کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست؟ عکس مدل جدید کابینت کلاسیک جذاب 2024

1,408 بازدید

امروزه کابینت آشپزخانه کلاسیک پرطرفدارترین سبک کابینت محسوب می شود. سبک کابینت آشپزخانه کلاسیک، یکی از لوکس و جدیدترین ایده های طراحی دکوراسیون آشپزخانه می باشد. انواع کابینت کلاسیک در کارگاه های کابینت سازی قابل تولید هستند تا مطابق با هر سلیقه ای هم به صورت تجملاتی و هم ساده و شیک در منزل شما اجرا شوند. در این مطلب قصد داریم کابینت کلاسیک ایرانی را به همراه جدیدترین عکس های مدل زیبا و ترند 2024 که شامل: (کابینت ممبران، کابینت چوبی، کابینت روکش چوب، کابینت کلاسیک رومی و کابینت وکیوم) می باشد را به شما معرفی کنیم.

کابینت کلاسیک چیست ؟

کلمه کابینت ریشه فرانسوی دارد، در اصل کابینت معنی قفسه بندی می دهد. در گذشته در کشور ما از گنجه استفاده می شد و از ابتدای قرن بیستم بود که کابینت ها به شکل امروزی در آمدند. با مطالعه ادامه مطلب متوجه خواهید شد کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟ در واقع با وجود تنوع بسیار در صنعت کابینت سالیان متوالی کابینت آشپزخانه کلاسیک پر طرفدار ترین سبک کابینت آشپزخانه است. مشخصه اصلی کابینت کلاسیک وجود ستون و سرستون های منبت کاری شده در کنار تاج و زیر چراغ ابزار خورده است که نقطه تمایز کابینت کلاسیک و کابینت مدرن به شمار می رود.

انواع کابینت کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک به چهار دسته متفاوت تقسیم بندی می شود. این چهار سبک زیبا و شیک شامل: (کابینت کلاسیک چوبی، کابینت کلاسیک ممبران، کابینت کلاسیک روکش چوب و کابینت کلاسیک رومی) می شود. هر کدام از این چهار سبک خصوصیات و مشخصات خاص خود را دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

جهت آشنایی با انواع مدل های کابینت کلاسیک کلیک کنید.

کابینت کلاسیک ساده

برای طراحی و اجرای کابینت کلاسیک ساده، از چوب با چند رنگ طبیعی و گرم مانند چوب درخت گردو یا بلوط استفاده نمایید. طراحی با چوب های خطوط ساده و بدون پیچیدگی های زیاد ، همراه با دستگیره ها و ستون های ساده تر میتونه به داشتن کابینت کلاسیک ساده شیک و جلوه بخش کمک کند. همچنین برای داشتن کابینت کلاسیک ساده پیشنهاد میکنم از انتخاب رنگ های ملایم و گرم غافل نشوید.

بهترین مدل کابینت کلاسیک

انتخاب مدل کابینت کلاسیک کاملا بستگی به سلیقه شما و سبک داخلی منزلتان ، و صد البته بودجه و جیب شما دارد :)) . بنابراین موضوعی به عنوان بهترین مدل کابینت کلاسیک وجود نداره و از گران به ارزان میتونین کابینت چوب ، کابینت روکش چوب و کابینت ممبران را با توجه به دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید. همچنین به جزئیاتی مانند نوع چوب، رنگ و سایر موارد مربوط به طراحی توجه نمایید. با دقت مطالعه و مشاوره با متخصصان طراحی داخلی تصمیم نهایی تان را بگیرید.

کابینت کلاسیک چوبی

این سبک کابینت مجلل ترین و لوکس ترین نوع کابینت محسوب می شود. جنس بدنه داخلی کابینت کلاسیک چوبی ام دی اف است و جنس درب ها از چوب طبیعی گردو، راش، گیلاس، بلوط و… و در ضخامت های متفاوت تولید می شود. درب کابینت کلاسیک چوبی دارای نقش و نگارهای زیباست. این نقش و نگارها توسط دستگاه سی ان سی ایجاد می شود.

