادامه نیز با ما همراه باشید:

مزایای کابینت ام دی اف

  • ورق ام دی اف گستردگی رنگ و طرح ها و مدل های بی نهایت دارد و شما هر سلیقه ای داشته باشید می‌توانید رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • ظاهر شیک کلاسیک و مدرن کابینت های ام دی اف زیبایی را به خانه ها آورده و از نظر جذابیت و زیبایی قابل قیاس با کابینت های فلزی و قدیمی نیستند.
  • با توجه به آن که در تهیه آن ها از خرده چوب های بازیافتی استفاده می‌شود، با استفاده از آن ها می‌توان به حفظ محیط زیست کمک کرد.
  • کابینت ام دی اف عمر طولانی و همچنین تحمل وزن بسیاری دارد.
  • اصولاً کابینت ام دی اف با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شود.
  • کابینت آشپزخانه ام دی اف قیمت مناسبی دارد.

معایب مزایای کابینت ام دی اف

معایب کابینت ام دی اف

  • صفحه کابینت در صورت حرارت دیدن مثل گذاشتن قابلمه گرم به مرور فرسوده می‌شود و رنگ آن قسمت تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنم از اینکار پرهیز کنید.
  • کابینت ام دی اف در مقابل رطوبت آسیب پذیر است و در صورت برخورد مکرر آب با کابینت آن قسمت باد کرده و قابل تعمیر نیست و میبایستی تعویض شود.
  • ورق ام دی اف در هر رنگ و طرحی که باشد در مقابل اشیا تیز و برنده آسیب پذیر هستند.
  • در صورت آسیب دیدن از حرارت یا اجسام برنده امکان ترمیم کابینت وجود ندارد.

کابینت ام دی اف متری چند؟

اولین سوالی که خیلی از مشتریان دارن اینه که کابینت ام دی اف متری چند؟ ما می‌خواهیم جواب این سوال را یک بار برای همیشه بدهیم. کابینت ام دی اف انواع مختلفی دارد ابتدا باید ببینید قیمت چه نوع کابینت ام دی اف را می‌خواهید.

کابینت ام دی اف می‌تواند کلاسیک یا مدرن باشد. در واقع قیمت پایه کابینت امروزه از متری ۸۵۰/۰۰۰ در سبک مدرن شروع می‌شود و در سبک کلاسیک و کابینت لاکچری تا متری ۶/۰۰۰/۰۰۰ هم ادامه دارند. حال باید انتخاب کنید چه نوع کابینتی مناسب محیط آشپزخانه شماست. پس در این قسمت از مقاله به سراغ جدیدترین مدل ها و رنگ های کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت.

قیمت کابینت آشپزخانه

قیمت کابینت ام دی اف (نحوه محاسبه قیمت کابینت)

در نوین کابین محاسبه قیمت کابینت طبق جدول بالا صورت می گیرد و با توجه به طرح مورد نظر مشخص می شود کار از چند لایه و چند رنگ تشکیل شده و نیاز به CNC دارد یا خیر. همچنین استفاده از دستگیره مخفی، لولا و جک خاص و طرح روی درب ها و حتی پایه کابینت قیمت ساخت کابینت محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف بر مبنای متر طول می‌باشد البته با ابعاد استاندارد . ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر می باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر می‌باشد‌. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی‌متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر میباشد، ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر) است. مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استاندارد ها ضریب می گیرد.

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی

تفاوت ورق ام دی اف ایرانی و خارجی در میزان تراکم فیبر آنهاست. ورق ام دی اف خارجی تراکم فیبر بالاتری دارد. این تراکم بالا موجب مقاومت و استحکام بیشتر ورق ام دی اف خارجی می گردد. تراکم بالا باعث می شود تا نصب لولا و دستگیره ها بهتر صورت گیرد و هنگام باز و بسته شدن درب کابینت سر و صدا ایجاد نشود.

یکی دیگر از تفاوت های ام دی اف ایرانی و خارجی در این است که مغز ام دی اف های ایرانی نسبت به خارجی تیره تر است. دلیل تیرگی آن استفاده از چسب بیشتر است. روکش های ملامینه خارجی رنگ بهتری نسبت به ایرانی دارند و بیشتر حس طبیعت را تلقین می‌کنند.

