رنگ کابینت ام دی اف

رنگ کابینت ام دی اف – بهترین رنگ بندی کابینت ام دی اف

510 بازدید

کابینت جز اصلی ترین دکوراسیون در هر اشپزخانه ای می باشد ترکیب رنگ کابینت با پارکت و یا دیوارها یکی از دغدغه های هر فردی برای انتخاب کابینت می باشد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد رنگ بندی کابینت ام دی اف صحبت کنیم. موضوعی که بعد از انتخاب سبک کابینت آشپزخانه مهمترین دغدغه هاست. و نداشتن آگاهی لازم و ندانستن اصول انتخاب رنگ MDF می‌تونه مسئله ساز باشه. در مورد رنگ کابینت ام دی اف با ما همراه باشید. البته پیشنهاد می‌کنم قبل از مطالعه ادامه مطلب با کابینت ام دی اف و مزایا و معایب آن به طور کامل آشنا شوید.

پس اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات دارید پیشنهاد می‌کنم مطلب کابینت ام دی اف و مزایا و معایب آن را از دست ندهید.

رنگ کابینت ام دی اف 1402

کابینت ها اغلب با مغز ام دی اف و یا چوب تولید می‌شوند، متریال و ورق استفاده شده بر روی آنها میتواند با رنگ ها و طرح های متنوعی باشد. اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه را از دست ندهید. کابینت ها اصولا از بدنه ام دی اف ساخته می‌شوند و این موضوع در تمامی سبک های کابینت کلاسیک ، مدرن و حتی کابینت های نئوکلاسیک صدق می‌کند. و اینجاست که تولیدی کابینتی که شما از آن خرید می‌کنید اهمیت جلوه می دهد.

زیرا که کابینت ام دی اف جنس مرغوب و غیرمرغوب، ترک یا ایرانی و… دارد و شما به عنوان مصرف کننده توان تشخیص این موضوع را ندارید. بنابراین انتخاب کابینت سازی مطمئن بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر جنس MDF رنگ کابینت ام دی اف هم به تنهایی باید مرغوب و درجه ۱ باشد. تا به مرور پوست پوست نشود و یا از روی کار بلند نشود.

رنگ ورق ام دی اف

روکش و ورق های کابینت در رنگ های متنوع

کابینت ها می توانند کل فضای دیوار آشپزخانه شما و یا بخشی از آن را اشغال کنند. در این بخش ما به شما انواع رنگ های پر طرفدار کابینت ام دی اف و ترکیب رنگ آن با فضا و دکوراسیون اشپزخانه با متراژ کوچک یا بزرگ در سبک های کابینت مدرن و کلاسیک معرفی خواهیم کرد. همانطور که بالاتر گفته شد کابینت ام دی اف می‌تواند شامل کلیه سبک های کابینت باشد.

رنگ بندی کابینت ام دی اف

تنوع رنگ ورق و روکش ها بر روی مغز های ام دی اف و چوب

چرا انتخاب رنگ کابینت ام دی اف اهمیت دارد؟

در دنیای امروزه آشپزخانه ها بخشی مهمی از منزل محسوب می شوند چرا که برخی از افراد بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند. بنابراین دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد. از اساسی ترین بخش آشپزخانه می توان به کابینت اشاره کرد. یکی از جذابیت های هر خانه، نمای آشپزخانه آن است که می تواند محیط را دلباز تر کند. کابینت ام دی اف دارای تنوع رنگی بسیار بالایی می باشد.

رنگ کابینت ام دی اف باید متناسب با رنگ دیوار ها و کف آشپزخانه باشد و هماهنگی با سایر قسمت های خانه داشته باشد. طراحی آشپزخانه تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون منزل دارد. با این وجود، انتخاب رنگ آشپزخانه بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. در این نوشته قصد داریم درباره بهترین و جدید ترین رنگ بندی کابینت ام دی اف صحبت کنیم:

اصول انتخاب رنگ کابینت ام دی اف

مهم ترین مسئله بعد از انتخاب سبک کابینت، انتخاب رنگ آن می باشد و تاثیر زیادی بر روحیه و شادابی افراد می گذارد. اولین چیزی که در بدو ورود به آشپزخانه خودنمایی می کند، کابینت است پس اگر کابینت رنگ مناسبی نداشته باشد، حس آرامش را از محیط می گیرد، علاوه بر آن روی طراحی و دکوراسیون کلی منزل تاثیر منفی می گذارد. ولی اگر رنگ کابینت آشپزخانه به درستی انتخاب شده باشد باعث ایجاد حس صمیمیت و رضایت می شود.