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت چوبی بعد از طی کردن مرحله سی ان سی توسط دستگاه های رنگ پاش رنگ آمیزی می شود. رنگ این کابینت تنوع زیادی دارد اما در سال های گذشته کابینت کلاسیک چوبی قهوه ای بیشترین تقاضا را در بازار داشته است. کابینت کلاسیک چوبی شامل ستون سر ستون های منبت و معرق کاری شده در شکل های متفاوتی است. همچنین این سبک کابینت برخلاف کابینت آشپزخانه مدرن شامل تاج و زیر چراغ در قسمت کابینت های دیواری است. معمولا در کابینت کلاسیک چوبی از صفحه سنگ مصنوعی کورین یا سنگ های طبیعی نظیر گرانیت و مرمر استفاده می شود.

جهت مشاهده نمونه کارهای کابینت تمام چوب کلیک کنید.

کابینت کلاسیک روکش چوب

کابینت روکش چوب مشابه ترین کابینت به کابینت چوبی است. این نوع کابینت با اسم کابینت طرح چوب نیز شناخته می شود. در قسمت بدنه این سبک کابینت از ام دی اف سفید رنگ درجه یک استفاده می شود. همچنین جنس درب این کابینت از جنس ام دی اف خام است. در دو طرف این ام دی اف خام یک لایه یک میلیمتری روکش چوب طبیعی پرس می شود. بعد از پرس شدن این لایه روکش طبیعی چوب درب ها به سایز مورد نظر در می آیند. در مرحله بعدی و به کمک دستگاه سی ان سی ابزاز و نقش مورد نظر روی درب ها اجرا می شود.

کابینت کلاسیک روکش چوب

در این سبک کابینت مانند کابینت کلاسیک چوبی درب ها رنگ می شوند. مبحث رنگ این نوع کابینت بسیار گسترده و متنوع است و از مزایای این سبک کابینت این است که با هزینه کمتر نسبت به کابینت چوبی همان نما و زیبایی کابینت چوبی را خواهید داشت. این نوع کابینت آشپزخانه شامل ستون سر ستون های نقش برجسته متنوع هم می شود و برای جذابیت و زیبایی بیشتر در این نوع کابینت آشپزخانه از تاج و زیرچراغ نیز بهره گیری می شود.

در قسمت صفحه کابینت کلاسیک روکش چوب بیشتر از سنگ مصنوعی کورین که قابلیت ابزار خورده شدن دارد استفاده می شود. همچنین در این سبک کابینت از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود. این محصول با نام کابینت طرح چوب نیز شناخته می شود.

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت ممبران عضو دیگری از خانواده کابینت آشپزخانه کلاسیک است که با نام کابینت وکیوم یا کابینت پی وی سی نیز شناخته می شود. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید است و در قسمت درب ها از ام دی اف خام و بدون روکش استفاده می شود. بعد از سایز شدن ام دی اف خام این درب ها توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده شده و طرح مورد نظر روی آن اجرا می شود. در مرحله بعدی روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی درب ها پرس می شود.

کابینت کلاسیک ممبران

جنس روکش کابینت ممبران نوعی پلاستیک فشرده است که در رنگ های بسیار متنوع و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند. معمولا جنس صفحه پیشنهادی برای سبک کابینت کلاسیک ممبران، سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز می باشد. کابینت وکیوم یا ممبران شامل ستون های نقش برجسته از جنس رزین و جوب است. این ستون ها این قابلیت را دارند که به عنوان سوپر ادویه و… مورد استفاده قرار بگیرد. در ضمن بهتر است بدانید در قسمت یونیت های دیواری این سبک کابینت آشپزخانه از تاج و زیر چراغ های ابزار خورده و نقش و نگاردار استفاده می شود.

جهت مطالعه مزایا و معایب کابینت ممبران کلیک کنید.

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی یک سبک کابینت ایتالیایی است و برای اولین بار در این کشور تولید شده. این سبک کابینت شامل ستون های از جنس چوب خراطی شده است که شباهت بسیاری به ستون های تعبیه شده در روم باستان دارد. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید است و در قسمت درب ها از ام دی اف خام استفاده می شود این درب ها توسط دستگاه سی ان سی به شکل موردنظر طراحی می شوند.

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی در رنگ های متنوعی در دسترس است اما بیشترین تقاضا مربوط به رنگ سفید است. جنس صفحه این نوع کابینت به طور معمول سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز یا سنگ های طبیعی نظیر گرانیت یا مرمر استفاده می شود. کابینت رومی تاج و زیر چراغ مختص به سبک خود را دارد و تاج و زیر چراغ این سبک کابینت آشپزخانه هیچ تشابهی به دیگر کابینت های کلاسیک ندارد. جنس دستگیره های این سبک کابینت معمولا دستگیره سرامیکی می باشد که به زیبایی کابینت آشپزخانه و دکور منزل شما می افزاید.

