اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ کابینت آشپزخانه – اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت 1403

1,208 بازدید

رنگ کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در زیبایی آشپزخانه می باشد که به دلیل ویژگی های روانشناسی نهفته در هر یک لازم است باید دقت زیادی انتخاب شوند. علاوه براین، رنگ کابینت آشپزخانه ارتباط مستقیم با بزرگ یا کوچک تر جلوه دادن فضای داخلی محیط داشته و توجه به این مسئله برای آشپزخانه هایی با فضای کم و کوچک کاملاً ضروری می‌باشد. نوین کابین؛ تولید کننده کابینت مدرن و کلاسیک در ادامه به چند اصل مهم در این زمینه پرداخته و پرطرفدارترین رنگ کابینت ۱۴۰۳ را معرفی خواهد نمود.

رنگ کابینت آشپزخانه بر اساس سبک دکوراسیون

برخلاف گذشته که فضای آشپزخانه کاملاً از سایر بخش های منزل مستقل بود، در دنیای امروز و با تغییر سبک طراحی داخلی درب و دیوار ورودی آنها حذف شده و مرزی بین اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی با آشپزخانه وجود ندارد. به همین دلیل فضای داخلی آشپزخانه کاملاً در دید می‌باشد و باید تناسب خوبی در سبک دکوراسیون با نوع کابینت ها و رنگ کابینت ها وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر فضای داخلی منزل دارای سبک کلاسیک می باشد، کابینت کلاسیک قهوه ای و تیره می تواند تناسب خوبی را ایجاد کند. در مقابل، برای فضاهایی با چیدمان مدرن می توان از کابینت های سفید و روشن و فانتزی نیز استفاده نمود.

با مطالب بیشتر در حوزه دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید.

دقت در انتخاب رنگ کابینت بر اساس فضای آشپزخانه

از دیگر موارد بسیار مهمی که در انتخاب رنگ کابینت باید مد نظر قرار داد، میزان فضای داخلی اختصاص داده شده به آشپزخانه می باشد. با توجه به اینکه در زندگی عصر حاضر اغلب افراد با مشکل کمبود فضا در آپارتمان مواجه می باشند، لذا باید رنگ هایی را برای کابینت و سایر وسایل موجود در آشپزخانه انتخاب کرد که این محیط را روشن تر و بزرگتر جلوه دهد. استفاده از کابینت های تیره باعث میشود تا فضای داخلی کوچک تر به نظر برسد، در مقابل استفاده از ترکیب رنگ های روشن می تواند تاثیر مطلوبی بر رهایی از شلوغ بودن و کوچک بودن آشپزخانه داشته باشد.

رنگ کابینت بر اساس سبک دکوراسیون

بررسی تاثیر روانشناسی رنگ کابینت

رنگ ها از مهم ترین المان ها در زندگی می باشند که هر یک اثرات روحی و عاطفی خاصی را در خود پنهان دارند. به همین دلیل تمام طراحان دکوراسیون به این مسئله توجه داشته و پیشنهاد می کنند تا قبل از انتخاب هر وسیله به اثرات جانبی رنگ آنها بر روحیات افراد حاضر در آن محیط توجه شود.

به عنوان مثال، با انتخاب رنگ کابینت سفید آشپزخانه در واقع تمیزی و آرامش را به محیط دعوت می کنید و با انتخاب رنگ های قرمز و نارنجی نوعی تحرک را در افراد القا می کنید که باعث میشود افراد نتوانند زمان زیادی در آشپزخانه حضور داشته باشند و سعی در ترک محیط دارند. به همین دلیل بهتر است رنگ های انرژی بخش را به صورت ترکیبی با سایر گزینه ها استفاده کنید تا تاثیر بهتری در افراد داشته باشند.

پیشنهاد می‌کنم مطلب مربوط به ترکیب رنگبندی کابینت را از دست ندهید. 😉

استفاده از رنگ های ترکیبی کابینت

برخلاف کابینت ممبران و کلاسیک که در اغلب مواقع به صورت تک رنگ استفاده میشوند، در کابینت های مدرن می توان تنوع بیشتری از رنگ ها را شاهد بود. به طوریکه می توان برای زیباتر شدن محیط داخلی آشپزخانه از ترکیب رنگ های بسیار زیبا استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که صرفا استفاده از دو رنگ به معنای زیباتر شدن نیست، بلکه باید کاملا با هم متناسب باشند.

به عنوان مثال، استفاده از دو رنگ کاملا متضاد می تواند جلوه خوبی در محیط ایجاد کند. علاوه براین، ترکیبی از رنگ های گرم و سرد نیز می تواند فضایی بسیار آرامش بخش را در فضا ایجاد نماید. نکته مهم در انتخاب رنگ آشپزخانه ام دی اف و مدرن این است که از رنگ های روشن برای پایه استفاده کنید تا باعث بزرگتر جلوه دادن محیط شود. به عنوان مثال، کابینت سفید و سیاه به خوبی مدرن بودن سبک طراحی را نشان داده و استفاده از گزینه های تیره به مقدار کم باعث میشود فضا نیز بزرگتر و روشن تر دیده شود.

