قیمت کابینت چوبی

قیمت کابینت چوبی + نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی تابستان ۱۴۰۲

430 بازدید

 قیمت کابینت چوبی به دلیل کیفیت بسیار بالا و همچنین زیبایی منحصر به فرد و اصالتی که در آن مشاهده میشود، نسبت به سایر انواع کابینت آشپزخانه کمی گران تر می باشد. علاوه براین، تنوع در این کابینت ها با توجه به نوع چوب و طرح و مدل آنها بسیار زیاد بوده و بر همین اساس نیز نرخ های متفاوتی دارند. نوین کابین؛ تولید کننده انواع کابینت کلاسیک و مدرن در ادامه به نکات مهم در تعیین قیمت کابینت چوب گردو، بلوط، راش و ملچ بیان نموده و نحوه محاسبه آنها را شرح خواهد داد.

قیمت کابینت چوبی بر اساس جنس

در تعیین قیمت کابینت آشپزخانه عوامل و فاکتورهای مختلفی نقش دارند که اطلاع از آنها در نهایت می تواند دید بهتری را در مشتری نسبت به انتخاب گزینه های مناسب ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال این هستید که کابینت چوبی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، لازم است بدانید که نرخ گذاری این گروه از کابینت ها بر اساس عوامل زیر تغییر می کند. همچنین پیشنهاد میکنم قبل از ادامه با کابینت چوبی کلاسیک بیشتر آشنا شوید.

قیمت کابینت چوبی گردو

جنس چوبی که برای ساخت بدنه کابینت استفاده میشود به شدت بر قیمت آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال، بهترین جنس چوب برای کابینت و سایر وسایل چوبی منزل، چوب درخت گردو می باشد که زیبایی و مقاومت را در هم تلفیق نموده است. با توجه به مرغوبیت این چوب و همچنین دسترسی کم به آن، تمام لوازمی که از چوب گردو تولید میشوند نسبت به سایر چوب ها قیمت بالاتری دارند. این گروه از چوب ها سطح صیقلی بسیار خوبی داشته و منبت کاری و کنده کاری بر روی آنها با ظرافت زیادی قابل اجرا می باشد. به همین دلیل قیمت کابینت چوب گردو نسبت به راش و بلوط بیشتر می باشد.

نمونه کار کابینت چوب گردویی را از دست ندهید.

البته لازم به ذکر است که برای کاهش هزینه ها می توان کابینت با روکش چوب گردو را انتخاب کنید که نرخ ارزان تری داشته و زیبایی آن نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

قیمت کابینت چوب ملچ

قیمت کابینت چوب ملچ

در یک مقایسه کلی، قیمت کابینت چوبی ملچ کمی ارزان تر از گردو بوده و از بلوط و راش گران تر می باشد. درخت ملچ سرعت رشد بسیار کمی داشته و استحکام و زیبایی بالایی دارد و به همین دلیل نرخ آن نیز گران می باشد. از مهم ترین ویژگی های لوازم تولید شده با چوب های ملچ می توان به برجستگی های موجود روی سطح آنها اشاره نمود که باعث میشود ظاهر با اصالتی داشته باشند.

با انواع چوب رایج در صنعت کابینت سازی بیشتر آشنا شوید.

قیمت کابینت چوب بلوط

گروه دیگری از کابینت های آشپزخانه با چوب بلوط تولید میشوند که استحکام خوبی داشته و رنگ پذیری در آنها نیز مناسب می باشد. قیمت کابینت چوب بلوط با توجه به اینکه کابینت تمام چوب باشد یا فقط روکش آن از چوب بلوط است متفاوت است. در حلت کلی، کابینت هایی که با چوب بلوط تولید میشوند نسبت به گردو ارزان تر و از چوب راش گران تر هستند.

نمونه کار کابینت چوب بلوط را از دست ندهید.

قیمت کابینت چوب

قیمت کابینت چوب راش

از ارزان ترین چوب های به کار رفته برای تولید کابینت آشپزخانه می توان به چوب درخت راش اشاره نمود. البته لازم به ذکر است راش های اروپایی نسبت به نوع ایرانی قیمت بیشتری دارند و انتخاب آنها می تواند بر هزینه های ساخت کابینت تاثیر زیادی داشته باشد.

نکته بسیار مهم در اینکه، در تمام کابینت های چوب گردو، راش، بلوط و ملچ ضخامت چوب به کار رفته برای آنها تاثیر بسیار زیادی بر نرخ نهایی دارد. به طوریکه هر چه ضخامت چوب بیشتر باشد، به همین نسبت نیز نرخ کابینت با رشد مواجه می گردد.

نمونه کار کابینت چوب راش را از دست ندهید.

قیمت کابینت چوبی بر اساس نوع کابینت

علاوه بر جنس چوب، نوع کابینت هایی که در آشپزخانه استفاده میشوند نیز می توانند بر نرخ نهایی آنها تاثیر بالایی داشته باشند. در مجموعه کابینت های چوبی انواع کابینت زمینی، دیواری، ایستاده، جزیره، ویترین دیواری و درب نما وجود داشته و بر حسب سلیقه افراد و همچنین فضای موجود در آشپزخانه از آنها استفاده میشود.

