درب لابی چوبی

شرکت نوین کابین بزرگترین تولید کننده تخصصی انواع سبک کابینت آشپزخانه ، درب ساختمان ، ورودی و درب لابی چوبی در کشور می‌باشد. نوین کابین انواع درب های لابی را در طرح های مختلف و همچنین با توجه به سفارش و ابعاد مورد نظر مشتری ارائه می‌دهد.

ویدئو درب لابی را از دست ندهید.👇🏻

درب های لابی که تمام چوب هستند از جمله زیباترین درب لابی شناخته می شوند. قیمت این نمونه از درب ها به نسبت دیگر درب های لابی تا حدودی بالاتر است. مهمترین چوب هایی که برای تولید این نمونه از درب ها مورد استفاده قرار گرفته می‌ شود چوب راش، روس یا بلوط می‌ باشد.

برای جلوگیری کردن از تاب خوردگی و همچنین افزایش طول عمر چوب درب طی چندین مرحله آن را خشک می نمایند. انتخاب مدل چوب بستگی به عوامل محیطی ساختمان مورد نظر شما دارد. اگر درب لابی را برای مناطق شمالی کشور می‌ خواهید سفارش دهید باید نسبت به مقاومت درب در برابر عوامل محیطی و رطوبت اطمینان خاطر بیشتری به دست بیاورید.

تولید درب های لابی چوبی لوکس از تخصص های اصلی نوین کابین می باشد. و این شرکت با تکیه بر دانش و هنر استادکاران حرفه ای خود توانسته است لوکس ترین مدل های درب لابی تمام چوب را در داخل کشور تولید کند. نمونه کارهای فراوان ما در این حوزه و رضایت مشتریان عزیز باعث شده است تا به برترین برند تولید کننده درب لابی و درب چوبی در کشور تبدیل شویم.

در میان دربهایی که برای بخش ورودی و لابی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند دو متریال چوب و آهن بیشترین کاربرد را دارد. مطمئناً درب‌های آهنی استحکام و پایداری بیشتری نسبت به درب‌های چوبی دارند اما چوب ویژگی‌هایی دارد که هیچگاه آهن نمی‌تواند داشته باشد. به همین خاطر اگر دقت کرده باشید، بیشتر درب‌های لابی به صورت تمام چوب ساخته می‌شوند.

ابعاد درب لابی

ابعاد درب های لابی چوبی روال بر این قرار است که عرض های کمتر از ۱۵۵ سانتی متر به عنوان ابعاد درب لابی یک و نیم لنگه شناخته می شوند. درب لابی یک و نیم لنگه، بازشو اصلی درب می تواند ۹۵ سانتی متر و ۴۵ سانتی متر برای لت کوچک در نظر گرفته می شود. ولی با توجه به نوع ساختمان ها معمولا عرض های متفاوتی برای درب لابی چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. درب لابی چوبی نیز به دو نوع ساخته می شود.

برخی از ساختمان سازان تمایل دارند که درب لابی چوبی دو لنگه استفاده کنند و هیچ گونه کتیبه و شیشه خور در کنار درب ها وجود نداشته باشد. برخی دیگر نیز تمایل دارند درب لابی چوبی با یک درب اصلی با بازشو ۹۵ تا ۱۰۰ سانتی متر و در کنار درب از استراکچرهای ترکیبی شیشه و شبکه فلزی آلومینیوم استفاده کنند که معمولا این نوع درب لابی چوبی با کتیبه های کناری جذابیت بیشتری برای مشتریان و ساختمان سازان دارد.

درب لابی چوبی با عرض های بزرگ می تواند محدود به ابعادی مشخص باشد. در این مقاله سعی بر این است ابعاد کلی بیان شود ولی تجربه نشان داده است ساختمان سازان متناسب با شرایطی که دارند درب های خودشان را با ابعاد های سفارشی ، سفارش می دهند. درب لابی ورودی ساختمان با عرض های پشت تا پشت چهارچوب ۱۹۵ سانتی متر برای درب های تک لنگه با کتیبه های کناری ، درب با عرض ۲۷۰ سانتی متر برای درب های دو لنگه با دو کتیبه کناری ابعاد استاندارد می باشد. ارتفاع طول نیز برای درب های لابی چوبی وجود دارد. ارتفاع زیر ساب فریم تا کف فینیشینگ نباید بیشتر از ۲۱۵ سانتی متر باشد.

در درب ضد سرقت دولنگه لابی بهتر است از پاشنه سنگی برای درب استفاده شود که هیچگونه ورودی از زیر درب انجام نشود. نوع رویه برای درب ضد سرقت دولنگه شبیه درب های تک لنگه می باشد با این تفاومت که به دلیل قرینه بودن این نوع درب ها در عرض های کمتر از ۱۸۰ سعی می شود که لنگه درب بازشو کمی بزرگتر از لنگه درب ثابت باشد.