کابینت رومی چیست؟

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

با شناخت معایب و مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک انتخاب شما برای خرید یک انتخاب آگاهانه است. در واقع مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک بسیار بیشتر از معایب آن است. در ادامه این مطلب مهم ترین معایب و مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک را با شما در میان می گذاریم :

معایب کابینت آشپزخانه کلاسیک

  • این سبک کابینت نسبت به رطوبت حساس است.
  • کابینت کلاسیک به دلیل روند تولید پیچیده و ظرافت بالا قیمت به نسبت بالاتری به کابینت مدرن دارد.
  • این سبک کابینت آشپزخانه نسبت به حرارت حساسیت دارد.
  • در صورت آسیب رسیدن به طرح های کابینت آشپزخانه کلاسیک امکان تعمیر، ترمیم و تعویض وجود ندارد.
  • کابینت کلاسیک نسبت به اشیا تیز و برنده آسیب پذیر است.
  • به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالا پروسه تولید و نصب مدت زمان بیشتری وقت می برد.
  • در صورت استفاده از متریال نامرغوب خیلی زود طرح های کابینت از بین می رود و رنگ آن کدر می شود.

مزایا کابینت آشپزخانه کلاسیک :

  • در این سبک کابینت شما می توانید طرح مورد نظرتان را روی درب کابینت حکاکی کنید.
  • کابینت آشپزخانه کلاسیک در رنگ های بسیار متنوع موجود هستند و امکان ست شدن با دیگر وسایل منزل به راحتی مهیا می شود.
  • این نوع کابینت شامل ستون سر ستون های نقش برجسته گل های رنگ شده و ابزار خورده زیبا هستند که به زیبایی دکور آشپزخانه می افزاید.
  • در صورت استفاده از متریال مرغوب این نوع کابینت بسیار با دوام است و طی سالیان طولانی همان نما و جذابیت ابتدایی را دارد.
  • کابینت کلاسیک شامل تاج و زیر چراغ ابزار خورده زیبا در سبک های متفاوت است.
  • تنوع نامحدود در طراحی و حکاکی درب این نوع کابینت یکی دیگر از مزایای آن است.

تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

اصلی ترین تفاوت میان کابینت مدرن و کلاسیک، در متریال مصرفی و طراحی آنهاست. کابینت سنتی یا کابینت کلاسیک، یادآور خاطرات گذشته و زمان های قدیم می باشد. به همین دلیل برای طرفداران سبک های نوستالژیک بسیار مناسب است. سبک کابینت کلاسیک به گونه ای است که افراد خانه حس صمیمیت و نزدیکی بیشتری داشته باشند. و چون غالبا این کابینت ها از جنس چوب طبیعی هستند، گرمای موجود در این متریال نیز به افزایش گرمای خانه کمک خواهد کرد.

کابینت مدرن

با گذشت زمان و افزایش آپارتمان نشینی، اولویت های مردم تغییر کرده و کاربردی بودن کابینت اهمیت بیشتری نسبت به ظاهر آن پیدا کرد. کابینت های مدرن سطحی صاف و یکدست داشته و بیشترین استفاده را از  فضای آشپزخانه می کنند. طراحی ساده و بدون هیچ گونه ظریف کاری از مهم ترین ویژگی این کابینت می باشد. پس نشانه ای از حکاکی و کنده کاری، ستون و سر ستون، تاج و از این قبیل نشانه ها در این کابینت نخواهید دید. سادگی اولین اصل کابینت های مدرن است به گونه ای که فقط خط مرز بین کابینت ها مشخص است.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک از طراحی ساده و خاصی نسبت به کابینت کلاسیک برخوردار است. به این صورت که تلفیقی از طراحی کلاسیک با المان‌های مدرن آن را پدید آورده و به آن زیبایی خاصی بخشیده است. اگر جزو دسته افرادی هستید که علاقه مند هستید ویژگی‌های طراحی کلاسیک و مدرن را درچیدمان خانه و آشپزخانه خود کنار هم داشته باشید، این نوع کابینت می‌تواندخواسته شما را برآورده سازد.

کابینت نئوکلاسیک

این کابینت ها نه به سادگی کابینت‌های مدرن هستند و نه به پیچیدگی و طرح‌‌های پر زرق و برق کابینت‌های کلاسیک می‌باشند. کابینت‌های نئوکلاسیک ، طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارند اما نسبت به کابینت مدرن پرکار تر هستند. این کابینت‌ها در واقع، هم طرح و مدل‌های سنتی و کلاسیک دارند و هم مدرن می باشند.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را اینجا بخوانید.