قیمت رنگ کابینت چوبی

به منظور افزایش کیفیت و ماندگاری بالا انواع کابینت مدرن و کلاسیک، لازم است به رنگ آنها توجه ویژه ای شود. بهترین و مرغوب ترین کابینت های چوبی دارای رنگ های پلی اورتان می باشند که ماندگاری بسیار بالایی داشته و نرخ کابینت هایی که با این رنگ ها تولید میشوند نیز گران تر است. در مقابل، می توانید برای خرید کابینت های چوبی با قیمت ارزان، گزینه هایی را انتخاب کنید که رنگ آنها ایرانی بوده و البته کیفیت کمتری دارند.

نرخ طراحی کابینت چوبی

علاوه بر متریال و رنگ و اجزای مختلف به کار رفته در کابینت ها، بخش زیادی از هزینه های تولید آنها به طراحی و اجرت ساخت کابینت مورد نظر مربوط میشود. در فرآیند ساخت کابینت ها مراحل متعددی از قبیل طراحی و مدل سازی آن به صورت سه بعدی برای درک بهتر مشتری از طرح نهایی و همچنین ساخت آن به کمک تجهیزات و دستگاه های متعدد نقش دارند. این هزینه ها نرخ مشخصی نداشته و با توجه به پیچیدگی های موجود در طرح و حرفه ای بودن آن متغیر خواهد بود.

بهترین طراحی کابینت آشپزخانه چوبی را از نوین کابین بخواهید.

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی پیچیده تر از سایر مدل های کابینت است. مواردی که در ساخت و اجرای کابینت چوبی موثر خواهند بود شامل: جنس چوب، درب ها، ستون و سر ستون، تاج، کاور هود، کاور یخچال، ویترین و… می باشند. بعد از اینکه کار ساخت کابینت به اتمام رسید، هزینه اجرت ساخت و همچنین هزینه رنگ آمیزی و منبت کاری به آن اضافه خواهد شد. هزینه حمل و نصب آخرین هزینه ای است که خواهید پرداخت. هزینه کابینت چوبی به پر کار و کم کار بودن طرح آن بستگی خواهد داشت. کابینت چوبی جزئیات زیادی دارد و ساخت آن زمانبر است. بنابراین اجرت ساخت و اجرای آن نیز بیشتر خواهد بود.

محاسبه قیمت کابینت چوبی طبق دستورالعملی که از طرف اتحادیه ارائه شده تعیین می گردد .به این صورت که قیمت یک متر کابینت شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت هوایی است که ۶۰ درصد هر متر طول به کابینت زمینی و ۴۰ درصد آن به کابینت هوائی تعلق می‌گیرد. قیمت کابینت ها بر اساس نوع متریال بکار رفته در ساخت آنها متفاوت می باشد که کابینت چوبی قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کابینت ها دارد. دلیل این قیمت بالا هم هزینه بالای مواد اولیه و هم زمانبر بودن ساخت این نوع از کابینت هاست.

مقایسه قیمت کابینت چوبی با کابینت مدرن

از لحاظ اقتصادی کابینت های مدرن به صرفه تر هستند. دلیل این امر هم قیمت پایین تر مواد اولیه ساخت کابینت سبک مدرن می باشد. کابینت از انواع ام دی اف ها ساخته می شد و از آنجا که ام دی اف یک چوب مصنوعی است پس قیمت پایین تری نسبت به کابینت ساخته شده از چوب طبییعی دارد. از طرفی کابینت های چوبی طرح های کلاسیک و مجلل تری دارند، اما کابینت های مدرن ساده هستند و طرحی روی آنها دیده نمی شود؛ بنابراین مراحل ساخت آن ها نیز زمان کمتری نیاز دارد. در ساخت کابینت چوبی سپردن کار به یک کابینت ساز حرفه ای از واجبات است. زیرا اگر کابینت ساز در این امر مهارت کافی را نداشته باشد نتیجه کار دبلخواه شما نخواهد بود.

دلیل تفاوت قیمت کابینت چوبی

اگر به دنبال سفارش کابینت باشید ممکن است قیمت های متفاوتی را از کابینت ساز ها بشنوید. دلیل این تفاوت قیمت ها، کیفیت مواد اولیه ای است که در ساخت کابینت ها استفاده می شود. یک کابینت ساز می تواند قیمت کمتری را برای محصولات خود در نظر بگیرد اما از طرفی از متریال درجه دو و سه برای ساخت کابینت استفاده کند. یا اینکه رنگ و ابزار و یراق آلات کیفیت پایین بکار گیرد. شاید با این راه کار ها بتوان قیمت را پایین آورد ولی شما توجه داشته باشید که برای سفارش کابینت، کیفیت را فدای قیمت نکنید.

