کابینت حجمی

کابینت حجمی چیست؟

394 بازدید

امروزه معمولا آپارتمان ها ابعاد کوچکتری نسبت به گذشته دارند و از این رو وجود کابینت متناسب با محیط و دارای فضایی عمیق امری ضروری است. اسکلت و بدنه کابینت حجمی به گونه ای طراحی می شود که بخش کمی از فضا را اشغال کنند اما عمق نسبتا بالایی داشته باشند. عمق و طول و عرض این کابینت ها با توجه به فضای آشپزخانه طراحی و اجرا می شود تا آشپزخانه جادار و کارآمد باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر این سبک از کابینت ها را بشناسیم:

پیشنهاد میکنم که طرح کابینت 2024 و تصاویر آن رو از دست ندید.

کابینت حجمی چیست؟

کابینت حجمی برای آشپزخانه کوچک پیشنهاد بسیار خوبی است. این سبک کابینت باعث زیبا تری شدن آشپزخانه و استفاده مناسب از فضا خواهد شد و قابلیت سفارش در هر نوع فضایی را داراست. طراح آشپزخانه در این زمینه کمک بسیاری به شما خواهد کرد پس حتما مشورت های لازم را با طراح انجام دهید. امروزه افراد سعی می‌کنند کابینت آشپزخانه خود را به گونه‌ای طراحی کنند که بتوانند از تمامی قضای آن استفاده کنند و تمامی وسایل را در آن قرار دهند از این رو کابینت حجمی برای چنین شرایطی مناسب است و می‌توان با توجه به جای زیاد کابینت‌های حجمی وسایل خود را به راحتی در آن قرار داد.

طرح و مدل کابینت حجمی

در واحد های آپارتمانی جدید و مدرن فضا به گونه ای طراحی شده است که در متراژ کم بیشترین استفاده صورت گیرد طراحی دکوراسیون مدرن نیز به همین شکل اجرا می شود و طراحان به دنبال این هستند که در فضا های کوچک کارایی را بیشتر کنند. یکی از مهم ترین بخش های هر خانه اشپزخانه و مهم ترین المان دکوری در آن کابینت ها هستند. کابینت های جدیدتر نیز به شیوه خاصی طراحی می شوند که در یک آشپزخانه کوچک بیشترین فضا را برای قرار دادن ظروف داشته باشند. کابینت مدل حجمی اصطلاحی است که به ان ها نسبت داده می شود و در حال حاضر در بیشتر خانه های ایرانی ها نصب شده اند.

مدل کابینت حجمی

از آن جا که کابینت های حجمی برجسته در آشپزخانه های کوچک تر نصب می شوند مدیریت فضا بسیار مهم است و شما حتی متوجه می شوید که طراح از فضای کنج و گوشه آشپزخانه‌ها که در طرح های قدیمی تر به خوبی از آن ها استفاده نمی شد بهره برده است و کابینت های کنجی را قرار داده است.

انواع کابینت حجمی

کابینت حجمی می تواند در انواع سبک ها اجرا شود. در ادامه با انواع سبک کابینت حجمی آشنا خواهیم شد:

کابینت‌ حجمی کلاسیک

کابینت کلاسیک دارای طرح‌های پیچیده و شلوغی دارند و جزئیات زیادی بر روی تاج، دستگیره و درب دارند و نمای سلطنتی و اشرافی به آشپزخانه می‌دهند. به‌دلیل طرح‌های پیچیده و زمانبر بودن و سختی اجرا برای طراحان گران‌‌ترین نوع کابینت محسوب می‌شوند.

کابینت حجمی کلاسیک

انواع جنس این نوع کابینت می‌تواند کابینت حجمی تمام چوب، کابینت حجمی روکش چوب و کابینت مدل حجمی ممبران باشد. این کابینت ها معمولاً از چوب طبیعی و با استفاده از مهارت نجاران باسابقه ساخته می‌شود. کابینت کلاسیک حجمی برای آشپزخانه با ابعاد بزرگ و سبکی قدیمی و مجلل بسیار مناسب است.

کابینت حجمی مدرن

از جمله ویژگی های کابینت مدرن سادگی آن است. این کابینت ها معمولا به صورت تک رنگ و یا دو رنگ اجرا می شوند و از لحاظ دستگیره به سه گروه با دستگیره ساده، با دستگیره مخفی و بدون دستگیره تقسیم بندی می شوند. در دنیای امروزه که دکوراسیون خانه ها اغلب به صورت مدرن و ساده صورت می گیرد، کابینت حجمی مدرن بسیار مورد استقبال واقع شده و طرفداران بیشتری دارند. خصوصاً برای آپارتمان‌های تازه ساخت و مدرن، از این نوع کابینت حجمی استفاده می‌کنند.