انواع تخته برای ساخت ام دی اف

برای ساخت کابینت از چوب مصنوعی ام دی اف پرکاربرد ترین ورق می باشد. ورق ام دی اف از ترکیب تکه های چوب نرم و سخت و ترکیب آن با موم و رزین تولید می شود. علاوه بر ام دی اف از ورق اچ دی اف هم می توان برای تهیه کابینت استفاده نمود. در فرآیند تولید اچ دی اف گرما و فشار زیادی به کار برده می‌شود و نیازی به چسب ندارد. این نوع فرآورده چوبی بسیار مقاومت بالایی داشته و همچنین از قیمت بالاتری به نسبت ام دی اف برخوردار است. تئوپان نیز از دیگر ورق ها برای ساخت کابینت است. نئوپان فرآورده چوبی است که از تراشه یا خرده چوب ساخته می‌شود و دارای تراکم پایینی می باشد. از این تخته به جهت ساخت کابینت‌های ملامینه استفاده کرده و به نسبت ام دی اف بسیار ضعیف‌تر است.

جدید ترین مدل کابینت ام دی اف

امروزه تولید کابینت به صنعتی بدل شده که روز به روز کامل تر می‌شود و مدل ها و سبک های جدید با توجه به ذوق و خلاقیت طراحان به وجود می آید. کابینت ام دی اف در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند. در واقع کلمه کابینت ام دی اف لغت بسیار جامع است ولیکن تمامی کابینت های امروزی mdf هستند فقط در رنگ ها و طرح های متفاوت با درجه بندی کیفی تولید می‌شوند.

مدل جدید کابینت آشپزخانه 2022 و عکس های شیک از آن

جدیدترین مدل های کابینت ام دی اف شامل کابینت پولیشی، کابینت ممبران (وکیوم)، کابینت های گلاس، کابینت مدرن دو رنگ می‌باشد که هرکدام محبوبیت بسیاری دارند و جزو محصولات پرفروش هر تولید کننده کابینت ام دی اف هستند.

کابینت آشپزخانه ساده ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف که بیشتر برای آشپزخانه سبک مدرن اجرا می شود، اگر طرحی ساده داشته باشد فضا را شیک تر خواهد کرد. یک کابینت ساده ام دی اف که دارای سبک مدرن است می تواند جذابیت چشم گیری را به آشپزخانه اضافه کند، چرا که امروزه کابینت آشپزخانه ترند شده است و رنگ های روشن کابینت ام دی اف طرفداران زیادی پیدا کرده است. کابینت آشپزخانه ساده ام دی اف فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد و در نتیجه برای فضاهای کوچک انتخابی عالی است. کابینت آشپزخانه ساده ام در اف در دو نوع مات و براق یا همان هایگلاس قابل طراحی و اجراست.

طرح آشپزخانه کوچک با کابینت ام دی اف

احتمالا خیلی از شما از عزیزان که تا اینجا با ما همراه بودید آشپزخانه کوچکی دارید و نگران هستید که نتوانید سبک مورد نظرتون رو در فضای محدود خود اجرایی کنید. در حقیقت محدودیت فضا بزرگترین مشکل پیش پای طراحان است و همواره این موضوع که فضای کافی برای ماشین، گاز، یخچال در آشپزخانه وجود ندارد طراحان و صاحب خانه ها را کلافه می‌کند. در این مواقع باید از کوچکترین فضاها نهایت استفاده را برد.

اصول انتخاب رنگ کابینت را از دست ندهید.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و اکسسوری ها تا حدود زیادی مشکلات محدودیت فضاها حل و فصل شده است. حتی در مواقعی که امکان داشته باشد می‌شود از فضای آشپزخانه به سمت سالن پذیرایی پیشروی کرد به طوری که تمام ملزومات در آَشپزخانه جا شوند و از نظر ظاهری هم زیبایی و جذابیت داشته باشند.

در مجموع باید بگم که اگر شما آشپزخانه کوچکی دارید و نگران هستید که وسایلتان در آشپزخانه جا نشود اصلا نگران نباشید کار را به طراحان حرفه ای نوین کابین بسپارید تا به نحو احسنت از تمامی فضاهای موجود استفاده شود. دقت داشته باشید شما جهت طراحی سه بعدی توسط طراحان ما هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و به قول معروف میشه گفت امتحانش ضرر نداره…

کابینت ام دی اف دو رنگ

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

کابینت های زیبا در قالب های مدرن، کلاسیک و نئو کلاسیک که در هزاران رنگ و طرح جذاب در نمایشگاه های کابینت مشاهده می‌کنید همگی کابینت ام دی اف هستند که به شکل های متفاوتی در آمده اند. اما در این بین اگر بخواهیم به بهترین رنگ کابینت ام دی اف نگاهی داشته باشیم می‌توان به چند رنگ جذاب اشاره کرد.