فروشگاه کابینت کلاسیک

سفارش و خرید کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های بازسازی و یا ساخت خانه است که باید در زمان مناسبی انجام شود. زیرا طراحی و ساخت کابینت بطور معمول یک تا دو ماه زمان می برد. انتخاب فروشگاه کابینت خوب نیازمند بررسی و زمان است. موارد متعددی در این زمینه دارای اهمیت هستند. از جمله این موارد می توان به در اختیار داشتن ماشین آلات پیشرفته و یا توانمندی در اجرای مدل های مختلف کابینت آشپزخانه اشاره کرد.

کیفیت بالای ساخت و طراحی همچنین رنگ آمیزی و نصب نیز بسیار حائز اهمیت است. یک شرکت کابینت سازی خوب باید طراحان حرفه ای و با تجربه داشته باشد و لیست قیمت شفاف و دقیق ارائه دهد. اتمام پروژه در موعد مقرر و مطابق قرارداد و گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب را هم در نظر بگیرید.

طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه کلاسیک اصولا قبل از خرید و سفارش کابینت انجام می شود و خریداران به دنبال یک طراح کابینت آشپزخانه می گردند و چون نمی دانند به کجا مراجعه کنند، به سراغ کابینت سازان رفته و یا از فضای مجازی و اینترنت طرح مورد نظر خود را یافته و از روی آن کپی می زنند. اما کابینت سازان کمی حرفه ای تر عمل کرده و از طریق افرادی که کمی با طراحی کابینت آشنایی دارند اقدام به کپی طرح های آماده می کنند. اما به راستی اگر به دنبال مکانی برای طراحی کابینت کلاسیک باشیم باید به کجا مراجعه کنیم؟

طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

بزرگترین مزیت طراحی سه بعدی این است که شما می توانید قبل از سفارش کابینت طراحی و سبک کابینت خود را محیط آشپزخانه خود ببینید. این امر کمک شایانی به انتخاب طرح و مدل مورد نظر می‌کند. این طراحی ها با اندازه های دقیق محاسبه می شود و بسیار طبیعی و واقعی می باشد. شرکت نوین کابین با بهره گیری از استادکاران و طراحان حرفه ای در زمینه کابینت کلاسیک، آمادگی دارد مشاوره و طراحی سه بعدی رایگان در اختیار شما مشتریان عزیز بگذارد.

در نهایت شما می توانید قبل از ثبت سفارش کابینت آشپزخانه کلاسیک خود از مجموعه نوین کابین، که با ظرافت و دقت نظر بالای طراحانی که دارد، نمونه کار کابینت و دکوراسیون در طرح های پیشنهادی خود را با خیال آسوده به ما بسپارید و از کیفیت و دوام کابینت خود اطمینان حاصل نمایید.

و البته ناگفته نماند که در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک: توجه به تاج و زیر چراغ ها، نحوه قرار دادن ستون و سرستون ها، و مهم تر از همه محل قرارگیری کابینت ها و جزیره، نکته فوق العاده با ارزشی در طراحی هر آشپزخانه ای است.

یکی از ارکان مهم تیم طراحی نوین کابین توجه محسوس آن به این موارد می‌باشد. که پایین تر جزئیات بیشتری را در اختیارتان میگذاریم. همچنین با در نظر گرفتن استاندارد های موجود در طراحی دکور داخلی آشپزخانه، و مهم تر از آن متناسب با سلیقه مشتری ایده آل ترین طرح ممکن را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

تاج و زیرچراغ در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت کلاسیک شامل اجزای کوچکی است که در زیبایی محصول نهایی تأثیر به سزایی دارد. این اجزای تشکیل دهنده شامل تاج و زیر چراغ در قسمت کابینت های دیواری می باشد. این تاج و زیر چراغ ها در طرح ها و مدل های بسیاری در دسترس هستند. البته پر طرفدارترین نوع تاج و زیر چراغ اصطلاحا دندانه موشی نام دارد. در کابینت کلاسیک جهت پوشش پایه کابینت های زمینی از پاخور استفاده می شود تا پایه کابینت دیده نشود و نمای دکور زیباتر دیده شود. همچنین یک پای ثابت کابینت های کلاسیک ویترین های شیشه ای هستند که در ده ها طرح متنوع در بازار موجود هستند.