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه ۱۴۰۳

با توجه به موارد فوق می توان چند ترکیب بسیار زیبا را برای انواع سبک های کلاسیک و مدرن و کابینت های گلاس و غیره و متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید. از جمله بهترین گزینه ها برای رنگ کابینت ۲۰۲۴ میلادی و سال ۱۴۰۳ شمسی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه 2020

رنگ کابینت سال ۱۴۰۳

در سال های اخیر انتخاب رنگ کابینت اهمیت ویژه ای پیدا کرده و تنوع رنگی بیش از گذشته شده است. سال ها پیش معمولا از رنگ های طیف قهوه ای برای کابینت استفاده می شد اما در حال حاضر رنگ های جسورانه تری نیز برای کابینت ها بکار می رود. در سال ۱۴۰۳ رنگ های پاستیلی توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده اند و دو رنگ بنفش و آبی از پرطرفدارترین رنگ کابینت سال ۱۴۰۳ بوده اند.
همچنین کابینت دو رنگ مورد استقبال بسیاری از مردم واقع شده. ترکیب یک رنگ روشن و یک رنگ تیره مانند سفید و مشکی یا کرم و قهوه ای، تضاد جذابی را ایجاد می کند که بسیار چشم نواز خواهد بود.

رنگ کابینت کلاسیک ۲۰۲۴

کابینت های کلاسیک از گذشته تا امروز جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داشته و بر خلاف گذشته، می توان آن ها را به صورت چند رنگ نیز استفاده نمود. از ترکیب رنگهای مناسب برای این سبک می توان به قهوه ای تیره و فندوقی اشاره نمود که برای حفظ زیبایی سبک کار، در اغلب مواقع کمدها و جزیره را با رنگ متفاوت از سایر بخش ها طراحی و تولید میشود. البته توجه داشته بشید که رنگ های تیره گزینه ای مناسب برای آشپزخانه های کوچک نمی باشند.

کابینت چوبی فندوقی را از دست ندهید.

رنگ کابینت کلاسیک 2020

از دیگر گزینه هایی که در کابینت های کلاسیک ۲۰۲۴ با استقابل زیادی مواجه شده اند، کابینت سفید می باشد که می توان بهترین نمونه های آن را در کابینت های ممبران مشاهده نمود. استفاده از این رنگ کمک زیادی به روشن تر شدن محیط و بزرگتر جلوه دادن آن می کند و به همین دلیل در کابینت های مدرن نیز کاربرد زیادی دارد.

رنگبندی کابینت کلاسیک 😎

رنگ کابینت مدرن ۲۰۲۴

با فرض اینکه در مورد کابینت مدرن اطلاعات دارید رنگ بندی کابینت مدرن را میخواهیم در چند خط توضیح دهیم. و اگر نمیدانید مقاله کابینت مدرن را مطالعه کنید. در چند سال اخیر و با کوچک تر شدن فضای داخلی آپارتمان ها، دکوراسیون های مدرن جلوه زیادی پیدا کرده اند و تنوع زیادی در کابینت های این سبک وجود دارد. با توجه به سادگی طرح کلی این مدل کابینت ها، تنوع رنگ بالایی را می توان در آنها به کار برد.

رنگ کابینت مدرن 2020

با توجه به اینکه رنگ سال ۲۰۲۱ آبی کلاسیک می باشد، کابینت های مدرن با این سبک طرفداران زیادی داشته و می تواند نوعی آرامش و اصالت را در کنار هم تلفیق کند. از مزایای انتخاب این رنگ، ایجاد ترکیب عالی با سایر وسایل موجود در آشپزخانه و وسایل دکوراتیو سبز، نارنجی و سفید و نسکافه ای می باشد.

بهترین رنگبندی کابینت مدرن سال ۲۰۲۴ 😎

رنگ کابینت ام دی اف ۲۰۲۴

کابینت های ام دی اف که در واقع تمام انواع کابینت ها را شامل میشود، به دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب و تنوع بسیار زیاد در رنگ می توانند گزینه ای مناسب برای آشپزخانه هایی با سبک های مختلف دکوراسیون به شمار روند. این گروه از کابینت ها را می‌توان با رنگ های قرمز، سبز، زرد، سفید، قهوه ای و حتی بنفش و رنگ های تیره نیز در محیط آشپزخانه استفاده نمود و جلوه ای زیبا را در محیط ایجاد کرد.

رنگ کابینت ام دی اف

رنگ کابینت ام دی اف 2020

با توجه به اهمیت بسیار زیاد رنگ کابینت آشپزخانه، تولیدی نوین کابین علاوه بر طراحی و تولید کابینت، مشاوره رایگان در زمینه را توسط متخصصین دکوراسیون داخلی ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با شماره 0217700546702177005481 تماس بگیرید.

معرفی مدل دکور آشپزخانهآموزشدکور آشپزخانهراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.7/5 - تعداد رای 6

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

26 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.