انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

394 بازدید

امروز کابینت آشپزخانه یکی از اصلی ترین ارکان هر خانه و آشپزخانه ای است و به طبع با توجه به نیاز بازار مدل ها و سبک های بسیاری در انواع مختلف و رنج قیمتی متفاوت موجود هستند. کابینت کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های کابینت های امروزی است که به چند مدل تقسیم می شود. ما در این مقاله کوتاه قصد داریم تا انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه هستید از شما دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟

در واقع کلمه کابینت یک کلمه فرانسوی است که معنی قفسه بندی می دهد. حالا کابینت کلاسیک چیست؟ همانطور که از اسم کلاسیک مشخص است معنی قدیمی و آنتیک بودن می دهد. اما این سبک کابینت چه خصوصیاتی دارد که کلاسیک نامیده می شود؟ کابینت هایی که دارای حکاکی و ابزار خوردگی هستند و توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده می شوند کابینت کلاسیک نامیده می شود.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک شامل ستون، سرستون های منبت کاری شده و تاج و زیر چراغ های نقش و نگار دار هستند. کابینت کلاسیک شامل سه مدل به نام های کابینت تمام چوب، کابینت طرح چوب و کابینت ممبران می باشد که هر کدام نحوه تولید و قیمت متفاوتی دارد در ادامه این مطلب یک به یک مدل های کابینت کلاسیک را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک تمام چوب

این مدل کابینت مجلل ترین و لوکس ترین نوع کابینت محسوب می شود. جنس بدنه داخلی کابینت تمام چوب ام دی اف است و جنس درب ها از چوب طبیعی گردو، راش، گیلاس، بلوط و… و در ضخامت های متفاوت تولید می شود. درب کابینت تمام چوب دارای نقش و نگارهای زیباست. این نقش و نگارها توسط دستگاه سی ان سی ایجاد می شود. کابینت تمام چوب بعد از طی کردن مرحله سی ان سی توسط دستگاه های رنگ پاش و در محیطی ایزوله رنگ آمیزی می شود. رنگ این کابینت تنوع زیادی دارد اما در سال های گذشته کابینت تمام چوب قهوه ای بیشترین تقاضا را در بازار داشته است.

کابینت تمام چوب چوبی در انواع کابینت کلاسیک

کابینت چوب شامل ستون سر ستون های منبت و معرق کاری شده در شکل های متفاوتی است. همچنین این سبک کابینت برخلاف کابینت مدرن شامل تاج و زیر چراغ در قسمت کابینت های دیواری است. معمولا در کابینت چوبی از صفحه سنگ مصنوعی کورین یا سنگ های طبیعی نظیر گرانیت و مرمر استفاده می شود.

جهت مشاهده نمونه کارهای کابینت تمام چوب کلیک کنید.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک روکش چوب

کابینت طرح چوب مشابه ترین کابینت به کابینت کلاسیک چوبی است. این نوع کابینت با اسم کابینت روکش چوب نیز شناخته می شود. در قسمت بدنه این سبک کابینت از ام دی اف سفید رنگ درجه یک استفاده می شود. همچنین جنس درب این کابینت از جنس ام دی اف خام است. در دو طرف این ام دی اف خام یک لایه یک میلیمتری روکش چوب طبیعی پرس می شود. بعد از پرس شدن این لایه روکش طبیعی چوب درب ها به سایز مورد نظر در می آیند. در مرحله بعدی و به کمک دستگاه سی ان سی ابزاز و نقش مورد نظر روی درب ها اجرا میشود.

کابینت طرح چوب

در این سبک کابینت مانند کابینت کلاسیک چوبی درب ها رنگ می شوند. مبحث رنگ این نوع کابینت بسیار گسترده و متنوع است و از مزایای این سبک کابینت این است که با هزینه کمتر نسبت به کابینت چوبی همان نما و زیبایی کابینت چوبی را خواهید داشت.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک روکش چوب شامل ستون سر ستون های نقش برجسته متنوع هم می‌شود و برای جذابیت و زیبایی بیشتر در این نوع کابینت آشپزخانه از تاج و زیرچراغ نیز بهره گیری می‌شود. در قسمت صفحه کابینت طرح چوب بیشتر از سنگ مصنوعی کورین که قابلیت ابزار خورده شدن دارد استفاده می‌شود. همچنین در این سبک کابینت از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود.

