مدل کمد دیواری

عکس و مدل کمد دیواری مناسب اتاق های کوچک و بزرگ

464 بازدید

امروزه کمد دیواری ها عضو جدایی ناپذیر خانه های ما به شمار می آیند اما همیشه اینگونه نبوده. ما در این مقاله عکس و مدل کمد دیواری مناسب اتاق های کوچک و بزرگ را به همراه کلی اطلاعات مفید درباره تاریخچه مدل کمد دیواری در اختیار شما قرار می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

قبل از مطالعه ادامه مطلب، نکات مهم در طراحی کمد دیواری را بخوانید.

سال های زیادی است که مدل کمد دیواری ها جای گنجه ها و قفسه های قدیمی را گرفته اند، کمددیواری ها در همه جا می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و این فکر که کمددیواری صرفاً در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملاً اشتباه است. کمددیواری ها کارایی های متفاوتی دارند و در محل های متفاوتی نصب می‌شوند. امروزه با توجه به محدودتر شدن فضاها در آپارتمان های نقلی مدل کمد دیواری ها نقش پررنگ تر از همیشه در مرتب نگه داشتن خانه های ما دارد. ما در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به هر آنچه شما قبل از خرید کمددیواری باید بدانید اشاره کنیم.

جنس و انواع مدل کمد دیواری

کمد دیواری در مکان های مختلفی در خانه نصب می‌شوند و هرکدام از آنها کاربرد به خصوصی دارند. جنس و نوع کمد دیواری بسته به محیطی که کمد در آن قرار می‌گیرد تایین می‌شود. عمدتاً کمد دیواری های امروزی در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی و تولید می‌شوند که در این بخش از مقاله می‌خواهیم این سبک های متفاوت را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

نمونه کار کمد دیواری را از دست ندهید.

مدل کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی جز کمد های مدرن محسوب می شود که در صدها رنگ متنوع قابل تولید هستند، این کمد ها ظاهری شیک و مورد پسند دارند و مناسب برای کمد هایی است که عرض بالای صد سانت دارند.

معمولاً خیلی افراد از اینکه درب ها از جاش در میاد یا ریل صدا میده و گیر میکنه از خرید این کمدها امتناع می کنند اما در اصل این موارد که گفته شد فقط حاصل استفاده از یراق آلات نامرغوبه که توسط تولیدکننده استفاده شده و نمیشه اون رو نقص این سبک دانست، به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم از مراکز و شرکت های معتبر خرید کنید تا با خیالی آسوده خریدی مطمئن را تجربه کنید.

کمد دیواری ریلی
کمد دیواری ریلی

کمد ریلی انواع مختلفی دارد، حتی می توان به جای درب از آیینه یا شیشه های شفاف و مات استفاده کرد.

مدل کمد دیواری بادبزنی (درب بازشو)

کمد دیواری های باد بزنی یا درب بازشو نسل کمی قدیمی تر در کمد ها محسوب می شوند که درب آنها به صورت لولا آرام بند باز و بسته می شود این نوع کمد در هر دو سبک مدرن و کلاسیک قابل طراحی و تولید هستند. کمد درب بازشو (بادبزنی) بر خلاف کمد های ریلی مناسب برای کمد رختخواب می باشد.

کمد دیواری بادبزنی درب باز شو
کمد دیواری بادبزنی

این سبک کمد شامل طبقه بندی، رگال آویز لباس و کشو و… می باشد. جنس یراق آلات (لولا و جک ها) در این سبک کمد تاثیر مستقیم روی عمر کمد دیواری شما دارد. امکان نصب آیینه و شیشه دکوری در این سبک وجود دارد.

چند نکته برای داشتن مدل کمد دیواری شیک

انتخاب مدل کمد دیواری در اتاق خواب می‌تواند بیانگر روحیات افراد باشد، کمدها استفاده و انواع مختلفی دارند. مدل کمد دیواری بنا به سفارش کارفرما تولید می‌شود و بسته به نوع استفاده شخص فضاهای مختلف کمد دیواری خود را طبق نیاز هخای در کمد تعبیه می شود. با استفاده از کمد دیواری مناسب میتوانید وسایلی که قصد ندارید برای مدت ها از آن استفاده کنید در آنجا قرار دهید بدون اینکه گم شود و یا آسیبی ببینند.