ستون و سرستون در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک

ستون ها عضو دیگر خانواده کابینت کلاسیک هستند. این ستون های نقش برجسته علاوه بر تأثیری که در زیبایی دکور دارند کاربردی نیز هستند. اگر با اکسسوری های آشپزخانه آشنا باشید اسم اکسسوری سوپر مارکت یا سوپر ادویه را شنیده اید. این اکسسوری ها را می توان در قسمت ستون های نقش برجسته کابینت نصب نمود تا علاوه بر جنبه زیبایی که دارد بتوان از کوچک ترین قسمت آشپزخانه نیز بیشترین بهره را برد. در عکس زیر می‌توانید نمونه اکسسوری اجرا شده در نوین کابین را ملاحظه بفرمایید.

دستگیره کابینت آشپزخانه کلاسیک

توجه به نكات كوچك است كه تفاوت ها را به وجود می آورد. ️دستگیره كابینت کلاسیک نقش به سزایی در زیبایی آشپزخانه شما دارد. دستگیره ها تمام کننده ی زیباییِ یک کابینت هستند. ️به طور معمول در آشپزخانه های سبک کلاسیک از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود. این نوع دستگیره ها بسیار تنوع رنگ بالایی دارند و در مدل های مختلف موجود هستند. اگر شما کابینت آشپزخانه روشن انتخاب کرده‌اید پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌های برنزی و طلایی رنگ استفاده کنید. و اگر انتخاب شما سبک کابینت کلاسیک تیره است از دستگیره های سرامیکی استیل و روشن استفاده نمایید.

بیش از 100 نمونه کار کابینت کلاسیک را از دست ندهید.

جزیره کابینت آشپزخانه کلاسیک

در دکور کابینت آشپزخانه می توان جزیره را به عنوان نقطه عطف آشپزخانه نام برد. معمولا ارتفاع استاندارد جزیره کابینت آشپزخانه کلاسیک، ۹۰ سانتی متر است. ولی زمانی که بخواهیم از آن به عنوان سطح کار استفاده نماییم، ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر مناسب می‌شود. که این موضوع خلاقیت و توجه طراح به این موضوع را می رساند. همچنین جزیزه آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد. که طراح نوین کابین با توجه به کارایی جزیره، طرح مد نظر شما را ارائه می دهد. در ادامه به چند کاربرد جزیره آشپزخانه برای اطلاعات بیشتر شما اشاره می کنیم.

  • جزیره مخصوص نگهداری وسایل:
    گاهی شما فضای بیشتری در اختیار دارید که پیشنهاد ما به شما جزیره با کمد و کشوهای بسیار است.
  • جزیره مخصوص میز نهار خوری:
    هر طراحی می داند جزیره آشپزخانه ای که برای غذاخوری طراحی شده است، باید فضای کافی برای قرارگیری زانوها در زیر آن را داشته باشد. به همین خاطر، لبه‌های پیشخوان در سمت صندلی‌ها باید به اندازه ۶۰ سانتی‌متر، از جزیره بیرون زده باشد.
  • جزیره مخصوص آشپزی و شستشو:
    در این نوع از جزیره از سینک ظرفشویی استفاده می شود. همچنین فضایی بر روی پیشخوان این جزیره‌ها فراهم می‌شود که بر روی آن می‌توان مواد غذایی را آماده نمود و حتی برای مهمانی‌های سلف سرویس از آن استفاده کرد. این جزیره نیز اغلب برای آشپزخانه هایی با فضای بزرگتر طراحی و اجرا می شود.
  • جزیره مخصوص آشپزی:
    وقتی اجاق‌ گاز روی جزیره آشپزخانه قرار داده شود، آشپز به وسط آشپزخانه هدایت می‌شود و به این ترتیب تسط کامل به فضای اطراف پیدا می‌کند. ولی در عین حال اشکال انتخاب این نوع جزیره این است که ریخت و پاش زیادی دارد و آشپزخانه را کمی شلخته نشان می‌دهد.

با انواع جزیره آشپزخانه بیشتر آشنا شوید و عکسهای آن را از دست ندهید.

