کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

400 بازدید

کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟ شاید این سوال برای شما هم بوجود آمده باشد و تردید را در زمان انتخاب کابینت به دلتان راه داده باشد! با توجه به تبلیغات بسیار زیادی که برای تمام انواع کابینت ها در سایت های مختلف مشاهده میشود و اغلب آنها تنها مزایا را معرفی می کنند، در نهایت نمی توان درست تشخیص داد که کدام گزینه بهتر است؟ نوین کابین؛ تولیدکننده کابینت آشپزخانه در ادامه از جوانب مختلف از قبیل جنس بدنه، کیفیت و ماندگاری، تنوع رنگ، قیمت و سایر فاکتورها و تفاوت کابینت های گلاس و ام دی اف را بررسی نموده و در نهایت می توانید تشخیص دهی که کابینت های گلاس بهتره یا کابینت ام دی اف !

جنس کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

جنس کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی که در زمان انتخاب کابینت های گلاس و چوب و غیره باید به آن توجه داشت، جنس بدنه آنها می باشد. متریال به کار رفته در بدنه کابینت ها نه تنها بر زیبایی ظاهری آنها تاثیرگذار است، بلکه به شدت بر مقاومت و طول عمر و ماندگاری می تواند نقش داشته باشد. برای درک بهتر اسن مساله بهتر است کمی در مورد متریال به کار رفته در کابینت ام دی اف و هایگلاس توضیح دهیم.

در کابینت های ام دی اف همان طور که از نامشان مشخص است، بدنه کاملا از ورق های فیبری چوبی تشکیل شده است. در نهایت برای صیقلی تر شدن سطح رویی ملامینه استفاده میشود. این در حالیست که های گلاس بدنه ام دی اف داشته و ورق های پلکسی مخصوص روی آن ها قرار میگیرد. با توجه به اینکه هر دو نوع این کابینت بدنه تمام ام دی اف دارند، پس از این نظر تفاوتی بین آنها وجود نخواهد داشت.

نمونه کار کابینت های گلاس و نمونه کار کابینت ام دی اف را مشاهده کنید.

چیزی که می تواند در این شرایط تعیین کند که جنس کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، جنس روکش به کار رفته در آنها می باشد. پلکسی های به کار رفته در کابینت های هایگلاس در صورت برخورد با اشیای نوک تیز دچار خراشیدگی میشوند. این در حالیست که خدشه پذیری در ام دی اف بسیار کمتر است.

کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف هایگلاس سفید

کابینت ام دی اف هایگلاس در طرح و رنگ های متنوعی قابل سفارش می باشد. ام دی اف هایگلاس سفید به دلیل براقیتی که دارد فضا را بزرگتر نشان می دهد. ام دی اف های گلاس سفید محیط آشپزخانه را دلباز تر خواهد کرد و برای آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی است. کابینت سفید رنگ دارای مزایا و معایبی است که در ادامه می توانید با آنها آشنا شوید:

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه سفید مدرن و کلاسیک

تفاوت کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس

کابینت ام دی اف اولین کابینتی ست که به بازار آمد و دارای قیمتی مناسب نسبت به سایر کابینت هاست. این کابینت بسیار ساده ولی پرکاربرد و زیباست که در اکثر خانه ها و… کارایی دارد. تنوع رنگ بسیار دارد و در انواع طرح های مختلف نیز ارائه می شود که خاص ترین و پر طرفدار ترین آن طرح چوب می باشد و حالتی مات دارد.

برای این که نوع براقی از آن را داشته باشیم سبکی به نام های گلاس به آن اضافه شده که فرق جزئی با کابینت MDF دارد. همان ام دی اف است با این تفاوت که روکش پلی گلاس روی آن اضافه شده که هم براق است و زیبایی و انعکاس نور زیادی برای محیط به همراه دارد و البته هزینه ی آن کمی بالاتر از ام دی اف ساده ست و جنسی که دارد خیلی راحت با کشیدن یک دستمال مرطوب تمیز می شود.