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم این رنگ های محبوب و پرفروش را به شما معرفی کنیم، امروزه در میان محصولات متنوع کلاسیک و مدرن رنگ سفید محبوب ترین و پرفروش ترین محصول است. در واقع در سبک مدرن کابینت های گلاس سفید محبوب ترین رنگ است و در سبک کابینتهای کلاسیک هم رنگ سفید بیشترین درخواست را میان مشتریان دارد.

کابینت ام دی اف سفید

ابتدا می‌خواهیم در مورد کابینت ام دی اف سفید صحبت کنیم و معایب و مزایای این رنگ را به شما بگوییم. رنگ سفید القای حس تمیزی و پاکی را همراه خود دارد و به راحتی قابل تنظیف است. کابینت هایگلاس سفید نور طبیعی محیط را انعکاس می‌دهد و در نتیجه نور در فضای آشپزخانه به درستی منعکس شده و باعث روشن تر شدن آشپزخانه شما می‌شود.

کابینت ام دی اف سفید
کابینت ام دی اف سفید

همچنین رنگ سفید این مزیت را دارد که باعث بزرگتر دیده‌ شدن محیط آشپزخانه می‌شود. یکی دیگر از محاسن رنگ سفید قابلیت ترکیب رنگ با رنگ های متضاد است که کابینت مدرن دو رنگ را تشکیل می‌دهند در این سبک کابینت معمولاً رنگ زمینه و اصلی سفید انتخاب می‌شود. در ادامه چندی از کابینت های مدرن دو رنگ را مورد بررسی قرار می دهیم.

کابینت ام دی اف سفید طلایی

یکی از محبوب ترین ترکیب رنگ ها ترکیب رنگ سفید و طلایی است. این ترکیب رنگ بسیار محبوب است و اکثرا در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد همان طور که در تصویر پایین مشاهده می کنید رنگ کابینت سفید انتخاب شده و در قسمت ستون ها و گل های منبت و معرق کاری شده از رنگ جذاب طلایی استفاده شده البته در سبک کابینت مدرن هم امکان ترکیب رنگ سفید طلایی وجود دارد و این ترکیب بسیار جذاب و دیدنی می‌شود.

نمونه کار کابینت ام دی اف سفید طلایی خفنمون رو از دست ندهید.

اگر شما برای آشپزخانه منزل خود کابینت سفید طلایی را انتخاب کردید باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از ترکیب رنگ هایی استفاده کنید که در دیگر نقاط منزل از آن رنگ ها استفاده شده باشد تا زیبایی دکوراسیون آشپزخانه خود را دو چندان کنید.

کابینت ام دی اف سفید قهوه ای

کابینت ام دی اف سفید قهوه ای یکی دیگر از محبوب ترین و پر فروش ترین مدل های کابینت آشپزخانه است. این سبک جزو سه محصول پرفروش شرکت نوین کابین در سال ۱۴۰۰ بوده است. در این سبک کابینت معمولا از هایگلاس سفید و رنگ قهوه ای استفاده می‌شود. به طوری که رنگ زمینه و اصلی سفید است و از رنگ قهوه ای به عنوان رنگ مکمل و دوم استفاده می شود. کابینت سفید قهوه ای انتخابی هوشمندانه است ولیکن ترکیب این دو رنگ شیک، سالهاست که امتحان خود را پس داده.

کابینت ام دی اف روکش چوب سفید قهوه ای

با دقت به تصویر بالا، متوجه منظور میشوید که چرا میگوییم انتخاب این دو رنگ بسیار هوشمندانه است. چرا که اگر به رنگ دیگر وسایل هر خانه ای نگاهی بیاندازید پر است از اشیا و وسایلی که رنگ سفید یا قهوه ای دارند و با انتخاب این دو رنگ مشکلی برای ست کردن دکوراسیون آشپزخانه با مبلمان و دیگر وسایلی که در سالن پذیرایی قرار دارند نخواهید داشت.

کابینت ام دی اف سفید مشکی

در کابینت های مدرن دو رنگ بهتر است از دو رنگ متضاد استفاده شود یکی از ترکیب رنگ هایی است که هیچوقت از آن خسته نخواهید شد. پیشنهاد می‌کنم اگر میخواهید از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید حتما هر دو رنگ های سفید و مشکی را از سمپل های گلاس انتخاب کنید و از مجموعه رنگ های براق آن! چرا که کیفیت درجه یک های گلاس باعث می‌شود دکور شما زود فرسوده نشود و براق بودن این سبک کمک می کند تا شما از دکور خود خسته نشوید.

کابینت ام دی اف سفید مشکی

اگر شما قصد خرید کابینت ام دی اف سفید مشکی دارید به شما پیشنهاد میکنم رنگ اصلی و زمینه را سفید انتخاب کنید چرا که موجب انعکاس نور در محیط می شود. همان طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید کابینت ام دی اف سفید در سبک مدرن بسیار جذاب و چشم نواز است.

