کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت آشپزخانه های گلاس – معایب ، مزایا و عکس هایگلاس 2023

1,559 بازدید

امروزه به دکوراتیو بودن آشپزخانه بیش از پیش اهمیت داده می‌شود؛ و با ورود طراحان خبره و متریال‌های متنوع انقلابی نوین در صنعت کابینت سازی بر پا شده است. در قدیم اکثر آشپزخانه ها کابین فلزی بودند. ولی امروزه با وجود جنس های مختلف از جمله چوب و ام دی اف که توانسته‌اند با متریال و ورقه های متعدد ادغام شوند و کابینتی زیبا و مجلل را تشکیل دهند. ما در این مقاله شما را با کابینت های گلاس و معایب و مزایا و رنگبندی آن آشنا خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می خوانید:

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس در زمره کابینت مدرن می‌باشد. که در واقع نوعی ورق که مغز آنها ام دی اف و روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است میباشد. معمولاً برای هزینه کمتر کابینتهای “های گلاس” از یک طرف با لایه پلکسی گلاس پوشیده می‌شوند. این لایه حالتی براق و شفاف به کابینت هایگلاس می‌دهد. به همین دلیل در تجهیزات دکوراتیو دیگر نیز طرفدار زیادی دارد. کابینت‌ هایگلاس یکی از زیباترین متریال و سبک ترک به نامهای AGT و … می‌باشد.

روکش هایگلاس به دلیل قیمت مناسب و نمای پایانی زیبایی که دارند در سال‌های اخیر جزو پرطرفدارترین متریال‌های بازار بوده اند. اگر برایتان جالب است که دلیل این پرطرفدار بودن این سبک کابینت را بدانید و یا قصد خرید آن را دارید با ما با معرفی کابینت های گلاس و عکس کابینت های گلاس جدید همراه باشید.

کابینت های گلاس چیست

کابینت های گلاس (مدرن – شیک – ساده)

علاوه بر مدل کابینت آشپزخانه های گلاس، نوع دیگری از این سبکِ کابینت در بازار موجود است که به آن پلی گلس گفته می‌شود. پلی گلاس نیز همان ام دی اف است که لایه ای پلی استر روی آن قرار می‌گیرد. که نسبت به کابینت های گلاس درخشش و براقیت بیشتری دارد و در مقابل خط و خش مقاوم تر است.

بهترین نوع ام دی اف کابینت آشپزخانه هایگلاس ساخت کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اتریش و … است. ولی به جهت این که; یکی از دلایل سفارش دهندگان این نوع کابینت سبک مدرن قیمت مناسب آن است، بنابراین اکثر کابینت سازان، کار ترک برای کابینت هایگلاس استفاده می‌کنند. برندهای هایگلاس ترک از جمله aisik ایشیک ، AGT و … می‌باشند. به همین منظور انتخاب جنس و برند کابینت هایگلاس، به هزینه ای که در نظر گرفته اید بستگی دارد.

البته که سطح صیقلی براق و شیشه ای کابینت های گلاس موجب شده برای آشپزخانه هایی با نورگیر کم انتخاب مناسبی باشد. به این صورت که با رفلکس نور محیط بیرونی و داخلی، خود منبعی از نور به شمار می‌رود و موجب روشنایی آشپزخانه می‌شود. که البته به رنگ انتخابی آن نیز بستگی دارد. به همین منظور میخواهیم رنگبندی فوق‌العاده متنوع کابینت هایگلاس را برایتان شرح بدهیم.

کابینت ام دی اف هایگلاس
کابینت ام دی اف هایگلاس

اگر برای مورد آخری که مربوط به روشنایی آشپزخانه منزل می‌شود قصد خرید کابینت های گلاس را کرده اید. به شما پیشنهاد می‌کنم مطلب در مورد کابینت پولیشی را مطالعه فرمایید. زیرا که این سبک کابینت پوسته ای مدرن است بر روی امکانات کلاسیک. و مانند کابینت های گلاس براق می‌باشد.

رنگبندی کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس مدرن دارای رنگبندی متنوع و زیادی می‌باشد. و با توجه به هر سلیقه ای و هر دکوراسیون رنگ دلخواه پیدا می‌شود. و رنگ و مدل متناسب با سلیقه شما را می‌توان از بین صدها مدل طرح دار و ساده و در رنگبندی های متنوع مات و براق انتخاب نمود.

رنگبندی کابینت های گلاسهمان طور که در عکس کابینت های گلاس جدید میبینید، به دلیل داشتن همین تنوع رنگ است که در هر دکوراسیونی کابینت مدرن های گلاس خواهان بسیاری دارد. چه در کابینت آشپزخانه باشد. چه برای طراحی کمد دیواری و دکوارسیون داخلی منزل مانند TV ROOM و … . و چه در دکوراسیون اداری مانند یک دکوراسیون اتاق کار شیک.. و یا حتی دکوراسیون تجاری برای یک بوتیک زیبا. طرح و رنگ کابینت های گلاس به قدری متنوع است که دست طراحان دکوراسیون را باز گذاشته است.

حال می‌خواهم چندین ترکیب رنگ کابینت های گلاس را با نمایش عکس نمونه کار خدمتتان معرفی کنم که بین اکثریت محبوبیت بیشتری دارد.

کابینت های گلاس سفید پرطرفدارترین رنگ کابینت هایگلاس

رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین انتخاب ها برای کابینت های گلاس است. هایگلاس سفید به راحتی با سایر رنگها ترکیب می‌شود. همچنین رنگ سفید کابینت نور را به خوبی منعکس می‌کند و فضای آشپزخانه‌تان بدین طریق، روشن تر و پر نورتر نشان داده می‌شود. یکی از دلایل انتخاب رنگ سفید، بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه کوچک است.

با کابینت سفید و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید. همچنین نمونه کار کابینت های گلاس سفید اجرا شده نوین کابین را از دست ندهید.