تنها ایرادی که درباره آن وجود دارد این است که اگر شی تیز و برنده ای روی کابینت خش بیندازد و آب به ام دی اف زیرین نفوذ کند کم کم خراب می شود چرا که به رطوبت حساس است. البته باید مواظب باشید روی کابینت ها خط نیفتد و جلوه ی زیبای خود را از دست ندهد.

تفاوت قیمت کابینت ام دی اف و های گلاس را به روز و از اتحادیه کابینت بگیرید تا سرتان کلاه نرود.

مقاومت کابینت mdf بیشتر است یا هایگلاس؟

مقاومت کابینت mdf بیشتر است یا هایگلاس؟

حال که با تفاوت ام دی اف و های گلاس آشنا شدید میخواهیم به بررسی مقاومت این دو بپردازیم. با توجه به اینکه فضای آشپزخانه در اغلب مواقع مرطوب می باشد و نیاز به تمیز کردن سطح کابینت با آستر نمدار وجود دارد، مقاومت بدنه در این شرایط مهم است.

با توجه به روکش مورد استفاده در این دو کابینت، مقاومت آنها در برابر تماس با نم و رطوبت و شستشو با هم فرق دارد. به طوریکه می توان گفت، کابینت های ام دی اف در صورتیکه برای مدت طولانی در تماس با نم و رطوبت قرار گیرند، به مرور دچار تغییر شکل ظاهری و تخریب خواهند شد. این در حالیست که مقاومت ورق های های گلاس در این شرایط بالاتر بوده و کمتر دچار آسیب میشود. در نتیجه می توان گفت، از نظر مقاومت در شرایط وجود رطوبت، کابینت هایگلاس از ام دی اف بهتر خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که لبه های ورق های هایگلاس بسیار تیز و برنده می باشند و این می تواند مشکلات متعددی را برایتان بوجود آورد. لذا پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب این کابینت ها حتما تیز بودن لبه ها به طور کامل بررسی شود. توجه داشته باشید که ورق های ام دی اف به آسانی سمباده زده شده و لبه های آنها گرد می باشد.

جلوه کابینت ام دی اف بهتره یا هایگلاس؟

جلوه کابینت ام دی اف بهتره یا هایگلاس؟

آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون دارد و به همین دلیل خانم ها به شدت به زیبایی آن توجه می کنند. از آنجا که کابینت بیشترین بخش از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهد و اولین چیزیست که در این محیط ها به چشم می آید، لذا جلوه آن اهمیت دارد. ورق های ام دی اف در حالت کلی براق نمی باشند و نور را به خوبی بازتاب نمی دهند. اما روکش های گلاس براق می باشد و سطح صاف و صیقلی دارد. به همین دلیل جلوه ظاهری کابینت هایگلاس از ام دی اف بهتر است و گزینه ای ایده آل برای آشپزخانه های کوچک به شمار می رود.

در انتخاب رنگ کابینتتون مردد هستید. اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را از دست ندهید.

بازتاب نور در کابینت های هایگلاس باعث میشود تا فضا بزرگتر جلوه کند. به همین دلیل می توانند فضای کوچک آشپزخانه ها را بزرگتر نشان دهند. توجه داشته باشید که در کابینت های ام دی اف سطح مات بوده و بازتاب نور وجود ندارد و فضا کوچکتر دیده میشود.

علیرغم براق بودن و جلوه ظاهری بسیار زیبا کابینت های هایگلاس، سطح آنها در صورت برخورد با دست و سایر وسایل به مرور لک میشود. این لک ها حتی ممکن است به مرور و در اثر قرار گرفتن در محیط گرم و نمناک که حاوی ذرات معلق چربی و روغن می باشند نیز بیشتر شود. اما ورق های ام دی اف مقاومت بیشتری در این شرایط داشته و لک پذیری در آنها کمتر می باشد.