کابینت ام دی اف براق

کابینت آشپزخانه ام دی اف براق عمدتاً به مدل کابینت هایگلاس می‌گویند. ورق های های گلاس در رنگ های براق کاتالوگ گسترده ای دارد. البته جا دارد به این موضوع اشاره کنیم در سبک نئوکلاسیک که از رنگ پولیشی استفاده می‌شود تم رنگی براق مشاهده می‌شود.

کابینت براق در انعکاس نور بسیار تاثیر گذار هستند.

از آنجا که همه شما عزیزان با کابینت هایگلاس براق آشنایی دارید ما در این قسمت عکسی از کابینت پولیشی براق را برای شما آماده کرده ایم تا جهت آشنایی بیشتر شما با این محصول شود. این سبک کابینت بسیار جدید است و الهام گرفته شده از براقی کابینت های گلاس و حکاکی و ابزار درب های کابینت ممبران ترکیب شده است. یک مزیت دیگر کابینت ام دی اف براق تنظیف ساده و راحت این مدل کابینت آشپزخانه است.

کابینت ام دی اف مات

کابینت ام دی اف مات طیف رنگی بسیار گسترده ای دارد و توسط برند های مختلف داخلی و خارجی تولید می شود. جدید ترین رنگ های مات که زیبایی و محبوبیت بسیاری دارند در سمپل های گلاس هستند. این رنگ های لوکس و مدرن می‌توانند هر خانم سخت پسندی را شیفته خود کند. رنگ سفید مات در سمپل های گلاس رنگ بسیار جذابی است، تنظیف این مدل کابینت ام دی اف بسیار ساده است. کابینت ام دی اف مات در طرح های ساده و طرح دار موجود است در عکس زیر می توانید یک مدل کابینت ام دی اف مات را مشاهده می کنید.

کابینت ام دی اف جدید

کابینت ام دی اف طرح چوب

کابینت ام دی اف طرح چوب در دو سبک کلاسیک و مدرن به دو روش مختلف تولید می شوند در طی سالیان اخیر یکی از محبوب ترین رنگها رنگ های با شباهت به رنگ چوب طبیعی بوده است. در سبک مدرن محبوب ترین این رنگ ها در سمپل فرامید و کد های 804 و 604 محبوب ترین این رنگ هاست و در کارهای سبک کلاسیک هم مدل کابینت روکش چوب داریم که به اسم طرح چوب هم شناخته می شود.

کابینت ام دی اف طرح چوب
کابینت ام دی اف طرح چوب

این مدل کابینت دارای ابزار و حکاکی روی درب ها و نماهای بیرونی است که زیبایی دکور شما را چندین برابر می کند. کابینت ام دی اف طرح چوب محبوبیت روزافزونی دارد.

کابینت هایگلاس بهتره یا ام دی اف؟

اگر شما قصد خرید کابینت دارید و هنوز انتخاب خود را نکرده اید در این قسمت با ما همراه باشید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟  همه کابینت ها از ام دی اف خام ساخته می‌شوند و جنس روکش اونها متفاوته وقتی از کابینت هایگلاس صحبت می‌کنیم دقیقا مشخصه از چی حرف میزنیم چون یک محصول مشخص و شناخته شده است.

کابینت هایگلاس بهتره یا ام دی اف؟
جلوه کابینت ام دی اف بهتره یا هایگلاس؟

اما کابینت ام دی اف خیلی کلمه کلی هستش چونکه مواد اولیه همه کابینت ها ام دی اف هستش و در سه سبک مختلف مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی و تولید می‌شود. و از نظر قیمت هم بسیار متفاوت هستند این تفاوت به دلیل متریال متفاوت از نظر جنس کیفیت طرح و حکاکی هایی است که در سبک کلاسیک و کابینت طرح چوب شاهد آن بوده ایم.

کابینت هایگلاس بهتره یا کابینت ام دی اف ؟

تفاوت کابینت ام دی اف و ملامینه

در ساخت ام دی اف از خرده چوب ها و الیاف چوب، رزین و انواع چسب استفاده می شود. این مواد با استفاده از فشار و دمای بالا متراکم شده و ام دی اف تشکیل می شود. ورق ملامینه، یکی از انواع روکش ام دی اف است که از پلاستیک سختی تشکیل شده است. ملامینه از طریق پلیمریزاسیون و به عنوان یک ماده پلاستیکی سخت و بادوام تشکیل می‌شود و ویژگی هایی همچون مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش را داراست.

نمونه کار کابینت ملامینه را از دست ندهید.