کابینت های گلاس سفید
کابینت های گلاس سفید

انواع کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه شما قابل اجرا می باشد. کابینت پلی گلاس و کابینت لمی گلاس از انواع کابینت هایگلاس هستند. کابینت پلی گلاس دارای یک لایه روکش پلی استر است و به همین علت دارای براقیت بیشتری نسبت به دیگر انواع کابینت هایگلاس می باشد.

کابینت لمی گلاس نیز دارای یک لایه روکش پی وی سی است در نتیجه بازتاب نور این کابینت بسیار زیاد است و فضا را پر نور تر خواهد کرد. شما می توانید انواع کابینت های گلاس و عکس کابینت های گلاس جدید را  بررسی نموده و بعد اقدام به سفارش کابینت هایگلاس کنید.

انواع کابینت هایگلاس
انواع کابینت هایگلاس

عکس و مدل کابینت های گلاس طلایی را از دست ندهید!

کابینت هایگلاس طلایی، چنان زیباست که شما را متقاعد می‌کند چنین تم رنگی را در آشپزخانه خود داشته باشید؛ البته اگر این رنگ در سبک سلیقه‌ای شما باشد. رنگ طلایی نیز از زمان قدیم، نماد اشرافیت و شکوه بوده است و به همین دلیل در ساخت بناها و المان‌های اشرافی و سلطنتی بسیار به کار می‌رفته و امروزه نیز بکار می‌رود. در این دکور جذاب مدل کابینت های گلاس طلایی را مشاهده می‌فرمایید.

کابینت آشپزخانه های گلاس طلایی

همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این خصوص کابینت، نمونه کارهای کابینت مدرن را مشاهده بفرمایید.

دکور کابینت های گلاس سفید بنفش جذاب

رنگ بنفش یا بادمجانی جزو رنگ های مدرن محسوب می‌شود که جدیداً در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند. در انتخاب این رنگ ها باید دقت کافی را داشت و اگر فضای آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ است از رنگ بنفش استفاده کنید. چون طراحی کابینت های گلاس بادمجانی فضای داخلی شما را کوچک و گرفته تر نشان میدهد. در ادامه عکس کابینت های گلاس جدید سفید بنفش را ببینید:

کابینت آشپزخانه های گلاس سفید بنفش

به همین دلیل است که اکثر کابینت کارها پیشنهاد می‌کنند رنگ بنفش را با رنگ های روشن ترکیب کنید تا هم انعکاس نور بیشتری داشته باشد و هم از شدت اثر رنگ تیره کم کند و فضای آشپزخانه را بازتر و روشن تر کند.

کابینت های گلاس سفید بنفش را حیفه نبینید.

کابینت های گلاس سفید طوسی رنگ محبوب کابینت هایگلاس

طوسی جزو رنگهای خنثی می‌باشد و ترکیب آن با هر رنگی می‌تواند چشم نوازی ویژه ای برای دکورتان به ارمغان بیاورد. چه ترکیب رنگ در دکور کابینت های گلاس سفید طوسی باشد و چه با رنگ هایی تند مانند نارنجی، سبز، قرمز و … . در ضمن یادتان باشد هیچ وقت رنگ طوسی را به تنهایی استفاده نکنید به دلیل این که آشپزخانه را خیلی بی روح میکند. عکس کابینت های گلاس جدید طوسی را ببینید!

نمونه کار جذاب کابینت های گلاس سفید طوسی

کابینت های گلاس سفید طوسی

کابینت های گلاس اکلیلی و دکور جذابش

در کابینت های کلاس اکلیلی که یکی از جذاب ترین کابینت های خانواده مدرن می‌باشد، شاین بودن و براق کردن دکور آشپزخانه باعث چشم گیر شدن آشپزخانه‌تان می‌شود. که البته این موضوع در عکس قابل لمس نمی‌باشد و به وضوح مشخص نیست. ولی از چشم نوازی که برای دکور آشپزخانه‌تان به ارمغان می آورد نمی‌شود چشم پوشید. مخصوصاً در برابر نور طبیعی که در آشپزخانه تان وجود دارد و با انعکاس نور باعث درخشش کابینت آشپزخانه می‌شود.

کابینت های گلاس اکلیلی
کابینت های گلاس اکلیلی

کابینت های گلاس سفید مشکی جدیدترین کابینت هایگلاس 2023

از رنگ مشکی بیشتر به عنوان رنگ دوم در ترکیب با رنگ های روشن استفاده می‌شود. مشکی رنگ مدرنی محسوب می‌شود که نکته مهم آن ترکیب این رنگ با رنگهای روشن هست. رنگ مشکی هنگامی بیشترین جلوه را دارد که فضای سایر بخش های خانه و آشپزخانه رنگ روشن باشد. بنابراین دکور کابینت های گلاس سفید مشکی جزو کابینت هایگلاس ۲۰۲۳ و مدرن ترینِ کابینت هاست.

کابینت های گلاس سفید مشکی
کابینت های گلاس سفید مشکی

کابینت های گلاس رنگ کاپوچینو و مشتریان خاص خودش!

امروزه رنگ کاپوچینو به روزترین رنگ برای آشپزخانه محسوب می‌شود. اصولاً در کابینت های گلاس به رنگ کاپوچینو برای جلوه بیشتر این رنگ رو با سفید یا کرم ترکیب میکنند. خیلی ها فکر میکنند این رنگ خیلی تکراری شده و دیگه مثل سابق خاص نیست ولی تجربه ثابت کرده است افراد زیادی این رنگ رو دوست دارند.

اگر رنگ کاپوچینو که جزو خانواده قهوه ای می‌باشد را با رنگ های مکمل دیگری بدرستی ترکیب کنید میتواند تداعی کننده محیط های سنتی و خاطره انگیز باشد. و این موضوع در آشپزخانه مدرن بسیار چشم نوازی می‌کند.

کابینت آشپزخانه های گلاس کاپوچینو

شما میتوانید از کابینت هایگلاس رنگ کاپوچینو در آشپزخانه های بزرگ استفاده کنید.

