از بین بردن خش ام دی اف

10 راه برای از بین بردن خراش ام دی اف + 5 روش تمیزی کابینت چوبی

1,488 بازدید

امروزه تقریبا همه وسایل چوبی نظیر مبلمان، میز، صندلی و… مصنوعات چوبی در منزل خود دارید و کودکانی آماده به کار برای خرابکاری های به موقع. ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه با از بین بردن خراش ام دی اف و خط و خش موجود بر روی این وسایل از پس کودکان فعال خود بر بیایید. در زیر چند راه حل برای از بین بردن وسایل چوب و ترمیم ام دی اف خواهیم گفت. و در آخر بنا بر سوال پر تکرار شما با عنوان “کابینت چوبی را چگونه تمیز کنیم” ۵ راه حل در اختیارتان می‌گذاریم.

قبل از مطالعه مطلب لازم است با کابینت ام دی اف و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

از بین بردن خراش ام دی اف

اگر خراش سطحی دارید می توانید مقداری ابلیمو ترش را با روغن مایع مخلوط کنید و با یک دستمال یا توپ پنبه به طرف خواب خراش بکشید و اجازه دهید تا خراش ایجاد شده شکل اولیه خود را بگیرد و کاملا از بین برود. اما اگر خراش های عمیق تری دارید میتوانید از مغز خشکبار استفاده کنید که برای رفع خراش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر چند روش رفع خراش های عمیق تر به روی کابینت آشپزخانه و … مصنوعات چوبی را به شما آموزش می‌دهیم.

اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را از دست ندهید.😉

رفع خراش ام دی اف با واکس کفش

شما می توانید از واکس های بی رنگ یا رنگی برای از بین بردن خراش استفاده کنید به شرطی واکس رنگی استفاده کنید که هم رنگ با چوب شما باشد که این راه کار بسیار موثر است و اکثر فروشگاه های لوازم چوبی فروش از این روش برای از بین بردن خش ها بر روی وسایلی که حین حمل و نقل به فروشگاه ایجاد شده استفاده می‌کنند.

رفع خراش ام دی اف با واکس

رفع خراش ام دی اف با ماژیک

ماژیکی هم رنگ با وسایل خراش برداشته بیابید و به طرف خواب خراش روی آن بکشید به همین سادگی می بینید که خراش روی آن از بین رفته و کالا محو شده است. باید دقت داشته باشید که زیاده روی در اینگونه وسایل خراش را پر رنگ تر و تراشیده تر میکند.

رفع خراش ام دی اف با ید

ید را روی سطح خراش دیده بکشید و سپس با مقداری الکل آن را لایه به لایه روی سطح بکشید تا تمام سطح خراش دیده پوشانده شود. می توانید ید را با مقداری آب نیز رقیقش کنید تا خش موجود روی آن محو شود.

امیدوارم تا اینجا از مطلب خسته نشده باشید، برای اطلاعات بیشتر مقاله کابینت کلاسیک رو بهتون پیشنهاد میکنم.

رفع خراش ام دی اف با لوازم آرایشی

یک مداد یا لوازم آرایشی هم رنگ با سطح خراش خورده انتخاب کنید و روی سطح بکشید به همین سادگی که میبینید خراش از بین می رود. البته در این روش نباید زیاده روی کرد زیرا که پر رنگ تر شدن سطح آسیب دیده باعث بیشتر دیده شدن خش می‌شود. اگر این روش در حالت معقول و نرمال انجام شود راه کار قابل قبولی می‌شود.

رفع خراش ام دی اف با لوازم آرایشی

رفع خراش ام دی اف با رنگ نقاشی

یک رنگ نقاشی پلمپی یا مدادی تیره تر از سطح خراش خورده را انتخاب کنید و روی سطح آسیب دیده بکشید. اجازه دهید تا کاملا خشک شود و به آن بچسبد. می‌توانید از رنگ های نقاشی یا پاستیل (مداد شمعی) نیز استفاده کنید.

رفع خراش ام دی اف با پاستل

رفع خراش ام دی اف با سس مایونز

مقداری از سس مایونز را بر روی سطح بکشید و دو روز اجازه دهید روی آن سطح بماند. سس باعث تورم سطح می‌شود و خراش را می‌پوشاند بعد از محو شدن خراش می‌توانید اضافات سس را پاک کرد.