عوامل زیادی می توانند بر انتخاب رنگ کابینت ام دی اف تاثیر گذار باشند. چند تا از اساسی ترین اصول انتخاب رنگ رو با هم بررسی می کنیم:

ابعاد آشپزخانه

کابینت آشپزخانه رنگ روشن فضا را بزرگتر و دلباز تر نشان می دهد. اگر آشپزخانه شما کوچک است استفاده از رنگ های روشن و براق به شما توصیه می شود. ولی اگر آشپزخانه بزرگی دارید استفاده از رنگ های تیره تر گرمای بیشتری به فضای آشپزخانه شما خواهد داد.

میزان نور آشپزخانه

اگر که آشپزخانه  نور کمی دارد استفاده از رنگ های تیره انتخابی اشتباه است و محیط را دلگیر می کند. برای آشپزخانه ای با نور کم، رنگ های سفید یا کرم مناسب می باشد. زیرا این رنگ ها با انعکاس نور، به بیشتر شدن نور محیط آشپزخانه کمک می کنند. اگر که آشپزخانه ای با نور طبیعی مناسبی دارید دست شما در انتخاب رنگ بازتر خواهد بود.

تناسب با رنگ وسایل آشپزخانه

رنگ کابینت ها باید با رنگ وسایل دیگر موجود در آشپزخانه هم هماهنگ باشد. اگر که این هماهنگی وجود نداشته باشد آشپزخانه بی نظم دیده می شود و جذابیتی نخواهد داشت.

چه رنگ کابینت اشپزخانه را بزرگتر نشان میدهد

استفاده از رنگ‌های خاص می‌تواند برای ایجاد احساس بزرگتر بودن اشپزخانه مفید باشد. در ادامه، برخی از رنگ‌هایی که می‌توانند اشپزخانه را بزرگتر نشان دهند را معرفی می‌کنم:

1. رنگ سفید: رنگ سفید به عنوان یک رنگ سرشار از نور، تمیز و صاف به نظر می‌رسد و به اتاق احساس فضای بزرگتری می‌دهد. استفاده از کابینت سفید و سطوح سفید می‌تواند به ایجاد این اثر کمک کند.

2. رنگ روشن: استفاده از رنگ‌های روشن مانند طوسی، خاکستری روشن، آبی روشن و بیژ به اشپزخانه احساس فضای بزرگتری می‌دهد. این رنگ‌ها به خاطر خاصیت بازتابندگی نور، به نظر می‌رسد که فضا بزرگتر است.

3. رنگ‌های نوردار: استفاده از رنگ‌های نوردار مانند طوسی نوردار، خاکستری نوردار و آبی نوردار نیز می‌تواند به اشپزخانه احساس بزرگتری بدهد. این رنگ‌ها به خاطر بازتابندگی نور و تأثیر نورپردازی در ایجاد این احساس مفید هستند.

4. رنگ‌های براق: استفاده از رنگ‌های براق مانند سفید براق، خاکستری براق و طوسی براق نیز می‌تواند به اشپزخانه احساس بزرگتری بدهد. این رنگ‌ها به خاطر خاصیت درخشان و درخشانی که دارند، به فضا ابعاد بیشتری می‌دهند.

کابینت براق و مدلهای جدید آن را از دست ندهید.

با انتخاب رنگ‌های مناسب و ترکیب آنها با سایر عناصر دکوری می‌توانید اشپزخانه‌ای با احساس بزرگتر و بازتابنده به دست آورید. همچنین، استفاده از نورپردازی مناسب و استفاده از آینه نیز می‌تواند این اثر را تقویت کند.

تناسب رنگ کابینت ام دی اف با دکوراسیون خانه

از آنجا که امروزه آشپزخانه بخشی از پذیرایی به شمار می رود، هنگام انتخاب رنگ کابینت ها، به رنگ مبلمان و سایر وسایل خانه هم باید توجه داشته باشید. رنگ کابینت های آشپزخانه نباید در تضاد با وسایل سایر قسمت های منزل باشد.

سبک کابینت ها

با توجه به مدرن یا کلاسیک بودن سبک کابینت ها، رنگ هایی به شما پیشنهاد می شود. تنوع در رنگ کابینت های مدرن بسیار بیشتر می باشد اما در کابینت های کلاسیک استفاده از بعضی رنگ ها امکان پذیر نیست.