اعجاز رنگ نقره ای در کابینت های گلاس سفید نقره ای

کابینت هایگلاس سفید نقره ای به یکی از ترکیب رنگ‌ های جذاب و پرطرفدار دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شده است. رنگ نقره ای، طیف روشن و براق رنگ طوسی محسوب می‌شود. که همانند کابینت شاین دار و یا اکلیلی چشم نوازی و سلیقه مخصوص خودش را دارد. اما توانسته خواسته بسیاری از مشکل پسندان در زمره کابینت مدرن را برطرف نماید.

کابینت های گلاس نقره ای

کابینت های گلاس سفید نقره ای
کابینت های گلاس سفید نقره ای

کابینت های گلاس نسکافه ای رنگ چشم نوازی خاص خودش رو داره!

کابینت هایگلاس نسکافه ای را در تصویر نمونه کار مشاهده می‌فرمایید. که در زمره کابینت قهوه ای محسوب می‌شود. و به خودی خود جلوه دکور سلطنتی را برای بیننده به ارمغان می‌آورد. رنگ نسکافه ای از انواع رنگ های گرم است و این رنگ زیبا به سادگی با سایر رنگ ها ترکیب می شود از این رو اغلب افراد تمایل دارند برای ایجاد دکوراسیونی شیک و بی نظیر در فضای آشپزخانه منزل خود رنگ کابینت ها را از بین طیف های تیره و روشن رنگ نسکافه ای انتخاب نمایند.

کابینت آشپزخانه های گلاس نسکافه ای

کابینت های گلاس بدون دستگیره

کابینت هایگلاس را با سلیقه ی خودتان تغییر دهید! از ویژگی های مطرح کابینت مدرن می‌توان قابلیت اجرای این سبک کابینت را بدون دستگیره، عنوان کرد. چرا که در سبک کابینت مدرن می‌توان از درب مگنتی یا تاچ و بدون دستگیره استفاده نمود. همچنین از دیگر ویژگی های مثبت این نوع کابینت، امکان تعویض دستگیره های آن است.

کابینت های گلاس بدون دستگیره
کابینت های گلاس بدون دستگیره

کابینت هایگلاس بر خلاف اکثر کابینت ها، امکان تغییر در دستگیره ها را به ما می‌دهد و در شخصی سازی طرح، کمک شایانی می‌کند.

چجوری خش کابینت های گلاس را برطرف کنیم؟

شاید موقع خربد کابینت های گلاس کسی به شما شایع ترین عیب کابینت هایگلاس، که خش پذیری آن است را نگوید. البته خش پذیری های گلاس به این معنی نیست که کابینت شما به زودی خش دار خواهد شد، بلکه به این معنی است که هایگلاس در برابر اجسام نوک تیزی مثل چاقو، مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهد و به علت براق بودن و بازتاب نور بسیار بالا، خط و خش با وضوح بیشتری رخ نمایی می‌کند.

به همین منظور نوین کابین به شما پیشنهاد می‌کند از کابینت هایگلاس به عنوان صفحه کابینت یا کانتر به هیچ عنوان استفاده نکنید! زیرا به علت همین خاصیت براق بودن و مقاومت پایین در برابر ضربه، کابینت شما به زودی از زیبایی خواهد افتاد؛ اما برای بدنه و درب کابینتها، های گلاس گزینه بسیار خوبی است.

ورقه های هایگلاس مرغوب، مقاومت بیشتری نسبت به خط و خش نشان می‌دهند، بنابراین با انتخاب تولیدی نوین کابین خیال خود را از جهت ورقه های با کیفیت در ساخت کابینت آشپزخانه‌تان راحت کنید.

کابینت های گلاس تیره لکه ها را بیشتر نشان می‌دهد و های گلاس های روشن خش را کمتر نشان می‌دهد. همچنین انواع طرح دار کابینت های گلاس، هم خط و خش را کمتر از انواع ساده نشان خواهند داد. اگر زاویه نور شما به کابینت های گلاس مناسب باشد، خط و خش روی آن دیده نخواهد شد.

برای ایجاد خش کمتر بر روی این کابینت ها میتوان از دستگیره های پروفیلی (شاخه ایی) که دارای پایه بلندتری است استفاده کرد زیرا با این دستگیره ها احتمال برخورد به کابینت کمتر می‌باشد.

در این باره، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به روش های از بین بردن خراش ام دی اف را مطالعه فرمایید.

کابینت های گلاس آشپزخانه‌تان کثیف شده و دنبال راه حل چاره اید؟

اگر کابینت های گلاس شما کثیف شده و دنبال راه حل برای تمییز نمودن آن بدون ایجاد خط و خش می‌باشید به شما پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید. که چند نمونه از شیوه های تمییز نمودن آن را با هم مطالعه کنیم. البته همانطور که بالاتر ذکر شد در “مقاله از بین بردن خراش ام دی اف” به طور دقیق تر توضیح داده شده است. البته که در آشپزخانه هایی با کابینت های گلاس مخصوصاً اگر انتخاب شما رنگ سفید آن باشد نظافت و تمیز نگه داشتن آن می‌تواند جلوه و زیبایی فضا را دو چندان کند. اکنون چند نکته مهم در تمیز نمودن کثیفی کابینت های گلاس را خدمتتان ارائه می‌دهیم:

تميز كردن كابينت هاي گلاس

  1. برای تمیز کردن کابینت هایگلاس به هیچ عنوان از اسفنج زبر استفاده نشود.
  2. مایع های سفید کننده و اسیدی انتخاب صحیحی نمی‌باشند.
  3. پودر ماشین لباسشویی نیز گزینه خوبی نیست.
  4. اگر لک هایی مانند قهوه در این کابینت ایجاد شود برای برطرف کردن آن می‌توان از دستمال نم دار شده از آب ولرم، و مقداری شوینده عمومی نه اسیدی استفاده نمود.
  5. سطح روغنی هود و اجاق گاز خود را با این دستمال کاغذی آغشته به روغن معدنی تمیز کنید تا لکه های روغن از بین بروند. سپس مقادیر مساوی آب گرم و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. و به وسیله یک دستمال پارچه ای و یا اسفنج، کابینت های آشپزخانه خود را با این محلول تمیز کنید و لکه های سبک روغن ایجاد شده بر روی آن ها را از بین ببرید. برای لکه های سرسخت تر، به طور مستقیم از سرکه سفید استفاده کنید و در آخر با استفاده از یک دستمال مرطوب با آب سرد، سطوح مورد نظر خود را تمیز کنید.
  6. همچنین می‌توانید برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه خود، از ترکیب آب گرم و جوش شیرین استفاده کنید و برای استفاده از این روش کافیست که مقداری آب را درون قابلمه بجوشانید و سپس جوش شیرین را در اندازه کوچک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند و سپس فیلتر هود را درون آن فرو کرده و با یک دستمال آن را تمیز کنید.
  7. ترکیب لیمو و نوشابه تاثیر به سزایی در از بین بردن لکه های چربی دارند. همچنین ترکیب لیمو و جوش شیرین، ترکیبی عالی برای از بین بردن لکه های چربی تازه ایجاد شده هستند .

در کل تمیز نمودن کابینت های high gloss بسیار راحت است. از یک دستمال مایکرو فایبر استفاده کرده آن را کمی به آب آغشته کنید تا همه لکه ها تمیز شوند سپس با یک پارچه نرم خشک روی سطح را پاک کنید تا هیچ لکه آبی به جای نماند.

قیمت کابینت های گلاس

کابینت های گلاس زیرمجموعه کابینت مدرن نسبت به کابینت های سبک کلاسیک قیمت پایین تری دارد. که یکی از دلایل آن را می‌توان ساده بودن آن دانست. زیرا که در این سبک کابینت از تاج و زیرچراغ و همچنین ستون و سرستون خبری نیست.

قیمت کابینت های گلاس را به روز و مستقیم از تولیدی بخواهید.

مزایا و معایب کابینت های گلاس را قبل از خرید بشناسید!

مزایای کابینت های گلاس

  • منبع نور بودن کابینت های گلاس. همانطور که بالاتر توضیح داده شد با رفلکس نور، خود منبع نور به حساب می آید.
  • زیبایی نهفته در سادگی کابینت های گلاس. که در عین سادگی زیبا هستند.
  • داشتن طرح های مختلف ساده و موج دار. و یکی از مهم ترین مزایای کابینت های گلاس شفاف و براق بودن آن است که نمای زیبایی دارد. البته که های گلاس در دو نوع براق و مات تولید می‌شوند که طرفداران های‌گلاس براق بیشتر از مات آن است. و می‌توان از رنگ های تلفیقی و مکمل در طراحی و ساخت آن استفاده کرد.
  • کابینت های گلاس قیمت نسبتاً مناسبی نسبت به کابینت سبک های دیگر دارد و می‌توان از لحاظ قیمت در صدر جدول کابینت های ام دی اف قرارش داد.
  • دیر کثیف شدن کابینت هایگلاس و به راحتی تمیز شدن آن.
  • امکان تغییر دستگیره ها با سلیقه ی شخصی.

مزایا و معایب کابینت های گلاس

TV ROOM های گلاسTV ROOM هایگلاس

معایب کابینت های گلاس

  • به دلیل سطح براق لک پذیری بالایی دارد و لک و جای انگشتان چرب را به خوبی نشان می دهد که این نیز میتواند حسن خوبی برای تمیز کردن کابینت ها باشد.
  • تماس مداوم جسم های سخت و ضربه های شدید باعث خش افتادن روی کابینت های گلاس می باشد.
  • از آنجایی که مغز کابینت های گلاس ام دی اف می باشد لبه های تیزی دارد.
  • برخلاف تصور غلط و اطلاعات غلطی که به شما داده اند؛ این کابینت هرگز ضد آب نبوده و بر عکس رطوبت پذیری بالایی دارد و برای فضاهایی که رطوبت زیادی دارند مناسب نیست.
  • کابینت های گلاس تنها از یک سمت ورق های گلاس و پلی گلاس هستند برای زیبایی ظاهر بهتر است هر دو طرف های گلاس باشند.
مزایا و معایب کابینت های گلاس
مزایا و معایب کابینت های گلاس

تفاوت کابینت های گلاس با ام دی اف MDF (خام)

همانطور که بالاتر گفتیم و در عکس کابینت های گلاس جدید پیداست، کابینت های گلاس در واقع همان کابینت MDF است که لایه‌ي رویی آن با روکشی از جنس پلکسی گلاس پوشیده می‌شود. همین روکش است که وجه تمایز کابینت های گلاس و ام دی اف می‌باشد. که البته این موضوع در سالهای اخیر به خودی خود باعث کشش بیشتر افراد و خاص و چشمگیر شدن این سبک کابینت شده است.

نمونه کارهای کابینت های گلاس را اینجا ببینید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

در صورتیکه کابینت ام دی اف بدون روکش می‌باشد و اصطلاحا به آن کابینت MDF یا ام دی اف خام می‌گویند. که از لحاظ ظاهر نسبت به کابینت بدون روکش ام دی اف زیباتر می‌باشد. اما ام دی اف ها می‌توانند با انواع ورق ها طراحی و تولید شوند. در واقع کابینت هایی که هایگلاس هستند امکان برش روی ورق آنها وجود ندارد. و این در واقع دومین تفاوت کابینت های گلاس و ام دی اف به حساب می آید.

و سومین تفاوت کابینت هایگلاس و ام دی اف، وجود لبه های تیز در کابینت های گلاس است. در کابینت های ام دی اف این لبه ها به خوبی سنباده شده و تیزی آن از بین می‌رود اما در کابینت های ام دی اف؛ که روکش هایگلاس دارند از بین بردن این لبه ها امکان پذیر نیست زیرا موجب خرابی ورق هایگلاس می‌شود.

 کابینت هایگلاس سفید
کابینت هایگلاس سفید

 کابینت هایگلاس سفید

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای عکس‌های پروژه‌های اجرایی توسط تیم تولیدی کابینت نوین کابین ؛ و مقایسه و شناخت آنها به نسبت یکدیگر به بخش نمونه کار کابینت های ما مراجعه فرمایید.