در مبحث تفاوت کابینت ام دی اف و ملامینه، وزن و تراکم دو عاملی هستند که در ورق ملامینه و ام دی اف، متفاوت است. از آنجا که ورق ملامینه از جنس نئوپان است وزن و تراکم کمتری دارد. همچنین به طور کلی مقاومت ورق ام دی اف از نئوپان در برابر فشار و خم شدن بیشتر است. در نتیجه در این زمینه مقاومت ام دی اف از ورق ملامینه بیشتر است.

کابینت چوبی یا ام دی اف؟

ممکن است هنوز در انتخاب سبک کابینت آشپزخانه خود مردد باشید. در این شرایط شما باید ویژگی سبک های مختلف کابینت را با هم مقایسه کرده و کابینت دلخواه خود را انتخاب کنید. کابینت چوبی جلوه ای کلاسیک به فضای منزل شما می بخشد و حس گرما و صمیمیت را در محیط آشپزخانه ایجاد می نماید. تاج و ستون های به کار برده شده در کابینت تمام چوب ظاهری لوکس و مجلل می آفریند؛ از این رو توصیه می شود که اگر آشپزخانه ای بزرگ دارید از کابینت چوبی بهره ببرید تا زیبایی خانه شما دو چندان شود.

در مقابل، کابینت سبک مدرن که کابینت ام دی اف پرکاربردترین آنهاست، ظاهری ساده و شیک خواهد داشت و خانه شما را مرتب و امروزی نشان می دهد. این کابینت از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه ای با ابعاد متوسط و کوچک است که به بزرگتر دیده شدن فضا نیز کمک خواهد کرد. با انتخاب درست از میان انواع کابینت ام دی اف می توانید آشپزخانه ای زیبا و بی نقص داشته باشید.

کدام کابینت سبک مدرن مناسب آشپزخانه شماست؟

اگر دکوراسیون خانه شما مدرن است پس در انتخاب کابینت سبک مدرن برای آشپزخانه خود شک نکنید. حال با توجه به تنوعی که در این سبک از کابینت ها وجود دارد کدام کابینت برای شما مناسب است؟ در این خصوص باید به مواردی مانند ابعاد آشپزخانه، میزان نور موجود در آن و رنگ دیوار، کف و سایر اجزای آشپزخانه توجه کنید. همانطور که پیشتر هم اشاره شد کابینت هایگلاس روشن در یک آشپزخانه کوچک و کم نور موجب می شود تا فضا وسیع تر و روشن تر به نظر برسد. اما اگر ابعاد آشپزخانه شما بزرگ باشد می توانید از کابینت مات مانند کابینت فرامید و ام دی اف با رنگ های تیره هم استفاده کنید.

از نمونه کار کابینت هایگلاس هم دیدن فرمایید.

همچنین ترکیب دو رنگ متضاد برای کابینت باعث ایجاد اعتدال می گردد و فضایی دلنشین را ایجاد خواهد کرد. از ترکیب رنگی های پرطرفدار می توان به کابینت سفید مشکی و کابینت کرم قهوه ای اشاره کرد.

طراحی کابینت ام دی اف

با توجه به امکانات و ماشین آلات پیشرفته نوین کابین و تکیه بر استادکاران باتجربه، امکان ساخت و تولید انواع سبک های کابینت با هر متریالی در این مجموعه فراهم است و تیم حرفه ای بخش طراحی نیز با استفاده از دانش علمی و نرم افزارهای روز دنیا به مشتریان کمک می کنند تا ایده های آنها به حقیقت تبدیل شود.

طراحی کابینت ام دی اف

کارشناسان واحد طراحی ما با بررسی اولیه فضاهای اجرایی و در دسترس مورد نظر شما و ضمن تعامل و اخذ نظرات مشتریان محترم در زمینه امکان سنجی و بهره برداری هر چه بهتر از این فضاها، نسبت به طراحی اولیه پیش فرض، اقدام و آن را جهت تایید به رؤیت شما رسانیده و سپس با درج و اعمال تغییرات تکمیلی ایجاد شده، نقشه نهایی طراحی شده کار را در محیط ۳D ترسیم و در اختیار شما قرار خواهند داد. این طرح پس از تایید توسط شما به عنوان ضمیمه اصلی قرارداد برای ادامه مراحل کار به واحد ساخت و تولید ارائه خواهد شد.