کاور هود در کابینت آشپزخانه کلاسیک

طراحی کاور هود یکی از ارکان اصلی در طراحی کابینت کلاسیک است. در اصل دلیل انتخاب کاور هود در کابینت کلاسیک، برای عدم نمایش هود و متناسب با فضای آشپزخانه نصب می شود. همچنین استفاده از متریال عالی توسط تیم تولیدی نوین کابین و در فضای کاملا مکانیزه و صنعتی و مطابق با سلیقه شما مشتریان عزیز طراحی و اجرا می شود تا چشم نوازی بیشتری به دکور آشپزخانه شما بدهد.

همچنین استفاده از گل در قسمت کاور هود و جزیره و … در سبک کابینت کلاسیک، زیبایی دکور آشپزخانه را دوچندان می کند.

کابینت کلاسیک سفید انتخاب هوشمندانه رنگ کابینت

کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک یک طیف گسترده و متنوع از هزاران رنگ طبیعی و صدها مدل درب کابینت تشکیل شده که همگی نماد آشپزخانه لوکس و مجلل هستند اما در این میان کابینت کلاسیک سفید محبوب ترین رنگ در میان طرفداران این سبک را دارد. همان طور که قبلا اشاره کردیم رنگ سفید باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود. همچنین از نظر هارمونی رنگ ها و ست شدن کابینت آشپزخانه با دیگر وسایل مانند ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی و یخچال فریزر کابینت کلاسیک سفید انتخاب بسیار هوشمندانه ای است.

کابینت کلاسیک قهوه ای محبوب ترین رنگ کابینت

کابینت کلاسیک قهوه ای

کابینت کلاسیک قهوه ای انتخاب بسیاری از طرفداران این سبک کابینت آشپزخانه است. رنگ کابینت قهوه ای به دلیل شباهتش به رنگ چوب طبیعی مورد توجه بسیاری از مشتریان کابینت می باشد. اما اگر شما یک کابینت کلاسیک قهوه ای را برای دکور آشپزخانه خود انتخاب کرده اید باید به نورپردازی مناسب محیط آشپزخانه دقت کنید یا از رنگ کابینت قهوه ای روشن استفاده نمایید.

کابینت دو رنگ پرطرفدارترین کابینت در آشپزخانه

مدت زمان نسبتا زیادی است که کابینت دو رنگ به عنوان جدیدترین مدل انتخابی کابینت کلاسیک مورد استقبال عموم قرار گرفته. پیشنهاد نوین کابین به شما استفاده از استایل و رنگ های متفاوت درون آشپزخانه می باشد. برای نمایش و ایجاد ترکیب رنگ متنوع، می توانید از رنگ های متضاد و به جا برای چشم نوازی بیشتر استفاده نمایید. مانند نمونه کار پایین که این تضاد رنگی را در جزیره به وجود آورده است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک دورنگ

با انتخاب کابینت آشپزخانه دو رنگ، نه تنها به استایلی کاملا جدید و متفاوت از فضای در دسترس می‌رسید که زیبایی بصری فوق العاده‌ای دارد بلکه جدیدترین سبک کابینت کلاسیک را در دکور آشپزخانه تان بوجود آورده‌اید.

قبل از خرید کابینت اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را بدانید

قیمت کابینت کلاسیک

قیمت کابینت کلاسیک و روش صحیح قیمت گذاری به عواملی همچون جنس نوع چوب مصرفی ام دی اف و درب ها، و یراق آلات (لولا و حتی دستگیره و پایه) بستگی دارد. و اجرت ساخت و نصب نیز با توجه به میزان کار و زمانی که صرف می شود. و نوع طراحی متفاوت است. نحوه محاسبه کابینت بر مبنای متر طول می باشد. البته با ابعاد استاندارد.

ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی متر می باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی متر می باشد. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی متر و عمق آن ۳۰ سانتی متر میباشد. ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی متر) است . مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استاندارد ها ضریب می گیرد.

قیمت کابینت چوبی 15,000,000 الی 22,000,000 تومان
قیمت کابینت روکش چوب (طرح چوب) 9,500,000 الی 11,500,000 تومان
قیمت کابینت ممبران (وکیوم) 6,500,000 الی 7,500,000 تومان

 