تنظیف کابینت های گلاس

دردسر بسیاری از افراد که با آشپزخانه سر و کار دارند، مرتب کردن و تمیز کردن آشپزخانه است. اکثر کابینت های موجود در بازار دارای سطوح برجسته و فرو رفته هستند که باعث می‌شوند سطح کابینت سریع گرد و خاک گرفته و یا چرب و کثیف شود که تمیز کردن این سطوح کار ساده ای نیست. اما کابینت هایگلاس به این مسئله به خوبی توجه کرده است؛ چرا که سطح آن به دلیل صاف و یکدست بودن در ابتدا دیر کثیف می‌شود و در صورت کثیفی، می توان سطوح آن را به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز کرد.

در این باره به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله از بین بردن خط و خش ام دی اف را مطالعه بفرمایید.

حال در راستای عنوان کابینت های گلاس چیست اضافه می‌کنم: کابینت هایگلاس سطحی صاف، یکدست، براق و شیشه مانند دارد، از این رو اثر انگشت و خط و خش به راحتی بر روی آن نمایان می‌شود. تا حد ممکن باید از برخورد اجسام نوک تیز به سطح هایگلاس جلوگیری شود. لازم به ذکر است رنگ های روشن هایگلاس برای افرادی که نسبت به جای انگشت حساسیت دارند انتخابی مناسب می باشند. کابینت هایگلاس در برابر ذرات گرد و غبار و آلودگی بسیار مقاوم است و در صورتی که لایه‌ای از آلودگی بر روی آن بنشیند به راحتی می‌توان آن را با دستمال مرطوب تمیز کرد.

قیمت کابینت آشپزخانه های گلاس

قیمت کابینت های گلاس نسبت به کابینت سبک های دیگر نسبتاً مناسب است. و می‌توان از لحاظ قیمت در صدر جدول کابینت های ام دی اف قرارش داد.

قیمت کابینت بدون واسطه و مستقیم از تولیدی

چطور کیفیت کابینت های ‌گلاس را تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید کیفیت کابینت هایگلاس موردنظر شما مرغوب است یک تست ساده وجود دارد. برای این کار تکه‌ای از ورق های‌گلاس را برداشته و در مقابل نور لامپ بگیرید؛ هر چه تصویر لامپ در ورق های‌گلاس کمتر موج داشته باشد، کیفیت کابینت های‌گلاس بالاتر است.

حال با شناخت معایب و مزایای کابینت های گلاس و همچنین نگه داری کابینت هایگلاس و نحوه تمیز کردن آن، می‌توانید تصمیم بگیرید کابینت های‌گلاس برای آشپزخانه شما مناسب است یا نه! با توجه به این موضوع که مزایای این سبک کابینت از معایب آن بسیار بیشتر است. برای سفارش و خرید می‌توانید از مشاوران نوین کابین کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای مشاهده دیگر نمونه کارهای کابینت های گلاس، به اینستاگرام نوین کابین مراجعه فرمایید.

سوالات متدوال کابینت های گلاس

کابینت‌ های گلاس یک نمونه مقاوم در میان کابینت‌های موجود در بازار بوده که از چوب ام دی اف تولید و ساخته می‌شود. این کابینت دارای روکش پلاستیکی و براقی است که در انواع رنگ‌های گوناگون و متنوع یافت می‌شود. کابینت آشپزخانه هایگلاس چون سطحی صاف و صیقلی دارد منبع خوبی برای نور است. بازتاب نور جلوه لاکچری به محیط خانه می‌دهد، علاوه بر آن باعث روشنایی بیشتر آشپزخانه‌هایی می‌شود که پنجره ندارند و نور گیر نیستند.

کابینت های گلاس ترک طبق استانداردهای کشورهای اروپایی ساخته می شود و بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز تولیدات ام دی اف های گلاس در این کشور، از کشور لهستان که بزرگترین تولید کننده ام دی اف در اروپا می باشد تامین می گردد. اما ورق های های گلاس ایرانی دارای مغزی ام دی اف وارد شده از تایلند هستند و این موجب شده تا کیفیت پایین تری نسبت به نمونه های ترکی داشته باشند. همچنین ورق های گلاس به کار رفته بر روی مغزی ها در کشور ترکیه دارای یک لایه محافظ UV است که سبب درخشش بیشتر روکش و مقاومت و دوام بیشتر روکش در برابر نور خورشید می شود.

بهترین مارک در رده بندی کابینت های گلاس ترک، مارک ایشیک (Aisik) است که طرفداران بی شماری دارد و از لحاظ کیفیت نسبت به بیشتر مارک ها سرتر است. این مارک در کشور ما نیز وارد می شود و استقبال خوبی دارد. مارک ایشیک همه ویژگی های بهترین مارک های گلاس ترک را دارد. مارک ای جی تی (AGT) از دیگر بهترین مارک های گلاس ترک است که در انواع مختلفی مثل ورق های گلاس مات، های گلاس معمولی، نیمه های گلاس و سوپر های گلاس تولید و عرضه می شود.

کابینت مدرن هایگلاس نسبت به گرد و غبار و کثیفی مقاوم بوده و تنها نقطه ضعف آن را می‌توان جذب اثر انگشت بالای آن دانست، که با استفاده از یک دستمال نیمه مرطوب به راحتی می‌توانید کابینت را تمیز کرده و اثر انگشت را پاک کنید. بهتر است برای پنجره آشپزخانه از پرده استفاده شود تا جلوی تابش مستقیم نور خورشید برسطح کابینت های گلاس گرفته شود. همچنین اگر ذرات چربی بر روی سطح کابینت پاک نشود و به مدت طولانی باقی بماند باعث ایجاد زردی می‌شود.