رفع خراش ام دی اف با سس مایونز

رفع خراش ام دی اف با مغز ها

از مغز گردو، بادام، پسته خام و نیز پوست آن‌ها می‌توان خراش روی ام دی اف و چوب را از بین برد به این صورت که به طرف خواب خراش مغز خشکبار را آسیاب کرده و با دست روی خراش بکشید یا پوست آن‌ها را مستقیما روی خراش بکشید.

رفع خراش ام دی اف با مغز ها

رفع خراش ام دی اف با آب

اگر سطح چوبی شما خراش برداشته می‌توانید مقداری آب روی آن قسمت بریزید و دو روز اجازه دهید تا بافت های چوب تورم پیدا کنند. وقتی کاملا تورم گرفت مقداری خاکستر سیگار روی آن بریزید و با دستمالی روی آن به آرامی بکشید. اینکار برای از بین بردن حباب های چوب و برگشت به حالت اولیه می باشد. در مصنوعات ام دی اف نیز می توان از آن استفاده کرد.

رفع خراش ام دی اف با خمیر دندان

مقداری خمیر دندان را روی سطح اسیب دیده بکشید خمیر دندان مانند سس مایونز عمل میکند و چوب و ام دی اف به دلیل ماده فعال خمیر دندان تورم پیدا می‌کنند بعد از سه الی چهار روز می‌توانید مابقی خمیر دندان را از روی سطح پاک کنید.

رفع خراش ام دی اف با خمیر دندان

ترمیم کابینت ام دی اف

حال با مطالعه مطالب بالا، راه حل‌های از بین بردن خط و خش و خراش کابینت ام دی اف را متوجه شدید. در ادامه بد نیست بدانید مغز تمامی سبک‌های کابینت اعم از کابینت کلاسیک و کابینت مدرن، حتی نمونه ای از سبک کابینت پولیشی، متشکل از ام دی اف می‌باشد. و دانستن روند ترمیم کابینت ام دی اف برای هر سبک آشپزخانه ای الزامی است.

همچنین می‌توانید برای از بین بردن خط و خش کابینت های گلاس مقاله کابینت مدرن را مطالعه کرده و از مزایا و معایب کابینت های گلاس و انواع دیگر آن باخبر شوید.

چگونه کابینت چوبی را تمیز کنیم ؟

کابینت چوبی به مرور زمان دچار کثیفی و گرد و غبار می شود. اگر این گرد و غبار مدت زمان طولانی باقی بمانند تمیز کردنشان دشوار خواهد شد. پس بهترین کار این است که حواستان به تمیز کردن زود به زود کابینت آشپزخانه باشد. کابینت چوبی نیاز به مراقبت های بیشتری دارد و استفاده از برخی شوینده ها ممکن است به بافت چوبی آن آسیب برساند. راه های تمیز کردن کابینت چوبی شامل مواردی است که در ادامه خواهیم گفت:

با کابینت چوبی و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

برای تمیز کردن کابینت چوبی می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. یک لیوان آب و یک لیوان سرکه را با هم ترکیب کرده و به صورت روزانه از این محلول ملایم برای کابینت چوبی استفاده کنید. ترکیب آب و سرکه هیچ آسیبی به کابینت چوبی نمی زند. به جای سرکه از یک شوینده ملایم مثل مایع ظرفشویی هم می توان استفاده کرد. در صورتی که چربی یا کثیفی مدت زمان زیادی روی کابینت مانده باشد از شوینده روغنی برای تمیز کردن آن کمک بگیرید. شوینده های روغنی از سرکه و یا مایع ظرفشویی قوی تر هستند. برای اینکه عمر کابینت ها بیشتر باشد موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • از انواع پولیش و واکس برای درب کابینت ها استفاده کنید. این واکس ها انواع مختلفی دارند و می توانید نوع دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • به طور منظم کابینت ها را گردگیری کنید.
  • به طور منظم داخل کابینت ها را تمیز کنید.
  • بلافاصله بعد از اینکه کابینت ها مرطوب شدند آنها را خشک کنید.
  • پس از هربار پخت و پز کابینت ها را دستمال بکشید.
آموزش

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.8/5 - تعداد رای 5

مطالب مرتبط

انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

27 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.