40 عکس و مدل کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف سفید و آبی
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف تمام سفید
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف سفید با صفحه کرم
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف خاکستری
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف سفید رنگ
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف اجرا شده سفید
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف سفید و خاکستری
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف و طوسی
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف و مات
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف
کابینت ام دی اف ۲۰۲۲
کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف ایرانی

ورق کابینت ام دی اف

mdf مخفف کلمه Medium Density Fibreboard به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است، که نوعی فرآورده چوبی محسوب می‌شود و در وسایلی مانند سرویس خواب و کابینت آشپزخانه به کار برده می‌شود. در واقع ترکیبی از تکه‌های ریز چوب نرم و چوب سخت هستند. این ترکیب با مقداری رزین و موم مخلوط شده و در معرض گرما به هم فشرده می‌شود پرس می‌شوند تا تخته فیبر بدست آید.

اما منظور از تخته فیبر با چگالی متوسط چیست؟ تخته فیبر با چگالی پایین، معمولا «خرده چوب particle board نامیده می‌شود که ما آن را با نام نئوپان می‌شناسیم. نئوپان یا همان خرده چوب حتی از ذره‌های کوچکتری نسبت به ذره‌های چوب ام دی اف ساخته می‌شود و حتی می‌توان از خاک اره نیز در ساخت و تولید آن بهره برد. همین امر نیز باعث می‌شود که نئوپان گران نبوده و البته نسبت به ام دی اف ضعیف‌تر نیز باشد.

عکس و مدل کابینت ام دی اف ایرانی

اما در کنار تخته فیبرهای با تراکم پایین یا همان نئوپان و تخته فیبر با چگالی متوسط یا همان ام دی اف،‌ نوعی فراورده چوبی به نام تخته چوب متراکم یا با تراکم بالا high density fibreboard نیز وجود دارد که از آن با عنوان اچ دی اف یا تخته سخت – Hardboard نیز یاد می‌شود. برای ساخت اچ دی اف، نسبت به ام دی اف و نئوپان میزان گرما و پرس بیشتری مورد نیاز است.

اما در عوض معمولاً نیازی به مواد چسبی وجود ندارد. اچ دی اف ها معمولاً مقاومت بالایی دارند، اما تولید آن‌ها می‌تواند با قیمت بالا تمام شود. به این ترتیب می‌توان گفت که منظور از چگالی متوسط در mdf چیست و با نگاه کردن به این اعداد که بیانگر چگالی سه نوع تخته فیبر اشاره شده در بالا هستند، می‌توان به طور کامل نسبت آن را درک کرد:

چگالی تخته فیبرهای معمول

  • تخته فیبر با چگالی کم یا همان نئوپان: 160 تا 450 کیلوگرم در متر مکعب
  • تخته فیبر با چگالی متوسط یا همان ام دی اف: 600 تا 800 کیلوگرم در متر مکعب
  • تخته فیبر با چگالی بالا: 800 تا 1040 کیلوگرم در متر مکعب

این تخته فیبر ها یا همان mdf در ضخامت های مختلف و جهت کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند. ضخامت mdf کابینت آشپزخانه معمولاً شانزده میلی‌متر است. این ام دی اف ها مواد اولیه زیبا ترین دکوراسیون های مدرن و کلاسیک هستند که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

ابعاد ورق ام دی اف 

ورق ام دی اف توسط شرکت ها و برندهای ایرانی و خارجی تولید می‌شوند کارخانه های تولید‌کننده این ورق ها از چند سایز استاندارد استفاده می‌کنند که به شرح زیر است‌:

۴۱۰×۱۸۳
۳۶۶×۱۸۳
۲۴۴×۱۸۳
۲۴۴×۱۲۲

سوالات متدوال کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف به دلیل چگالی و فشردگی بالا عایق خوبی برای صدا به شمار می رود. به همین علت از آن در ساخت دکوراسیون داخلی، بخش های اداری شرکت ها و… استفاده می شود. یکی دیگر از مزیت های ام دی اف مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و گرماست. این امر موجب می شود تا کابینت عمر و دوام بیشتری داشته باشد.

بله! راهکارهایی برای از بین بردن خراش روی ام دی اف و ترمیم آن وجود دارد. به طور مثال می توان از واکس کفش و یا خمیر دندان استفاده کرد. در صفحه 10 راه برای از بین بردن خراش ام دی اف تمامی موارد توضیح داده شده است.

این ورق دارای برجستگی و فرو رفتگی هایی است که تداعی کننده بافت طبیعی چوب است. رنگ قهوه ای در کابینت ام دی اف طرح برجسته از پرطرفدار ترین رنگ هاست و حس گرما و صمیمیت را به محیط القا می کند. افرادی که علاقه مند به کابینت چوب هستند، اما می خواهند کابینت مدرن در آشپزخانه خود داشته باشند می توانند از این کابینت بهره ببرند. نمونه کارهای کابینت طرح برجسته را از دست ندهید.