علاوه بر زیبایی و جذابیتی که کابینت های گلاس برای شما فراهم می کند، فراموش نکنید که بازتاب نور از مهم ترین ویژگی های آن است؛ چرا که این نوع کابینت ها نور را منعکس می کنند که به نوبه خود آشپزخانه شما بزرگتر و روشن تر جلوه می کند. این امر به ویژه در صورتی که با یک فضای کوچک کار می کنید مفید است. بهتر است که برای فضاهای کم نور از کابینت هایگلاس رنگ روشن استفاده کنید.

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس به مواردی مانند طرح انتخاب شده، برند ورق هایگلاسی که استفاده می‌شود (هایگلاس ایرانی یا هایگلاس ترک)، ابزار و یراقی که در طول ساخت به کار برده می شود و مدل و جنس دستگیره بستگی دارد. با انتخاب یه طرح ساده و زیبا و یه جنس با کیفیت می‌شود با یه قیمت خوب و هزینه مناسب یه آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشید.

از رنگ مشکی بیشتر به عنوان رنگ دوم در ترکیب با رنگ های روشن استفاده می شود. مشکی رنگ مدرنی محسوب می شود که نکته مهم در به کار بردن آن، ترکیبش با رنگ های روشن هست. رنگ مشکی هنگامی بیشترین جلوه را دارد که فضای سایر بخش های خانه و آشپزخانه دارای رنگ روشن باشد.

۲۰ عکس کابینت های گلاس جدید

کابینت آشپزخانه های گلاسکابینت های گلاس ۱۴۰۲کابینت هایگلاسکابینت هایگلاسکابینت های گلاسکابینت اشپزخانه های گلاسکابینت آشپزخانه های گلاس 2023کابینت آشپزخانه های گلاس 2023کابینت اشپزخانه هایگلاسکابینت های گلاس ۲۰۲۳کابینت هایگلاس زیباکابینت آشپزخانه های گلاس دو رنگکابینت آشپزخانه های گلاس با جزیرهکابینت های گلاس ام دی افکابینت های گلاس دو رنگکابینت آشپزخانه های گلاس ۲۰۲۳کابینت های گلاس 1403

راهنمای خرید کابینت آشپزخانهدکور آشپزخانهمعرفی مدل دکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 4.4/5 - تعداد رای 16

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

104 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ممنون از توضیحات خوبتون خیلی کمکم کرد

    پاسخ
  • سلام میتونین کمکم کنین و پرکاربردترین رنگ کابینت های گلاس و عکساشو برام بفرستین ؟

    پاسخ
  • سلام کابینتم های گلاسه میخواستم ببینم لک خودکار چطور میتونم از بین ببرم

    پاسخ
  • کابیت های گلاس چه رنگی خوبه ؟

    پاسخ
    • سلام وقتتون بخیر
      انتخاب بهترین رنگ برای کابینت های گلاس به نظر و سلیقه شخصی شما بر میگردد اما با توجه به اینکه کابینت های گلاس در رنگ سفید خش و لکه را کمتر نشان می دهند اکثرا کابینت سازان رنگ زیبای سفید را به شما پیشنهاد می دهند.

      پاسخ
  • سلام روز خوش
    عکس ها و مدل های هایگلاس سفید طوسی رو میخوام میشه برام بفرستید

    پاسخ
  • النا سعیدی
    مرداد 2, 1400 12:23 ب.ظ

    با کشیده شدن ناخن یا یک تیزی در حد اون هم روی کابینت هایگلاس خش میفته؟

    پاسخ
    • سلام با یکی دوبار که خیر خش نمیفته و ولی در صورت تکرار مخصوصاً در قسمت دستگیره‌ها که دائماً باز و بسته میشه احتمال خش افتادن بسیار زیاد است.

      پاسخ
  • سارا رضایی
    مرداد 2, 1400 12:28 ب.ظ

    خیلی کابینت شیکیه ولی اگه روی کابینت های گلاس خش بیفته چکار باید بکنیم؟دیگه درست نمیشه؟

    پاسخ
    • وقت خوش خیر خش روی هایگلاس قابل برطرف شدن نیست. ولی در نسل جدید این متریال به نام‌های پلی گلس و لمی گلاس خش پذیری تا حد زیادی کاهش پیدا کرده.

      پاسخ
  • مهلا عزیزی
    مرداد 11, 1400 3:19 ب.ظ

    سلام میخواستم ببینم کابینت های گلاس خیلی زود خش میفته یا لب پر میشه؟چون اینو خیلی شنیدم و نمیخوام هزینه الکی کنم خرابم بشه

    پاسخ
    • باسلام
      کابینت های گلاس حساس هست ولی مراقبت های خودشو داره و به سادگی خش یا برنمیاد بادستمال نرم باید تمیزشه ولی براحتی خراب نمیشن خیر

      پاسخ
  • مرتضی احدی
    مرداد 11, 1400 3:35 ب.ظ

    سلام خسته نباشیدبنده های گلاس کارکردم داخل آشپزخانه به رنگ کرمی ولی الان دست مستاجرکه هست قسمت ورودی که آفتاب خورده رنگ زردمایل به نسکافیه پرنگ شده واز رنگ اولیه خودش خیلی بدترشده راه حلی هست برای ازبین بردن زردی این های گلاس

    پاسخ
  • زهره طاهری
    مرداد 11, 1400 3:39 ب.ظ

    سلام خسته نباشید من اجاره نشینم با یه صابخونه افتضاح .مامانم حواسش نبوده یه ضربه کوچیک با فلز اجاق بهش وارد کرده یعنی یه حالت تو رفتگی خیلی کوچیک داره لبه صفحه ی کابینت . کابینت صفحه اش هایگلاس هست . میخوام ببینم راه حلی براش وجود داره ؟ استرس زیادی بهم وارد شده اگه ممکنه راه حلشو بهم بگید ک کم خرج باشه .

    پاسخ
    • عرض ادب
      متأسفم راه حلی ندارد. فقط اگه رویه صفحه ضربه خورده و َشکسته با رنگ روغنی براق شبیه بهش کمی میتونین پوشش بدید، ولی فرو رفتگی رو کاری نمیشه کرد. فقط باید تعویض بشه
      اگه فرو رفتگی باعث شکستن لایه رویی صفحه نشده و آسیبی به صفحه نرسیده، صاحبخونه هم نباید سخت گیری کنه.