کابینت حجمی مدرن

این کابینت‌ها با هر جنسی که ساخته شوند در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی می‌شوند. کابینت حجمی مدرن خود دارای انواع مختلفی است که دو مورد از پراستفاده ترین آنها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

کابینت حجمی ام دی اف

کابینت حجمی ام دی اف با استفاده از ورق‌های ام دی اف داخلی و یا خارجی ساخته می‌شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. متریال ام دی اف در ساخت اکثر کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از کابینت‌ مدل حجمی دارای طرح‌ها و هم‌چنین نقش‌های قابل توجهی هستند و به زیبایی محیط مورد استفاده نیز کمک خواهند کرد.

کابینت حجمی ام دی اف

قابلیت ابزار خوری ورق‌های کابینت ام دی اف و هم‌چنین قابلیت ماشین کاری، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این محصولات است. اما در عین حال این دسته از کابینت‌ها، معایبی نیز دارند. از جمله این معایب می‌توان به آسیب پذیری ورق های ام دی اف در برابر آب و رطوبت موجود در محیط اشاره کرد.

کابینت حجمی هایگلاس

کابینت حجمی از نوع های گلاس دیگر نوع این دسته از محصولات آشپزخانه به شمار می‌رود. این نوع از کابینت‌های حجمی در واقع همان کابینت‌های ام دی اف هستند که با استفاده از روکش های گلاس طراحی و تولید شده‌اند. کابینت‌ های گلاس، در بیشتر موارد دارای درخشندگی و براقیت قابل توجهی است.

کابینت حجمی هایگلاس

این دسته از محصولات به دلیل داشتن براقیت و درخشندگی ظاهری بالا، محیط را دلباز تر و بزرگ تر نشان می دهند. طرح این کابینت ها کاملا ساده و یکدست می باشد و زیبایی، تنوع طرح و رنگ، داشتن قیمت مناسب و … از دیگر مزایای این کابینت‌های حجمی است. کابینت حجمی هایگلاس بسیار کارآمد و پرطرفدار می باشد.

 در این مطلب گفتیم کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف ؟

کابینت حجمی نئو‌کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سبک بروز شده کابینت کلاسیک می باشد که ویژگی های هر دو سبک کلاسیک و مدرن را داراست. این کابینت از متریال کابینت مدرن ساخت می شود اما می تواند دارای نقش و نگار باشد. طرح و نقش کابینت مدل حجمی نئوکلاسیک بسیار ساده تر از نقوش کابینت کلاسیک است و داشتن خطوط نرم، جزئیات ظریف و سادگی طرح‌های مدرن در عین بهره‌بردن از ظرافت کارهای سبک کلاسیک، طراحی بسیار شیک و لوکس به خانه شما می‌دهد.

کابینت حجمی نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک در مقایسه با سبک کلاسیک، آسانتر بودن ساخت و به دلیل استفاده از ام دی اف خام به جای چوب طبیعی هزینه‌ها تا حد زیادی کمتر می‌شود. البته چوب طبیعی هم در ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک کاربرد دارد. از جمله کابینت حجمی نئوکلاسیک می توان به کابینت انزو اشاره کرد:

کابینت حجمی انزو

کابینت آشپزخانه انزو یکی از مدل های کابینت سبک نئوکلاسیک است که در دسته کابینت های حجمی برجسته قرار می گیرد. این کابینت ها دیزاین ساده اما خاصی دارند چرا که درب کابینت انزو به وسیله دستگاه های برش سی ان سی یک منحنی خاص داشته که طرح آنرا از دیگر کابینت ها متمایز می کند.

کابینت حجمی انزو
کابینت حجمی انزو

در ساخت برخی از مدل های انزو از تاج و سر ستون نیز استفاده می شود اما سعی می شود تا سادگی در طرح کلی دیده شود. کابینت های حجمی انزو از روکش های پلی اورتان پولیش و یا پلی استر ساخته می شوند که هر کدام مشخصات و قیمت خاص خود را دارند.

ویترین حجمی

کابینت ویترین دار امروزه توجه بسیاری از علاقه مندان به دکوراسیون مدرن را به سمت خود جلب نموده است. این کابینت ها در قسمت ورودی خود دارای ویترین حجمی هستند؛ که می توان انواع دکوری های ساده و مینیمال، ظروف تزئینی و یا گلدان های کوچکی را در طبقه های آن قرار داد. یک ویترین حجمی در طراحی کابینت آشپزخانه نمایی چشم نواز را بوجود خواهد آوررد که توجه افراد را به خود جلب می نماید؛ پس اگر تصمیم به سفارش کابینت گرفته اید ویترین حجمی را نیز در نظر داشته باشید.