نمونه کارهای کابینت طرح چوب را اینجا مشاهده فرمایید.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک ممبران (وکیوم)

کابینت ممبران عضو دیگری از خانواده کابینت آشپزخانه کلاسیک است که با نام کابینت وکیوم یا کابینت پی وی سی نیز شناخته می شود. جنس بدنه این سبک کابینت ام دی اف سفید است و در قسمت درب ها از ام دی اف خام و بدون روکش استفاده می شود. بعد از سایز شدن ام دی اف خام این درب ها توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده شده و طرح مورد نظر روی آن اجرا می شود. در مرحله بعدی روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی درب ها پرس می‌شود.

کابینت ممبران (وکیوم) در انواع کابینت کلاسیک

جنس روکش کابینت ممبران نوعی پلاستیک فشرده است که در رنگ های بسیار متنوع و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند. معمولا جنس صفحه پیشنهادی برای سبک کابینت کلاسیک ممبران، سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز می‌باشد. کابینت ممبران یا وکیوم شامل ستون های نقش برجسته از جنس رزین و جوب است. این ستون ها این قابلیت را دارند که به عنوان سوپر ادویه و… مورد استفاده قرار بگیرد. در ضمن بهتر است بدانید در قسمت یونیت های دیواری این سبک کابینت آشپزخانه از تاج و زیر چراغ های ابزار خورده و نقش و نگاردار استفاده می‌شود.

جهت مشاهده نمونه کارهای کابینت ممبران کلیک کنید.

نمایشگاه انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

شرکت نوین کابین به جهت رفاه حال مشتریان خود اقدام به برپایی نمایشگاه دائمی کابینت آشپزخانه در محل کارخانه تولیدی خود نموده تا بازدید کنندگان از نزدیک انواع کابینت از نظر متریال و سبک را مشاهده و لمس کنند، بازدید از این نمایشگاه رایگان و برای عموم آزاد است و تنها کافیست قبل از حضور با شماره تلفنهای نوین کابین تماس برقرار کرده و زمان بازدید را مشخص نمایید.

در این نمایشگاه نمونه هایی از جدیدترین طراحی کابینت های کلاسیک (چوب، طرح چوب، ممبران) و مدرن (های گلاس، ملامینه، های گلاس فرامید) و همچنین هود، سینک و گاز مناسب هر سبک به نمایش گذاشته شده و کارشناسان نوین کابین در هنگام بازدید شما را با تفاوتها و مزایای استفاده از هر کدام از این متریال ها آشنا می کنند.

همچنین با سبک های طراحی کابینت آشپزخانه آشنا می شوید و می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب دکوراسیون مناسب آشپزخانه خود داشته باشید. محل دائمی نمایشگاه نوین کابین واقع در تهران و جاجرود می‌باشد. شما عزیزان می توانید برای هماهنگی جهت بازدید از نمایشگاه کابینت با  شماره 02177005467 – 02177005481 تماس حاصل فرمایید.

حرف آخر

کابینت آشپزخانه کلاسیک امروزه محبوب ترین سبک کابینت آشپزخانه است. در واقع این سبک کابینت مورد پسند اکثر مشتریان مشکل پسند و علاقمند به طبیعت می باشد. زیرا که در این سبک، از متریال چوب استفاده می شود. و این موضوع باعث شده گرما و حس طبیعت را به منزل شما بدهد. انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک شامل: کابینت آشپزخانه تمام چوب، کابینت آشپزخانه طرح چوب، کابینت ممبران می شود.

اگر شما قصد سفارش کابینت کلاسیک برای آشپزخانه خود را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از شرکت های معتبر خرید نمایید. زیرا روند تولید این سبک کابینت بسیار پیچیده و با ظرافت بالا و توسط دستگاه ها و ماشین آلات تمام اتوماتیک انجام می شود. همچنین این کابینت جزو کابینت های لوکس و سلطنتی می باشد. و کارگاه های کابینت سازی کوچک توان تولید کابینت کلاسیک را ندارند.

حال امیدوارم با توجه به مطالبی که ارائه شد انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین با تماس با کارشناسان ما از مشاوره رایگان با آنها بهره ببرید و از مزایایی که شرکت نوین کابین در نظر گرفته مثل گارانتی و طراحی رایگان بهره ببرید. و برای آشنایی بیشتر با انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام نوین کابین را مشاهده فرمایید.

آموزشدکور آشپزخانهراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.