انواع درب لابی چوبی

در این مطلب میخوام قبل از هر صحبتی در مورد انواع دربهای لابی چوبی صحبت کنم. تا هنگام خرید انتخاب هوشمندانه تری نسبت به این موضوع داشته باشید و راحت تر تصمیم بگیرید.

درب لابی چوبی شیشه ای

ترکیب شیشه با چوب یا آلومینیوم یکی از زیباترین و جذاب‌ترین ترکیب‌ها برای انواع دربهای لابی چوبی ساختمان است. به همین خاطر در اکثر ساختمان‌ها برای قسمت ورودی از دربهای چوبی شیشه‌خور استفاده می‌شود. بیشتر شیشه‌های طرح‌داری که در تولید درب لابی بکار می‌رود، با استفاده تکنیک سند بلاست ساخته می‌شوند. بطور کلی انواع این شیشه‌ها عبارتند از:

  • شیشه رنگی
  • شیشه حکاکی شده
  • شیشه طرح‌دار
  • شیشه استندگلاس
  • شیشه اسیدکاری شده

درب لابی چوبی تک لنگه یا دو لنگه

اینکه از درب لابی دو لنگه استفاده کنید یا تک لنگه بستگی زیادی به فضای ورودی ساختمان و ابعاد ورودی ساختمان دارد. چون بیشتر درب‌های لابی ساختمان ارتفاع و عرض بیشتری نسبت به درب‌های معمولی دارند، غالباً به صورت دو لنگه طراحی می‌شوند.

با توجه به اینکه هزینه‌ی درب‌های چوبی دو لنگه بیشتر از درب‌های تک لنگه می‌شود، بیشتر کارفرمایان علاقه دارند از درب لابی تک لنگه استفاده کنند. از نظر کارایی تقریباً این درب‌ها فرقی هم ندارند اما چون این درب در ورودی ساختمان نصب می‌شود بهتر است دو لنگه باشد تا برای بردن وسایل بزرگ با مشکل مواجه نشوید.

هم به جهت سهولت در تردد و هم جلوگیری از آسیب رسیدن به درب ورودی در اثر اصابت وسایل حجیم

درب لابی چوبی لوکس

درب‌های چوبی لوکس لابی با استفاده از تکنیک‌های خاص نجاری و به صورت تمام چوب تولید می‌شوند. این درب‌ها به دلیل بافت کاملا چوبی از نظر ظاهری نسبت به سایر درب‌های موجود با این کاربری متمایز هستند. زیبایی ظاهری غیر قابل وصف درب تمام چوب لابی باعث می‌شود که این کالا کاملا لوکس و چشم‌نواز باشد.

بسیاری از این درب‌ها دارای نقش و نگارهای منبت کاری هستند که از جمله ویژگی‌های این درب‌های لوکس محسوب شده. و همین خاصیت ابزار خوری آنها را از درب‌هایی که از ام‌دی‌اف ساخته شده و روکش چوبی دارند متمایز می‌کند. غالبا درب لابی چوبی لوکس سفارشی‌سازی می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که هزینه ساخت و تولید درب لابی لوکس از درب‌های مشابه گرا‌ن‌تر باشد.

درب لابی تمام چوب یا روکش چوب طبیعی

علاوه بر متریالی که در قسمت قبل ذکر شد استفاده از روکش برای قسمت روی درب کاملاً متداول است که بر اساس میزان رطوبت و کاربرد این روکش ها انتخاب می شوند.

معمولاً روکش هایی که در ساخت انواع درب استفاده می‌شود روکش های مصنوعی یا پی وی سی و روکش چوب طبیعی هستند از روکش های pvc که در برابر آب کاملاً مقاوم هستند برای تولید دربهای سرویس و حمام استفاده می شود.

و از روکش های چوب طبیعی برای تولید درب های داخلی اتاقی و همچنین دربهای ورودی استفاده می شود. مزیت روکش چوب، طبیعی بودن و زیبایی آن است و مزیت روکش pvc ضد آب بودن و ارزان‌تر بودن آن می‌باشد.

از روکش چوب طبیعی و PVC در طراحی و ساخت درب‌های داخلی مانند: درب فریم لس استفاده می‌شود و کاربرد آنها تنها به درب‌های ورودی محدود نمی‌شود.

قیمت درب لابی چوبی

قیمت دربهای لابی چوبی ساختمان که با استفاده از چوب طبیعی تولید می شود به عواملی مانند ابعاد و نوع چوب مورد استفاده و هم چنین کشور تولید کننده دارد. درب های لابی ترک در ایران بیشترین تقاضا و قیمت را دارد.

کلام آخر

به عنوان صحبت آخر لازم است بدونید شرکت تولیدی نوین کابین با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید و اجرای انواع کابینت آشپزخانه و درب یکی از خوش نام ترین برند ها در این حوزه می باشد. جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه و درب های تمام چوب و درب های اتاقی را می توانید در وب سایت ما مشاهده کنید یا با مراجعه حضوری به شوروم شرکت نوین کابین از نزدیک نمونه های درب را مشاهده نمایید.