سلیقه شما

مهمترین مسئله در انتخاب رنگ کابینت ها سلیقه شما می باشد. با توجه به موارد گفته شده و رنگی که می پسندید می توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

پرطرفدارترین رنگ کابینت ام دی اف

رنگ کابینت ام دی اف سفید

رنگ کابینت ام دی اف سفید از پرطرفدارترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون و کابینت می باشد. سفید رنگی خنثی است که با سایر رنگ ها ترکیب جذابی را به وجود می آورد. رنگ سفید با اکثر دکوراسیون ها ست می شود و فضا را دلبازتر می کند. این رنگ نشان دهنده پاکی و آرامش است. استفاده زیاد از این رنگ می تواند حس سردی و بی روح بودن را به محیط بدهد اما اگر در کنار آن از یک رنگ گرم استفاده شود، این سردی بر طرف می شود.

کابینت ام دی اف سفید

کابینت ام دی اف سفید

رنگ کابینت ام دی اف سفید قهوه ای

یکی از شیک ترین ترکیب رنگ ها برای کابینت، ترکیب رنگ کابینت ام دی اف سفید قهوه ای است که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. رنگ قهوه ای، به عنوان یک رنگ گرم انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده با رنگ سفید می باشد. چرا که حس صمیمیت و شادابی را به محیط می آورد.

اگر ابعاد آشپزخانه شما بزرگ است و نوردهی مناسبی دارد، می‌توانید از کابینت رنگ قهوه ای بیشتر و اگر آشپزخانه شما کوچک و کم نور است از کابینت رنگ سفید بیشتر استفاده کنید. دقت کنید که رنگ دیوارها و کفپوش ها هم با رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد.

کابینت ام دی اف روکش چوب سفید قهوه ای

 کابینت ام دی اف روکش چوب سفید قهوه ای

رنگ کابینت ام دی اف قهوه ای تیره

از رایج ترین رنگ کابینت ها می توان به رنگ قهوه ای تیره اشاره کرد که این رنگ فضا را لوکس و شیک می کند. کابینت ام دی اف قهوه ای تیره در مقابل کثیفی و گرد و خاک مقاومت زیادی دارد و تمیز نگه داشتن آن آسان است. همچنین با دیگر رنگ های این طیف به سادگی ترکیب می شود. با توجه به تیره بودن این رنگ، برای ایجاد تعادل، پیشنهاد می شود که رنگ دیوارها و کف پوش ها روشن باشد. این کار جذابیت طراحی را بیشتر می کند.

کابینت ام دی اف قهوه ای تیره

کابینت ام دی اف قهوه ای تیره

رنگ کابینت ام دی اف سفید مشکی

ترکیب رنگ سفید مشکی بیشتر در کابینت های سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از این ترکیب در آشپزخانه ای با ابعاد بزرگ و یا کوچک استفاده کرد. اگر ابعاد آشپزخانه بزرگ باشد پیشنهاد می توانید از رنگ مشکی بیشتر و اگر ابعاد آشپزخانه کوچک باشد، از رنگ سفید بیشتر استفاده کنید تا فضا دلباز تر و بزرگ تر به نظر برسد. میزان نور در این طراحی باید زیاد باشد چرا که رنگ مشکی نمی تواند نور را به خوبی بازتاب دهد و فضا را تاریک می کند.

کابینت ام دی اف سفید مشکی

کابینت ام دی اف سفید مشکی

اگر به کابینت های دو رنگ علاقه دارید پیشنهاد می کنم صفحه  مدل جدید کابینت ام دی اف دو رنگ رو هم ببینید.

رنگ کابینت ام دی اف مشکی

رنگ مشکی معمولا در کابینت های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. البته که همراه با رنگ سیاه برای تعادل و ترکیب رنگ کافی باید از رنگ سفید یا روشن استفاده شود. کابینت مشکی سبک مدرن معمولا به صورت مات یا گلاس طراحی و ساخته  می شود. این رنگ کابینت نیز مناسب اشپزخانه با فضای کوچک نیست، اما در زیبایی و نمای این رنگ کابینت ان هم به سبک مدرن حرفی نیست صاحب سلیقه و انتخاب این کابینت عموما دارای اشپزخانه های بزرگی هستند.

کابینت ام دی اف مشکی

کابینت ام دی اف مشکی

با کابینت مشکی و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

رنگ کابینت ام دی اف خاکستری

خاکستری در طیف رنگ های خنثی می باشد و رنگی است که اخیرا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ خاکستری می تواند به صورت تک رنگ و هم ترکیبی با یک رنگ دیگر اجرا شود. این رنگ برای کابینت های سبک مدرن بسیار مناسب می باشد. اگر علاقه مند به رنگ های خاص هستید، رنگ خاکستری می تواند یکی از گزینه های شما باشد.