نحوه محاسبه قیمت کابینت چوبی

محاسبه قیمت کابینت چوبی

به توجه به تعداد زیاد فاکتورهای موثر در نرخ گذاری کابینت های چوبی، تولیدکنندگان یک فرمول و رابطه کلی را برای این منظور ارائه می دهند که تمام عوامل فوق در آن در نظر گرفته شده و بر اساس متر طول محاسبات انجام میشود. بر اساس ابعاد استاندارد ارائه شده توسط اتحادیه، عمق صفحه 60 و ارتفاع آن 90 سانتی متر برای کابینت های زمینی و عمق 30 و ارتفاع 70 برای کابینت های دیواری در نظر گرفته میشود. در نهایت 60 درصد از نرخ نهایی کابیت چوبی متعلق به کابینت های زمینی بوده و مابقی برای کابینت های ایستاده و دیواری می باشند.

ویدئو جهت آشنایی با کابینت تمام چوب را اینجا ببینید.

قیمت کابینت چوبی سلطنتی

کابینت سلطنتی دارای پیچیده ترین نقش ها در میان تمامی کابینت های سبک کلاسیک است. این کابینت برای خانه های بزرگ و لوکس فضایی بی نظیر را ایجاد خواهد کرد. قیمت کابینت چوبی سلطنتی با توجه به نوع چوب بکار رفته در آن و زمان ساخت متغیر می باشد. اما بطور کلی، از آنجا که این کابینت چوبی قدیمی از زیباترین و اصیل ترین کابینت های آشپزخانه است؛ بنابراین قیمت کابینت چوبی سلطنتی نسبتا بالاست. اگر می خواهید از قیمت انواع کابینت ها اطلاع داشته باشید به لیست قیمت کابینت سر بزنید.

استعلام قیمت روز کابینت چوبی

در صنعت ساخت و تولید کابینت آشپزخانه از لوازم متعددی از قبیل دستگیره و لولا، چوب و متریال اصلی به کار رفته برای بدنه و درب ها و همچنین رنگ استفاده میشود. اغلب این موارد وارداتی بوده و به همین دلیل نوسانات نرخ ارز بر قیمت کابینت ها تاثیر زیادی دارد. برای استعلام قیمت روز کابینت چوبی بلوط، گردو، راش و ملچ با متریال داخلی و وارداتی می توانید با کارشناسان نوین کابین تماس بگیرید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانهدکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 5/5 - تعداد رای 1

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

16 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    کابینت کلاسیک فقط با چوب کار میشه؟
    ما نمیتونیم یک مدل کلاسیک داشته باشیم ولی با هزینه ی کمتر؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    چه عواملی روی کیفیت کابینت چوبی تاثیر میزارن؟

    پاسخ
    • سلام. مهم‌ترین مسئله در مورد کابینت چوب طبیعی ظرافت و دقت در طراحی و اجرای آن است، همچنین استفاده از چوب و رنگ با کیفیت و انتخاب صفحه کابینت و یراق درجه یک روی نتیجه کار بسیار تاثیر گذار می باشد.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر. حدود ابعاد آشپزخانه من 12 متر هست. شما چه کابینتی با چه قیمتی پیشنهاد می کنید؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      انتخاب نوع کابینت بستگی به سلیقه و بودجه شما داره. شما می تونید از کابینت هایگلاس که با این ابعاد بین 40 تا 50 میلیون هزینش میشه استفاده کنید و یا کابینت روکش چوب سفارش بدید که کیفیت بسیار بالاتری داره و هزینه اش میتونه بین 80 تا 100 متغیر باشه.

      پاسخ
  • علی پرویزی
    بهمن 10, 1401 5:06 ب.ظ

    قیمت انواع چوب ها برای اجرای کابینت با هم متفاوت هست؟

    پاسخ
    • سلام و وقت بخیر بله قطعا قیمت چوب درخت گردو و روس با هم متفاوت است، پس کابینت های اجرایی هم با هم متفاوت می شود.
      برای اطلاع از رنج قیمتی کابینت چوب به صفحه قیمت کابینت مراجعه کنید.

      پاسخ
  • سیما سادات ابراهیمی
    اردیبهشت 27, 1402 4:26 ب.ظ

    سلام روزتون بخیر. قیمت کابینت کلاسیک سفید فرقی با کابینت کلاسیک قهوه ای داره؟

    پاسخ
  • افراسیابی
    مرداد 4, 1402 5:12 ب.ظ

    سلام برای سفارش کابینت چوبی، کار طراحی کابینت رایگان انجام میشه؟

    پاسخ
  • وقت بخیر قیمت کابینت روکش چوب 1402 چقدر هست؟؟

    پاسخ
  • کابینت چوبی بهتره یا روکش چوب؟

    پاسخ
    • سلام وقت شما بخیر.. برای پاسخ به این سوال بهتر است مطلب کابینت چوبی را با دقت بخوانید.. ولی باید دید شما از کابینت چه میخواهید.. نظرتان بر قیمت کابینت است.. یا طول عمر آن.. حس و حال طبیعت را میخواهید؟ یا به دلیل شرجی بودن محیط زندگیتان برایتان باد نکردن کابینت ها مهم است.. بنابراین پاسخ به این سوال رو نمیتوان به صورت کلی گفت.. به شما پیشنهاد میکنم با کارشناسان ما تماس بفرمایید. ۷۷۰۰۵۴۶۷

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.