      پاسخ
  • ملیکا نبوی
    مرداد 16, 1400 4:32 ب.ظ

    سلام چه جنسی از کابینت زودتر و بهتر تمیز می شه اگه میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • باسلام بعضی از کابینت ها مثل هایگلاس و برخی رنگ های روشن و براق به راحتی لکه می گیرند. اما در بین تمام متریال ها کابینت هایگلاس به راحتی و فقط با یک دستمال مرطوب تمیز می شود. بعد از آن می تونم بگم کابینت های ام دی اف زمان زیادی برای تمیز کردن و با یک شوینده ی ضعیف کاملا پاک می شوند. این کار در مقابل استفاده از مواد شوینده ی قوی بسیار آسان است.

      پاسخ
  • محسن اراکی
    مرداد 20, 1400 5:05 ب.ظ

    چجوری اشپزخونه ی کوچیکمو بزرگتر نشون بدم؟

    پاسخ
    • سلام هرچه فضای ما رنگ های روشن تری داشته باشه، اون فضا بزرگتر دیده میشه. هرچه رنگ کابینت آشپزخانه تون روشن تر باشه ( جدای از جنس کابینت ) آشپزخانه تون بزرگتر و گیراتر به نظر میرسه. اگر آشپزخانه تون کم نور هست از هایگلاس استفاده کنین چون سطح براق کابینت هایگلاس نور رو منعکس می کنه و فضا روشن تر میشه.

      پاسخ
  • سلام آشپزخونه ی من کوچیکه میخوام ببینم کابینت های گلاس مات یا براق استفاده کنم کدوم بهتره و رنگش هم راهنمایی کنین لطفا

    پاسخ
    • سلام باتوجه به اندازه ی آشپزخونتون های گلاس براق به رنگ روشن استفاده کنید رنگ سفید یا باقی رنگ های روشن باعث میشه بزرگ تر نشان بدین محیطو و البته براق بودن و روشنی کابینت باعث انعکاس نور میشود.

      پاسخ
  • می خوام کابینت های گلاس بگیرم رنگش سفید یا تیره نباشه رنگ شاد باشه چی بهتر میشه؟پیشنهادتون چیه

    پاسخ
    • کابینت های گلس رنگهای بسیاری داره از تناژ کم تا زیاد به سلیقه ی شما میتونه انتخاب شه اگر آشپزخونه ی بزرگی دارین من به شما رنگ بنفش یا بادمجونی رو پیشنهاد میکنم و اگر اشپزخونتون کوچیکه رنگهای روشنتر مثل رنگ کاپوچینو رو پیشنهاد میکنم.

      پاسخ
  • کابینت های گلاس از کدوم کابینته

    پاسخ
  • میتونم از رنگ طوسی تو کابینتم تنها استفاده کنم؟

    پاسخ
    • سلام طوسی یه رنگ خنثی ست و در صورت استفاده باید با رنگ هایی گرم مثل صورتی و نارنگی ترکیب شه. این طوری بهترین بازدهیو میده.

      پاسخ
  • سلام کابینت های گلاس میخوام ولی زود لک میشه چی پیشنهاد میکنید.

    پاسخ
    • سلام و روزخوش بله کابینت های گلاس زود کثیف میشه ولی با یک دستمال مرطوب به سرعت تمیز میشه همچنین می تونین از مدل ماتش استفاده کنید.

      پاسخ
  • این کار ضد آب ؟ یا رطوبت پذیری بالایی داره یا نه؟

    پاسخ
    • خیر این کار ضد اب نیس برخلاف تصور غلط و اطلاعات غلطی که به شما داده اند؛ این کابینت هرگز ضد آب نبوده و بر عکس رطوبت پذیری بالایی دارد و برای فضاهایی که رطوبت زیادی دارند مناسب نیست.

      پاسخ
  • کابینت های گلاس باید دو طرف کار اجرا بشه

    پاسخ
    • سلام کابینت آشپزخانه های گلاس تنها از یک سمت ورق های گلاس و پلی گلاس هستند برای زیبایی ظاهر بهتر است هر دو طرف های گلاس باشند.

      پاسخ
  • مهدی پور
    مهر 12, 1400 10:40 ق.ظ

    این کار خیلی زود لک به خودش می گیره چیکار میشه کرد

    پاسخ
    • سلام بله متاسفانه این کار درحین زیبایی و بزرگنمایی که به محیط میده خیلیم زود لک میشه ولی به همون اندازم زود با یک دستمال مرطوب تمیز میشه. البته میتونین از های گلاس مات استفاده کنید تا کمتر کثیف بشه.

      پاسخ
  • اگر های گلاس خراب شه تعمیر میشه

    پاسخ
  • قیمت کابینت های گلاس چطوریه

    پاسخ
  • مهدی زاده
    دی 2, 1400 11:37 ق.ظ

    برای تمیز کردن کابینت های گلاسم می تونم از اسفنج استفاده کنم؟

    پاسخ
    • reihane.abasi
      دی 2, 1400 11:42 ق.ظ

      سلام برای تمیز کردن کابینت های گلاس به هیچ عنوان از اسفنج زبر استفاده نشود ولی می توانید از دستمال نرم یا اسفنج نرم استفاده کنید. این کابینت زود خش می افتد و باید درست نگهداری شود.

      پاسخ
  • لکه قهوه روی کابینتم مونده چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • reihane.abasi
      دی 2, 1400 11:46 ق.ظ

      اگر لک هایی مانند قهوه در این کابینت ایجاد شود برای برطرف کردن آن می‌توان از دستمال نم دار شده از آب ولرم، و مقداری شوینده عمومی نه اسیدی استفاده نمود.

