کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس چیست ؟

491 بازدید

امروزه کابینت ها در مدل ها و رنگ های بسیار متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند. یکی از جدیدترین این مدل ها که برای خانه های مدرن استفاده می‌شود، کابینت هایگلاس است. در این مطلب از نوین کابین می‌خواهیم این نوع از کابینت های مقاوم و زیبا را برای شما معرفی کنیم تا با هم به موضوع مقاله که کابینت های گلاس چیست ؟ پی ببریم.

کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت های گلاس کابینتی مقاوم است که از چوب های ام دی اف ساخته می‌شود و روکش پلاستیکی و براق و شیشه‌ای آن تنها تفاوتش با کابینت ام دی اف است. همین روکش ها قسمت اصلی و متمایز این نوع کابینت ها هستند که طرح آن ها را خاص و متنوع کرده و باعث زیبایی منحصر به فردشان شده است.

کابنیت های گلاس در واقع زیرمجموعه کابینت مدرن است. از انواع کابینت آشپزخانه های گلاس می‌توان به مدل کابینت هایگلاس مات ، کابینت هایگلاس براق یا کابینت هایگلاس اکلیلی و طرحدار و یا ساده اشاره نمود.

کابینت های گلاس چیست؟

های گلاس نوعی روکش است که بر روی ام دی اف کشیده می‌شود. این روکش که‌ سطح آن از یک لایه نازک پلی گلاس تشکیل شده است. پلی گلاس نوعی پلاستیک است‌ که ظاهری بسیار شفاف و شیشه‌ مانند دارد و‌ جنس آن‌ بگونه‌ای می‌باشد که‌ از شیشه سبک‌تر اما‌ مقاوم تر است و با رنگ ها و طرح های‌ بسیار متنوع در سرتاسر جهان تولید می‌شوند. و به این ترتیب کمک شایانی به ایجاد تنوع در طراحی کابینت می‌کند. کابینت‌ ها مدل‌های مختلفی‌ دارند که جنس داخلی اکثر آنها از ام دی اف ساخته می‌شود و با روکش‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

های گلاس چیست؟

انواع کابینت های گلاس

کابینت های گلاس چیست؟ شامل صدها رنگ مات، براق، اکریلی، پلی گلاس و لامه گلاس می شود. ما در ادامه این مطلب به بررسی این مدل ها خواهیم پرداخت. معمولا کابینت هایگلاس به صورت تک رنگ یا دو رنگ اجرا می شود. از شما دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

کابینت های گلاس با روکش پلی گلاس

پلی گلاس یکی از زیرمجموعه‌های کابینت‌ های گلاس و براق است. کابینت های گلاس چیست ؟ انواع مختلفی دارند که اتفاقا، پلی گلاس یکی از بهترین‌ و مقاوم‌ترین‌هایشان است. سطح شفاف، براق و صیقلی این کابینت دل هر بیننده‌ای را خیلی سریع می‌برد.

در واقع پلی گلاس اسم روکش این مدل کابینت است که بسیار مشابه به کابینت هایگلاس است اما با کیفیتی بهتر از مدل هایگلاس این مدل کابینت معمولا توسط برندهای ترک در بازار ایران عرضه می‌شود. برندهاي از قبیل ترک، آلمانی و ایرانی مانند: AGT ، الويک، نيمن، لامي گلاس، اينفراگلاس، لوکس پن، آرمونيا و … که رنج قیمت متفاوتی با هم دارند.

کابینت هایگلاس روکش پلی گلاس

کابینت هایگلاس اکلیلی

شاید بتوان ادعا کرد که هایگلاس جامع ترین دسته بندی را در حوزه کابینت و دکوراسیون دارد. کابینت هایگلاس اکلیلی یکی از این مدل هاست که در چند رنگ محدود مثل سفید و مشکی و… اجرا می‌شوند. وجود اکلیل ها روی درب کابینت شاید از روی عکس مشخص نباشد اما اگر نورپردازی مناسب در محیط آشپزخانه انجام گرفته باشد مخصوصا در شب جلوه بصری و زیبایی به محیط منزل شما می‌دهد. رنگ های اکلیلی نسبت به دیگر رنگ های سمپل های‌گلاس قیمت بالاتری دارند که به جهت زیبایی و خاص بودن این مدل کابینت آشپزخانه است.

کابینت هایگلاس روکش اکلیلی

کابینت های گلاس مات

کابینت هایگلاس مات شامل رنگ های ساده ای است که امکان طراحی و اجرای تک رنگ و دو رنگ را دارند. اگر بخواهیم به محبوب ترین رنگ های کابینت هایگلاس مات اشاره کنیم رنگ سفید مات در اولویت قرار دارد. و در مرحله های بعدی رنگ های مشکی و طوسی مات نیز بیشترین تقاضا را در بازار دارند. البته معمولاً از رنگ طوسی یا مشکی مات به عنوان رنگ دوم استفاده می‌شود. کابینت هایگلاس مات به سادگی قابل تنظیف است و از این نظر یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است. کابینت های گلاس مات توسط برند های ایرانی، ترک و.. تولید می شود که هرکدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند.