راهنمای خرید کابینت کلاسیک

مطالعه راهنمای خرید کابنیت کلاسیک برای هر فردی که قصد خرید کابینت کلاسیک را دارد را می توان بخش مهمی از این مقاله دانست. زیرا مشتری که قصد خرید کابینت کلاسیک را دارد هدف اصلی اش دریافت محصول مرغوب و با کیفیت است. کابینت کلاسیک یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت می باشد. قبل از خرید کابینت کلاسیک لازم است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  1. چسب (مهمترین عامل بلند شدن وکیوم از روی کابینت ممبران)
  2. روکش کره ای در کابینت کلاسیک روکش چوب
  3. جنس ام دی اف درب ها (کاستامونا یا واناچای) از برترین برند های موجود و دارای استاندارد های جهانی
  4. نوع دستگاه پرس وکیوم
  5. نوع دستگاه سی ان سی و کیفیت و ظرافت کابینت کلاسیک
  6. جنس و کیفیت رنگ کابینت (پلی اورتان، پولیشی) نوع رنگ و مهارت رنگ کار تاثیر بسیاری در محصول نهایی دارد
  7. جنس و نوع یراق آلات مصرفی در کابینت

اگر شما قصد سفارش کابینت کلاسیک را دارید به این نکته توجه بفرمایید، زمانی که به فروشگاه های کابینت می روید مسلما از هر کدام یک قیمت متفاوت با اختلاف شاید چند میلیون تومانی میگیرید.

این نکته بسیار مهم است، طبق قانون اتحادیه کابینت سازان قیمت گذاری کابینت مشخص است اما تعدادی افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی مشتریان قیمت را بر حسب متراژ پایین تر از عرف محاسبه می کنند اما هنگام محسابه متراژ مصرفی کابینت با اعداد بازی می کنند تا متراژ بالاتری را فاکتور کنند و قیمت پایین اولیه خود را به این شکل جبران می کنند، پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت های معتبر است تا با خیالی آسوده یک کار بی عیب و نقص دریافت کنید.

تیم تولیدی نوین کابین با بیش از بیست سال فعالیت مستمر در زمینه دکوراسیون داخلی آمادگی دارد با طراحی و مشاوره رایگان در خدمت شما مشتریان عزیز باشد، همچنین شما عزیزان می توانید با بازدید از نمایشگاه کابینت آشپزخانه نوین کابین و دیدن مدل های کابینت کلاسیک و مدرن و مشاوره با کارشناسان ما بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی درباره کابینت آشپزخانه کلاسیک
  • اگر مقدار نور طبیعی در محیط آشپزخانه کم است از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • از قرار دادن اشیاء سنگین بر کابینت بپرهیزید.
  • محفظه کابینت را بر اساس فضای معمول آن پر کنید، پر کردن بیش از حد محفظه کابینت را از فرم ظاهری می اندازد.
  • از قرار دادن ابزار خیس به درون کابینت بپرهیزید زیرا باعث باد کردن آن قسمت میشود.
  • هیچگاه کابینت کلاسیک را با آب و یا مواد شوینده نشویید، بهترین راه حل نظافت استفاده از دستمال تنظیف نم دار می باشد.
  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید و وسایل شما زیاد است از کابینت های کمدی استفاده کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.
  •  اگر آشپزخانه با متراژ بالا دارید کابینت با رنگ های تیره بهره ببرید این رنگ کابینت در آشپزخانه های u شکل و بزرگ بسیار زیباست.
  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید یا ستون های متعدد در فضای آشپزخانه دارید از انتخاب کابینت آشپزخانه کلاسیک بپرهیزید.
  • در نهایت اگر دکور فعلی شما، کابینت آشپزخانه کلاسیک می باشد و روی آن خط و خش افتاده است می توانید آن را با خیال آسوده به استاد کاران مجرب نوین کابین بسپارید که آن را بازسازی کنند.

عکس و مدل جدید کابینت کلاسیک زیبا 2024

کابینت آشپزخانه کلاسیک امروزه محبوب ترین سبک کابینت آشپزخانه است. در واقع این سبک کابینت مورد پسند اکثر مشتریان مشکل پسند و علاقمند به طبیعت می باشد. زیرا که در این سبک، از متریال چوب استفاده می شود. و این موضوع باعث شده گرما و حس طبیعت را به منزل شما بدهد.

اگر شما قصد سفارش کابینت کلاسیک برای آشپزخانه خود را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر خرید نمایید. زیرا روند تولید این سبک کابینت بسیار پیچیده و با ظرافت بالا و توسط دستگاه ها و ماشین آلات تمام اتوماتیک انجام می شود. همچنین این کابینت جزو کابینت های لوکس و سلطنتی می باشد. و کارگاه های کابینت سازی کوچک توان ساخت این سبک کابینت شیک را ندارند.

قبل از مشاهده عکس کابینت کلاسیک ویدئوی کابینت کلاسیک اجرا شده در نوین کابین را حتما ببینید.