تنوع طرح و مدل کابینت های گلاس بیشتره یا ام دی اف؟

مدل کابینت های گلاس بیشتره یا ام دی اف

علاوه بر براق یا مات بودن سطح کابینت، طرح های به کار رفته بر روی آنها نیز می تواند جلوه ظاهری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به جنس بدنه و روکش به کار رفته در این دو گزینه، ابزار خوری و ایجاد طرح های مدرن و کلاسیک بر روی کابینت های ام دی اف راحت تر قابل اجرا می باشد.

این در حالیست که سطح بسیار محکم و مقاوم هایگلاس امکان ابزار زنی کمی داشته و طرح های پیچیده و شلوغ بر روی آنها اجرا نمی شود. لذا اگر به دنبال گزینه ای ایده آل برای آشپزخانه های مدرن هستید که سطح کابینت در آنها صاف و بدون طرح انتخاب میشود، هایگلاس بهتر از ام دی اف خواهد بود. در مقابل، برای فضاهایی که طرح و مدل روی کابینت مهم است، بدون شک ام دی اف گزینه مناسب تری خواهد بود.

قیمت کابینت های گلاس بهتره یا mdf؟

مساله مهم بعدی که می تواند در انتخاب بهتر بودن کابینت هایگلاس یا ام دی اف موثر باشد، قیمت و هزینه اجرای آنها می باشد. به دلیل نوع روکش های مورد استفاده در این دو نوع کابینت، قیمت کابینت هایگلاس گران تر از ام دی اف می باشد و خرید آنها از نظر اقتصادی ممکن است مقرون به صرفه نباشد. البته پرداخت هزینه کمی بیشتر منجر به انتخاب کابینت با روکش هایگلاس میشود که مقاومت و ماندگاری و طول عمر بالاتری نسبت به mdf دارند.

قیمت کابینت های گلاس را به روز و از اتحادیه کابینت بگیرید تا سرتون کلاه نذارن.

با توجه به مواردی که در طول متن به آن اشاره شد، در نهایت نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که کدام گزینه بهتر است! دلیل آن این است که منظور از بهتر بودن کابینت در دیدگاه های مختلف با هم تفاوت دارد. به طوریکه برخی بهتر بودن را در قیمت ارزان می دانند که در این شرایط کابینت ام دی اف گزینه مناسب تری خواهد بود. در مقابل، برخی به قیمت اهمیت نداده و دوام و ماندگاری و جلوه ظاهری برایشان اهمیت بیشتری دارد که در این شرایط هایگلاس بهتر است.

با توجه به ویژگی ها و جزئیات بسیار زیادی که این دو نوع کابینت دارا می باشند، پیشنهاد می کنیم از مشاوره های رایگان ارائه شده توسط کارشناسان فروش نوین کابین استفاده نمایید. یا در صفحه ثبت سفارش سایت نوین کابین سفارشتان را ثبت نمایید. این مجموعه علاوه بر طراحی و تولید انواع کابینت، مشاوره رایگان نیز ارائه می دهند. در انتها عکس های کابینت ام دی اف و های گلاس را مشاهده میفرمایید.

در انتهای مطلب نظرتونو برامون کامنت کنید که آیا تصمیمتون بر روی کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف ؟ در واقع کابینت های گلاس بهتره یا کابینت ام دی اف ؟

ویدئو کابینت های گلاس چیست (به همراه معرفی کامل و بررسی)

عکس کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس

در این مطلب سعی نمودیم با بیان تفاوت کابینت های گلاس و ام دی اف به شما در تشخیص این موضوع که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف کمک کرده باشیم. شما میتونین برای راهنمایی های بیشتر و در صورت لزوم نیاز به ارتباط با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۷۷۰۰۵۴۶۷ و یا ۰۲۱۷۰۰۵۴۸۱ تماس بگیرید.

کابینت ام دی اف یا هایگلاس

عکس کابینت ام دی اف

عکس کابینت هایگلاس دو رنگ

کابینت MDF

های گلاس یا ام دی اف

کابینت های گلاس ام دی اف

کابینت ام دی اف هایگلاس ۲۰۲۱

دکور آشپزخانهراهنمای خرید کابینت آشپزخانهمعرفی مدل دکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.6/5 - تعداد رای 5

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

29 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.