      پاسخ
  • استادنگینی
    دی 2, 1400 11:48 ق.ظ

    برای پاک کردن جای لکه چربی چیکار میشه کرد

    پاسخ
    • reihane.abasi
      دی 2, 1400 11:50 ق.ظ

      ترکیب لیمو و نوشابه تاثیر به سزایی در از بین بردن لکه های چربی دارند. همچنین ترکیب لیمو و جوش شیرین، ترکیبی عالی برای از بین بردن لکه های چربی تازه ایجاد شده هستند .

      پاسخ
  • مناسب ترین کابینت های گلاسه؟ یا مناسب ترم داریم

    پاسخ
    • reihane.abasi
      دی 2, 1400 12:05 ب.ظ

      کابینت ام دی اف از های گلاسم مناسب تره ولی اگر کار براق می خواهید های گلاس خوبه همچنین قیمتش از سایر کابینت ها کم تره

      پاسخ
  • ممنون از مطالب خوبتون

    پاسخ
  • مال ما از نصبش یکسال میگذره خیلی عالی بود کیفیت خوبی کار می کنید راضی هسیم ممنونم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر کابینت های گلاس رو با چی تمیز کنم

    پاسخ
  • کابینت های گلاس بدنش از چیه

    پاسخ
    • متریال اصلی اکثر کابینت ها از ام دی اف است که روی آن های گلاس یا سایر سبک ها کشیده می شود.

      پاسخ
  • گاز و هودمو چطوری تمیز کنم

    پاسخ
    • سطح روغنی هود و اجاق گاز خود را با این دستمال کاغذی آغشته به روغن معدنی تمیز کنید تا لکه های روغن از بین بروند. سپس مقادیر مساوی آب گرم و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. و به وسیله یک دستمال پارچه ای و یا اسفنج، کابینت های آشپزخانه خود را با این محلول تمیز کنید و لکه های سبک روغن ایجاد شده بر روی آن ها را از بین ببرید. برای لکه های سرسخت تر، به طور مستقیم از سرکه سفید استفاده کنید و در آخر با استفاده از یک دستمال مرطوب با آب سرد، سطوح مورد نظر خود را تمیز کنید.

      پاسخ
  • کابینت های گلاس روشن می خوام ولی سفید نباشه چی بهتره

    پاسخ
    • کابینت های گلاس تنوع رنگی بالایی دارد که می توانید از طیف سفید هم برای آن استفاده کنید مثل صدفی، کاپوچینویی و…

      پاسخ
  • کابینت های گلاس براق بهتره یا مات

    پاسخ
    • کابینت براق بیشتر محبوب است و در زمینه ی های گلاس کاربرد دارد ولی گاهی به صورت ترکیب و گاهی مات به تنهایی استفاده می شود این یک کار سلیقه ای ست.

      پاسخ
  • ام دی اف با روکش های گلاس ماندگاری بیشتری داره؟

    پاسخ
  • ام دی اف گرون تره یا های گلاس

    پاسخ
  • کابینت های گلاس چه رنگی قشنگه

    پاسخ
    • این بنا به سلیقه و دکور شما انتخاب می شود ولی می توان از رنگ هایی مثل سفید یا طیف گسترده ی آن نیز استفاده کرد.

      پاسخ
  • ممنون از سایتتون

    پاسخ
  • عباس زاده
    بهمن 28, 1400 2:22 ب.ظ

    ممنون بابت خدماتتون من کمد دیواری از شما گرفتم خیلی راضیم ممنون

    پاسخ
  • های گلاس چنده

    پاسخ
  • احمد حسنی
    اسفند 7, 1400 10:50 ق.ظ

    مرسی از جوابدهی و نمونه کارای زیباتون

    پاسخ
  • این کابینت براقش چ رنگ خوبه

    پاسخ
  • ام دی اف مناسبه یا های گلاس

    پاسخ
    • ام دی اف مناسب ترین نوع کابینت است که روی آن روکش های گلاس آمده و زیبایی و هزینه ی بیشتری را شامل می شود.

      پاسخ
  • اندازه ی همه کابینت ها یکی ست

    پاسخ
  • کابینت ام دی اف بهتره یا های گلاس

    پاسخ
    • کابینت ام دی اف کار خوب و مقاومی ست ولی های گلاس در واقع روکشی ست که روی آن کشیده می شود و مقاومت بیشتری برای آن دارد و همین طور در کار های مدرن زیبا ترین کار کابینت های های گلاس هستند.

      پاسخ
  • کابینت های گلاس مدرن یا کلاسیک

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    مرسی از مطالب مفیدتون، من خیلی کابینت هایگلاس رو می پسندم ولی حیف که خیلی لک و خش می افته

    پاسخ
    • سلام وقت شما هم بخیر باشه
      کابینت هایگلاس با نگهداری درست و اصولی اصلا خط و خش نمی افته و به راحتی با یک دستمال تمیز میشه

      پاسخ
  • سارا حاتمی
    آذر 7, 1401 4:46 ب.ظ

    تو این رنج قیمت بهترین هست از همه لحاظ

    پاسخ
  • رضا کردستانی
    آذر 7, 1401 4:47 ب.ظ

    رنگ سفید هایگلاس و رنگ های روشن بهترین هستند هیچ وقت هم تکراری نمیشوند

    پاسخ
  • روز بخیر زیباترین مدل کابینت هایگلاس کدوم مدله؟

    پاسخ
  • سلام. من و شوهرم چند وقته توی سایت شما داریم مدلهای مختلف کابینت رو نگاه می کنیم و به نتیجه نمیرسیم که کدوم یکی رو انتخاب کنیم. واقعا کارهاتون خاص و قشنگن.

    پاسخ
  • حمیده آقاخانی
    خرداد 7, 1402 1:22 ب.ظ

    واقعا می دونم با چه زبونی از شما تشکر کنم. هم دقت در انجام کار و هم خلاقیتتون قابل تقدیره. خیلی خوشحالم که سفارشم رو به شما سپرده بودم. فکر می کنم کابینت من زیبا ترین کابینت تولید شده تا الان هست.

    پاسخ
  • سلام و روز بخیر. قیمت کابینت هایگلاس برای آشپزخانه 3*3 چقدر میشه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.