کابینت کلاسیک ماهگونی

کابینت کلاسیک قهوه ای

کابینت کلاسیک قهوه ای روشن

کابینت کلاسیک سفید قهوه ای
کابینت کلاسیک سفید قهوه ای
کابینت کلاسیک ساده
کابینت کلاسیک ساده
کابینت کلاسیک آشپزخانه
کابینت کلاسیک آشپزخانه
کابینت کلاسیک چوبی رنگ
کابینت کلاسیک چوبی رنگ
کابینت کلاسیک دو رنگ
کابینت کلاسیک دو رنگ
کابینت کلاسیک دو رنگی
کابینت کلاسیک دو رنگی
کابینت کلاسیک روستیک
کابینت کلاسیک روستیک
کابینت کلاسیک روشن
کابینت کلاسیک روشن

کابینت کلاسیک ۲۰۲۲

کابینت کلاسیک ۲۰۲۱
کابینت کلاسیک ۲۰۲۱
کابینت کلاسیک ۲۰۲۰
کابینت کلاسیک ۲۰۲۰

جزیره کابینت کلاسیک

تاج و زیرچراغ کابینت کلاسیک
تاج و زیرچراغ کابینت کلاسیک
کابینت کلاسیک چوب بلوط
کابینت کلاسیک چوب بلوط

کابینت کلاسیک قدیمی

سوالات متدوال کابینت کلاسیک

اصلی ترین فاکتور متریال آن است. این که کابینت تمام چوب، روکش چوب و یا ممبران باشد. اگر کابینت تمام چوب باشد نوع ستون و سر ستون، نوع تاج ها و حکاکی های روی درب آن بر روی قیمت تاثیر گذارند. همچنین ساخت و نصب دشوار‌تر، وجود جزئیات و ریزه‌کاری‌های مختلف، در تعیین قیمت نهایی کابینت کلاسیک نقش دارند.

کابینت کلاسیک آشپزخانه عموماً دارای طرح های ساده نبوده و نقش و نگار های زیادی دارد. یکی از مواردی که در کابینت های کلاسیک آشپزخانه به چشم میخورد کابینت های ویترینی است که درب شیشه ای دارند و برای قرار دادن وسایل ویترینی مورد استفاده هستند. یکی دیگر از ویژگی های شاخص کابینت های کلاسیک این است که اجزا به صورت قرینه طراحی و اجرا می شوند.

این اجزا هم به صورت آماده و ماشینی قابل تهیه هستند و هم به شکل دستی و سفارشی. با انواع چوب‌های طبیعی مانند: راش، بلوط و گردو ساخته می‌شوند که از نظر اصالت و ارزش محصولاتی که با هنر دست ساخته می‌شوند جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارند. با انواع چوب در صنعت کابینت سازی آشنا شوید.

با توجه به اینکه چوب خام بافت آسیب پذیری نسبت به رطوبت و عوامل محیطی دارد برای محافظت و زیبایی ظاهری بیشتر، کابینت‌های چوبی نیاز به رنگ آمیزی دارند. بهترین رنگ‌های کابینت کلاسیک عبارتند از: سفید (وایت واش)، کرم و خود رنگ (رنگ چوب)

کابینت رومی شباهت زیادی به سبک کلاسیک دارد با این تفاوت که کمی پرکار‌تر است و در طراحی آن از ستون‌های استوانه‌ای بلند و رنگ‌های سفید و طلایی و پتینه کاری بیشتر استفاده می شود. متریال مورد استفاده در ساخت کابینت‌های سبک رومی بطور معمول وارداتی است و شامل چوب‌، ام دی اف و رنگ مخصوص چوب می شود. سبک‌ رومی یا سلطنتی از سبک‌های مورد توجه طراحان و معماران حرفه‌ای در طراحی داخلی خانه‌های لوکس و مجلل است.

مهم‌ترین فرق کابینت کلاسیک و مدرن در نوع متریال بکار رفته و قیمت تمام شده آنهاست. در ساخت کابینت چوبی کلاسیک از چوب طبیعی و ام دی اف خام و روکش چوب استفاده می‌شود. درحالیکه متریال اصلی مورد نیاز برای تولید کابینت سبک مدرن فرآورده‌های چوبی مصنوعی مانند ورق MDF ملامینه، هایگلاس و PVC است.

آموزشراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 4.8/5 - تعداد رای 11

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

154 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.