کابینت ام دی اف خاکستری

کابینت ام دی اف خاکستری

رنگ کابینت ام دی اف زرد سبک مدرن

کابینت رنگ زرد را می توان در اشپزخانه هایی با متراژ کوچک استفاده کرد زیرا که رنگ زرد نور را به خوبی بازتاب میکند و اشپزخانه را روشن و بزرگتر نشان می دهد استفاده از رنگ قهوه ای، طوسی و صورتی ملایم می تواند انتخاب درستی برای ترکیب رنگ زرد باشد زیرا که این ترکیب ها از گرمی و سردی رنگ مناسبی برخوردار هستند و به زیبایی جلوه اشپزخانه شما می افزاید.

کابینت های گلاس زرد براق سبک مدرن

کابینت زرد های گلاس براق سبک مدرن

رنگ کابینت ام دی اف زرد سبک کلاسیک

این کابینت نیز بر خلاف کلاسیک بودنش که تاج ها و سرستون های آن فضا را اشغال میکند به دلیل انعکاس نور کابینت کلاسیک مناسبی برای اشپزخانه های کوچک می باشد.

کابینت کلاسیک زرد

کابینت زرد سبک کلاسیک

رنگ کابینت ام دی اف آبی مدرن

کابینت ابی سبک مدرن معمولا برای اشپزخانه هایی با فضای بزرگ به کار می رود زیرا که اشپزخانه را مجلل و زیبا نشان می دهد اما این به ان معنا نیست که شما نتوانید در اشپزخانه کوجک خود از ان  استفاده کنید ابی با رنگ روشن می تواندترکیب رنگ خوبی به اشپزخانه شما ببخشد و حتی اشپزخانه را دو چندان زیبا و بزرگ جلوه دهد شایان ذکر است که برای اشپزخانه های کوچکی که میخواهند کابینت ابی داشته باشند حتما از سبک مدرن و بدون تاج و ستون ان استفاده کرد.

کابینت مدرن آبی رنگ

کابینت آبی سبک مدرن ترکیب رنگ سفید

رنگ کابینت ام دی اف آبی کلاسیک

همان طور که گفتیم کابینت آبی رنگ مناسب برای اشپزخانه هایی با متراژ بزرگ هستند مخصوصا اگر بخواهیم از سبک کلاسیک این رنگ که دارای ستون، سر ستون و تاج هستند استفاده کنیم حتما باید اشپزخانه ای با فضای بزرگ داشته باشیم.

کابینت کلاسیک آبی

کابینت رومی سبک کلاسیک

رنکابینت ام دی اف بنفش مدرن

کابینت بنفش می تواند انتخاب مناسبی برای اشپزخانه هایی باشد که دکور بنفش در نقاط دیگر خانه به کار رفته باشد زیرا هماهنگی یکی از خصوصیات مهم این رنگ است البته ترکیب رنگ سفید با بنفش می تواند تنالیته زیبایی برای اشپزخانه شما باشد و جلوه ای از ارامش و زیبایی را از خود نمایان می کند از رنگ بنفش ملایم و روشن تر می توان در اشپزخانه های کوچک نیز استفاده کرد.

کابینت بنفش سبک مدرن

کابینت بنفش سبک مدرن

رنگ بندی کابینت ام دی اف بنفش کلاسیک

این کابینت نیز به دلیل ستون و سر ستون و تاج های تعبیه شده در آن مناسب اشپزخانه هایی با فضای بزرگ می باشد رنگ گرم بنفش سبک کلاسیک اشپزخانه های کوچک را کوچک تر نشان می دهد.

کابینت بنفش کلاسیک

کابینت بنفش سبک کلاسیک

کابینت رنگی رنگی ام دی اف

صاحب سلیقه این نوع اشپزخانه ها معمولا افراد خاصی هستند که خواهان لوازم فانتزی و غیر یک دست یا به بیان دیگر یونیفرمی رنگی رنگی می باشند و میتواند انتخاب خوبی برای هر متراژ اشپزخانه ای باشد.

کابینت رنگی مدرن

کابینت رنگی مدرن

کابینت رنگی رنگی های گلاس

کابینت رنگی رنگی های گلاس

کلام آخر

از آنجا که انتخاب رنگ کابینت ام دی اف در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارد، برای انتخاب رنگ کابینت ام دی اف همه موارد گفته شده در بالا را در نظر بگیرید. شما می توانید سوالات و نظرات خود را در بخش نظرات اعلام کنید همکاران ما در مجموعه نوین کابین برای راهنمایی بهتر شما می کوشند تا انتخابی مناسب برای دکوراسیون خود داشته باشید پس همه چیز را به ما بسپارید. برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر کابینت و انتخاب راحت تر رنگ کابینت ام دی اف شما را به دنبال کردن پیج اینستاگرام نوین کابین دعوت می‌کنم.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانهآموزشدکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.2/5 - تعداد رای 4

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.