ویترین حجمی

قیمت کابینت حجمی

قیمت کابینت حجمی با توجه به یکسری عوامل تعیین می گردد. از جمله این عوامل می‌توان به متراژ مورد نظر برای ساخت کابینت اشاره کرد. به این ترتیب هر یک متر از کابینت حجمی، قیمت خاص خود را دارد که در تعیین قیمت نهایی کابینت آن اثر گذار است. هم‌چنین طرح مورد نظر برای ساخت کابینت مدل حجمب و از طرف دیگر نوع ورق و متریال به کار رفته در طراحی و تولید این محصول نیز در تعیین قیمت نهایی آن نقش دارد. از جمله عوامل دیگر تاثیر گذار بر قیمت کابینت‌های حجمی نوع رنگ کار، نوع روکش و … هستند. هر یک از این عوامل باعث کاهش و یا افزایش قیمت این دسته از محصولات، می‌گردند.

به دلیل تنوع بسیار بالای نوع روکش و سبک کابینت حجمی بازه قیمتی گسترده ای که این دسته دارد از دیگر مزیت های آن محسوب می شود. شما می توانید کابینت مدل حجمی زیبا و مدرن هایگلاس و یا انزو را با قیمت های مناسب سفارش دهید و یا مدل های ملامینه و پی وی سی را با قیمت ارازن تر بخرید. اگر هم بودجه بیشتری دارید می توانید کابینت حجمی کلاسیک را سفارش دهید که لوکس تر بوده و طرح آن به سبک دکور کلاسیک نزدیک تر است.

کلام آخر

در این مقاله آن چه که باید در مورد باکس حجمی کابینت بدانید را مطرح کردیم. در نهایت به کابینت‌ هایی که متناسب با هر آشپزخانه طراحی‌شده و دارای میزان حجم و عمق‌های مختلفی هستند کابینت‌های حجمی می‌ گویند. کابینت‌ های حجمی در سبک‌ های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی می‌ شوند. رایج‌ ترین نوع کابینت‌ های حجمی های گلاس و ام دی اف در دسته کابینت‌های مدرن هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های نوین کابین ۷۷۰۰۵۴۶۷۷۷۰۰۵۴۸۱ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای مشاهده نمونه کار ها می توانید به صفحه اینستاگرام نوین کابین مراجعه کنید.

30 عکس کابینت حجمی

کابینت حجمی 1

کابینت حجمی 2

کابینت حجمی 3

کابینت حجمی 4

کابینت حجمی 5

کابینت حجمی 6

کابینت حجمی 7

کابینت حجمی 8

کابینت حجمی 9

کابینت حجمی 10

کابینت حجمی 11

کابینت حجمی 12

کابینت حجمی 13

کابینت حجمی 14

کابینت حجمی 15

کابینت حجمی 16

کابینت حجمی 17

کابینت حجمی 18

کابینت حجمی 19

کابینت حجمی 20

کابینت حجمی 21

کابینت حجمی 22

کابینت حجمی چیست؟

کابینت حجمی 26کابینت حجمی 24

کابینت حجمی 25

کابینت حجمی 27

کابینت حجمی 28

کابینت حجمی 29

کابینت حجمی 30

آموزشراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 4.1/5 - تعداد رای 10

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

12 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من متوجه نشدم یعنی قیمتش با کابینت های دیگه متفاوته؟

    پاسخ
  • الناز احمدی
    آذر 6, 1401 12:40 ب.ظ

    سلام
    کابینت حجمی برای آشپزخانه مدرن بهتره یا کلاسیک؟

    پاسخ
    • سلام
      کابینت حجمی بیشتر متناسب با فضای مدرن که ابعاد کوچکتری دارند مورد استفاده هست، اما می تونید از این کابینت در آشپزخانه با دکوراسیون کلاسیک هم استفاده کنید.

      پاسخ
  • سلام ممنون از مطالب خوبتون سوالم اینه که قیمت کابینت حجمی برای آشپزخانه 3*3 چقدر میشه؟

    پاسخ
    • سلام ممنون از توجهتون. در مورد قیمت کابینت، بستگی داره که آشپزخانه شما به چند متر کابینت و چه متریالی نیاز داره. با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شمارو در این زمینه راهنمایی کنند.

      پاسخ
  • سوفیا بهرامی
    اردیبهشت 19, 1402 4:55 ب.ظ

    سلام ممنون از اطلاعاتی که تو سایت خوبتون قرار دادید. هزینه کابینت حجمی ام دی اف برای آشپزخانه کوچک چقدر میشه؟

    پاسخ
  • سلام. من قیمت شما رو با بقیه کابینت سازها مقایسه کردم. قیمتتون پایین تر بود ولی آیا واقعا کیفیت هم بالاست؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      نوین کابین به دلیل فروش بدون واسطه و تولید صفر تا صد کابینت اشپزخانه از قیمت پایین تری نسبت به شرکت های کابینت سازی دیگر برخورداره و این موضوع اصلا در کیفیت کار تاثیرگذار نیست.

      پاسخ
  • روزتون بخیر برای نوع کابینتم هنوز دو دلم. شما که در این کار تخصص دارید از نظر شما کابینت انزو بهتره یا کابینت پوششی؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.