یکی از مدل هایی که امروزه در سبک مدرن محبوب شده است استفاده از کابینت دو رنگ می باشد. این کابینت ها معمولا به صورت دو طبقه و یا پلکانی اجرا می شوند که هر طبقه دارای رنگی متفاوت است. ترکیب رنگ سفید و قهوه ای در کابینت ام دی اف دو رنگ بسیار رایج است.

استفاده از دو رنگ متضاد جلوه ای خاص را به محیط آشپزخانه می بخشد. اما توجه داشته باشید که رنگ مشکی فضا را تاریک و کوچک نشان می دهد. بنابراین در این نوع طراحی سعی کنید از رنگ سفید بیشتری استفاده کنید. به طور مثال رنگ مشکی فقط در لبه ها و اطراف کابینت ها بکار رفته شود تا جلوه زیباتری داشته باشد.

روکش UV از جدیدترین روکش ها برای ام دی اف است. مزیت روکش UV مقاومت آن در برابر نور است. بنابراین وقتی از این روکش بر روی سطح کابینت ام دی اف استفاده می شود، موجب می گردد تا کابینت آسیب کمتری ببیند و سال های بیشتری دوام بیاورد. این روکش سطحی براق دارد و برای کابینت هایی که در معرض نور خورشید هستند پیشنهاد می شود.

سخن پایانی

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست.. نهایت تلاش در این مقاله انجام شده تا شما عزیزان را با انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف آشنا کنیم امیدوارم که از مطالبی که باهاتون در میان گذاشتم استفاده کرده باشید. از همین جا از شما مشتریان گرامی برای بازدید از نمایشگاه کابینت نوین کابین واقع در تهران – کمرد جاجرود – چهاردانگه دعوت میکنم تا هم از مدل ها دیدن کنید هم از مشاوره با کارشناسان مجموعه بهره ببرید.

شرکت نوین کابین علاوه خدمت رسانی در نمایشگاه کابینت خود گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش سه ساله به مشتریان خود عرضه می کند. همچنین طراحی سه بعدی رایگان از دیگر خدماتی است شرکت نوین کابین به شکل رایگان به مشریان خود ارائه می دهد. جهت هماهنگی برای بازدید کارشناسان از منزل شما می‌توانید با شماره 0217700546702177004581 تماس حاصل فرمایید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانهآموزشدکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 4/5 - تعداد رای 4

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

40 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام خسته نباشید. کابینتی میخواهم که بدنه ام دی اف درجه یک سفید براق بادرب هایگلاس سفید براق.آیا درسته که یک متر بالا ویک متر پایین یک متر حساب مشود؟با این توضیحات این نوع کابینت متری چند محاسبه میشود.ممنونم

    پاسخ
  • کابنیت های برجسته ام دی اف چه شکلی هستند؟

    پاسخ
  • ساحل رحیم پور
    اسفند 12, 1399 11:39 ق.ظ

    یک سوالی داشتم
    ام دی اف خارجی و ایرانی خیلی فرق دارن؟

    پاسخ
  • بهرام یحیایی
    مرداد 2, 1400 12:48 ب.ظ

    من یی سوالی دارم خواستم یی راهنمایی کنید .
    قسمت آبچکونه کابینت ما چون ظرف شسته شده می زاریم آب خورده باد کرده چه جوری میشه درستش کرد .
    واگه درست کردنش سخته چیزی هست بزنم روش که تمیز نشون داده بشه؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز کلیه ام دی اف هایی ک بعلت رطوبت باد کردن تعمیر نمیشند و باید تعویص بشه.
      بهتره هنگام تعویض از نصاب کابینت بخواهید یونیت آبچکان رو با pvc. بسازن براتون که دیگه باد نکنه.

      پاسخ
  • الهام مددی
    مرداد 2, 1400 3:51 ب.ظ

    آیا فر تو کار برقی رو میشه تو کابینت mdf که بدنه هم mdf باشه نصب کرد؟

    پاسخ
  • حسام دینی
    مرداد 20, 1400 5:31 ب.ظ

    چرا با تنوع زیادی که امروزه در کابینت ها وجود داره هنوزم اکثرا از ام دی اف استفاده میکنن ؟

    پاسخ
    • تنوع و هماهنگی با همه قسمت های آشپزخانه و وسایل ان از دلایل زیاد بودن طرفداران این نوع کابینت هاست. مقاومت کابینت ام دی اف در برابر رطوبت بستگی به روکش آن دارد. در صورت کلی اگر از روکش خوبی برای ام دی اف استفاده شده باشد در مقابل رطوبت، گرما مقاوم است و عایق صدا نیز هست.