کابینت های گلاس مات

کابینت های گلاس براق

نام هایگلاس که به میان می آید همه به یاد کابینت هایگلاس سفید براق می افتند در صورتی که رنگ سفید تنها یکی از رنگ های براق سمپل های گلاس است. در کاتالوگ رنگ هایگلاس رنگ های ساده و طرح دار براق به وفور یافت می شود. کابینت هایگلاس سفید براق محبوب ترین رنگ میان رنگ های براق این سمپل است اما رنگ های براق هایگلاس تنوع بسیاری دارد. رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای طرح دار از محبوب ترین متریال مصرفی در این مدل کابینت است. جنس روکش ورق هایگلاس براق مشابه جنس شیشه است و از نظر نظافتی جسمی ایده آل است که هیچگاه کثیف نمی‌ماند و به راحتی قابل نظافت است.

"<yoastmark

کابینت لمی گلاس

کابینت هایگلاس با ورق هایگلاس و کابینت لمی گلس با ورق لمی گلاس ساخته می‌شود. تفاوت این دو ورق، به روکش آنها است. ورق هایگلاس دارای روکش از جنس پلکسی گلاس است. در مقابل ورق های لمی گلاس دارای روکش PVC هستند. در حالیکه مغزی هر دو نوع ورق از جنس ام دی اف خام است. کابینت لمی گلاس سازگار با محیط زیست است.

در ساخت ام دی اف لمی گلاس از نوعی پلاستیک قابل بازیافت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود بعدها قابلیت بازیافت داشته باشد و به چرخه‌ی تولید دوباره برگردد. این مدل کابینت مقاومت بالایی دربرابر نور خورشید دارد. و با تراکم بالا ساخته یم شود به همین جهت از نظر مقاوت و دوام بسیار مرغوب است.

کابینت های گلاس یا کابینت لامی گلاس؟
کابینت هایگلاس لامی گلاس

 

از نمونه کارهای کابینت های گلاس مشاهده فرمایید.

دلیل خرید کابینت های گلاس

برای اینکه این نوع از کابینت ها را انتخاب کنیم، دلایل متعدد و مهمی وجود دارد که به چند مورد اشاره می‌کنیم و در ادامه توضیح می‌دهیم:

منبع نور بودن
سادگی و زیبایی
دیر کثیف شدن و به راحتی تمیز شدن
امکان تغییر دستگیره ها با سلیقه‌ی شخصی
داشتن طرح های مختلف ساده و موج دار
داشتن جلوه ای زیبا و خاص

تنظیف کابینت های گلاس

دردسر بسیاری از افراد که با آشپزخانه سر و کار دارند، مرتب کردن و تمیز کردن آشپزخانه است. اکثر کابینت های موجود در بازار دارای سطوح برجسته و فرو رفته هستند که باعث می‌شوند سطح کابینت سریع گرد و خاک گرفته و یا چرب و کثیف شود که تمیز کردن این سطوح کار ساده ای نیست. اما کابینت های گلاس به این مسئله به خوبی توجه کرده است؛ چرا که سطح آن به دلیل صاف و یکدست بودن در ابتدا دیر کثیف می‌شود و در صورت کثیفی، می توان سطوح آن را به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز کرد.

در این باره به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله از بین بردن خط و خش ام دی اف را مطالعه بفرمایید.

حال در راستای عنوان اصلی مطلب (کابینت های گلاس چیست) اضافه می‌کنم: کابینت آشپزخانه های گلاس سطحی صاف، یکدست، براق و شیشه مانند دارد، از این رو اثر انگشت و خط و خش به راحتی بر روی آن نمایان می‌شود. تا حد ممکن باید از برخورد اجسام نوک تیز به سطح هایگلاس جلوگیری شود.

لازم به ذکر است رنگ های روشن هایگلاس برای افرادی که نسبت به جای انگشت حساسیت دارند انتخابی مناسب می باشند. کابینت های گلاس در برابر ذرات گرد و غبار و آلودگی بسیار مقاوم است و در صورتی که لایه‌ای از آلودگی بر روی آن بنشیند به راحتی می‌توان آن را با دستمال مرطوب تمیز کرد.

"تنظیف

در این مطلب سعی نموده‌ایم به شما بگوییم کابینت های گلاس چیست ! با مشاهده لینک بالا و دیدن نمونه‌ کارهای اجرا شده از کابینت های گلاس در نوین کابین و در صورت رضایت با ما تماس گرفته یا از طریق فرم ثبت سفارش آن را سفارش دهید. همچنین با مشاهده تصاویر نمونه کارهای کابینت مدرن میتوانید متوجه شوید که این مدل کابینت مانند کابینت ام دی اف جدید در دو مدل دستگیره دار و بدون دستگیره طراحی می‌شود. و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما را چندین برابر میکند.

برای مشاهده و آشنایی بیشتر با انواع مدل کابینت های گلاس میتوانید به اینستاگرام نوین کابین مراجعه فرمایید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانهآموزشدکور آشپزخانهمعرفی مدل دکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 2.7/5 - تعداد رای 4

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.