      پاسخ
  • سلام میخواسم ببینم کدوم کابینت بیشترین محبوبیتو بین کابینتا داره

    پاسخ
  • رنگهای ام دی اف مات بیشترین تنوعو دارن یا براق؟

    پاسخ
  • ام دی اف براق شامل کدوم ام دی اف

    پاسخ
  • علی حسنزاده
    مرداد 25, 1400 5:31 ب.ظ

    کابینت ام دی اف زود خراب میشه؟

    پاسخ
    • صفحه کابینت در صورت حرارت دیدن مثل گذاشتن قابلمه گرم به مرور فرسوده می‌شود و رنگ آن قسمت تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنم از اینکار پرهیز کنید. کابینت ام دی اف در مقابل رطوبت آسیب پذیر است و در صورت برخورد مکرر آب با کابینت آن قسمت باد کرده و قابل تعمیر نیست و میبایستی تعویض شود. ورق ام دی اف در هر رنگ و طرحی که باشد در مقابل اشیا تیز و برنده آسیب پذیر هستند. در صورت آسیب دیدن از حرارت یا اجسام برنده امکان ترمیم کابینت وجود ندارد.

      پاسخ
  • سلام باتوجه به اینکه در منزل اطرافیان کابینت های گلاس و ام دی اف زیاد میبینم میخواستم مشورت بگیرم که کدوم بهتره تو اشپزخونم اجراشه؟

    پاسخ
    • همه کابینت ها از ام دی اف خام ساخته می‌شوند و جنس روکش اونها متفاوته وقتی از کابینت هایگلاس صحبت می‌کنیم دقیقا مشخصه از چی حرف میزنیم چون یک محصول مشخص و شناخته شده است اما کابینت ام دی اف خیلی کلمه کلی هستش چونکه مواد اولیه همه کابینت ها ام دی اف هستش و در سه سبک مختلف مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی و تولید می‌شود. و از نظر قیمت هم بسیار متفاوت هستند. حالا این مسئله بسته به کارایی و سلیقه ی شماست مثلا هرکار یه مزایا و یه معایبی داره میتونم های گلاسو مثال بزنم که هم زود کثیف ممکنه بشه و هم زود با یه دستمال تمیز بشه یا ام دی اف یا هرکدوم کابینتا باید ببینید کدوم به کارایی که شمامیخواین و محیط آشپزخانه تان بهتر میخوره پس می تونین با کارشناسان نوین کابین تماس گرفته و مشورت کنین.

      پاسخ
  • پر استفاده ترین کابینت کدوم هس؟

    پاسخ
    • سلام در ابتدا کابینت ام دی اف ولی امروزه کابینت هایی بروز امدند و ظاهری بهتر میتوانند داشته باشند ولی بازم کابینت ام دی اف استفاده ی بیشتری می شود.

      پاسخ
  • کابینت ام دی اف طرح چوب هم میشه مدل کلاسیک باشه هم مدرن؟

    پاسخ
  • BUy Smilz CBD Neon Cubes
    بهمن 18, 1400 10:24 ق.ظ

    I’ve been exploring for a little bit for any
    high quality articles or weblog posts in this kind of space .
    Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this website.

    Reading this info So i’m happy to express that I’ve a very just right uncanny feeling I discovered exactly what I needed.
    I most indisputably will make sure to don?t put out of your mind this site and
    provides it a look regularly.

    پاسخ
  • محمد مسچی
    بهمن 23, 1401 4:45 ب.ظ

    کابنیت های برجسته ام دی اف چه شکلی هستند؟

    پاسخ
    • از نمونه ام دی اف های برجسته، ام دی اف فوق برجسته هست که تا چند میلیمتر برجستگی و فرو رفتگی داره.
      این طرح شکل چوب واقعی رو برای ذهن تداعی میکنند و کارهای زیبایی رو به عمل میاره

      پاسخ
  • سلام روز بخیر. کابینت آشپزخانه ساده ام دی اف برای آشپزخانه 9 متری اجرا می کنید؟ نمونه کار کابینت ام دی اف دارید؟

    پاسخ
  • من کابینت ام دی اف سفید ساده رو بیشتر از هر مدل دیگری می پسندم. البته خوب سلیقه ست دیگه ولی به نظرم هر چیزی سادش قشنگه و دیر آدم ازش خسته میشه.

    پاسخ
  • سلام. خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم. من یک کابینت ساده سفید ام دی اف می خواستم خیلی دلم می خواد بدونم چقدر هزینه اش میشه؟

    پاسخ
  • سلام روز بخیر. قیمت کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس متری چند میشه؟ آشپزخونه من 12 متره.

    پاسخ
  • سلام روز بخیر کابینت ام دی اف طرح چوب هم دارید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.