همچنین میتوانید از وسایل هایی که همیشه از آن استفاده میکنید در کمد دیواری قرار دهید و هروقت که نیاز داشتید به راحتی و بدون گشتن دنبال وسایل آن را پیدا کنید.

کمد دیواری ها در کنار کاربرد های فراوانی که دارند باید شیک و چشم گیر باشند حال می‌خواهیم به شما بگوییم چه کاری انجام دهید تا مدل کمد دیواری شیک داشته باشید.

  • اگر اتاق خواب شما فضای کوچکی دارد از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • قبل از سفارش کمد دیواری به سازنده مواردی که می خواهید از آن استفاده کنید را با طراح در میان بگذارید.
  • اگر کمد دیواری شما عرض کمتر از صد سانت دارد از انتخاب کمد دیواری ریلی پرهیز کنید.
  • در اتاق هایی که فضای بیشتری دارد و کمد بزرگتر است از رنگ های تیره استفاده کنید.

مدل کمد اداری

نگهداری و بایگانی صحیح از اسناد و اوراق یکی از اصلی ترین دغدغه های انواع اداره جات است. در این بین فایلینگ های اداری که شامل کمد اداری، کمد بایگانی، فایل های کشویی و سیستم های بایگانی اداری جدا از نگهداری و طبقه بندی اسناد باید زیبایی هم داشته باشند اینجاست که طراحی سه بعدی قبل از کار بسیاری از مشکلات رو حل می کنه در ضمن مقاومت فایل و کمد بایگانی در مقابل وزن زیاد زونکن ها و مدارک نیز یکی از مهم ترین ویژگی های فایلینگ مناسب است.

کمد دیواری اداری
کمد اداری

 

جهت طراحی و تولید انواع دکوراسیون اداری کمد اداری، پارتیشن بندی و… با شماره ۷۷۰۰۵۴۸۱ از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

مدل کمد دیواری پذیرایی

تا این قسمت از مطلب با نقش کمد دیواری در منزل آشنا شدید و متوجه اهمیت موضوع می‌باشید. در این قسمت می‌خواهیم بگوییم مدل کمد دیواری پذیرایی مخصوصاً در منازل بدون انباری، بسیار حائز اهمیت و کاربردی است. فضای اختصاص یافته به آن نقش مهمی در منظم کردن منزل دارد و باعث می‌شود همه چیز ساده و عالی به نظر برسد و هیچ چیز اضافی در دکوراسیون نمایان نشود. گذشته از این نقش کاربردی، مدل کمد دیواری پذیرایی سبب ایجاد دکوری متفاوت در منزل خواهد شد.

کمد دیواری پذیرایی
کمد دیواری پذیرایی

انتخاب مدل کمد دیواری پذیرایی باید متناسب با دکوراسیون شما باشد. یعنی این که کمد دیواری کلاسیک انتخاب کنید یا مدرن بسته به سبک و مدل دکوراسیون منزل شماست. که در مطلب بعدی انواع مدل کمد دیواری را برای شما با جزئیات توضیح می‌دهیم.

انواع مدل کمد دیواری

امروزه انواع مدل کمد دیواری در بازار موجود است اما کدام یک مناسب فصای مورد نظر شماست ما در این بخش می خواهیم سبک کمد دیواری کلاسیک و مدرن را در کنار معایب و مزایا کمد دیواری را با شما مطرح کنیم.

مدل کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری کلاسیک شامل سه محصول (کمد ممبران، کمد چوبی و کمد روکش چوب) است که از نظر ظاهر بسیار به هم شبیه هستند. مشخصه اصلی این سبک کمد دیواری وجود حکاکی و نقوش برجسته است که این نقش و نگارهای زیبا توسط دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی بر روی درب کمد ایجاد می‌شود. کمد دیواری کلاسیک در صدها رنگ متنوع و همچنین تعداد بسیاری طرح جذاب در بازار موجود است.

کمد دیواری کلاسیک
کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری کلاسیک شامل تاج ابزار خورده ای است، همچنین امکان استفاده از ستون های منبت و معرق کاری شده در این سبک کمد وجود دارد. در مدل کمد کلاسیک امکان استفاده از درب های ریلی وجود ندارد و این سبک کمد دارای درب بادبزنی است.

کمد ممبران محبوب ترین مدل کمد دیواری

کمد دیواری ممبران که با نام وکیوم هم شناخته می شود محبوب ترین مدل کمد دیواری در بازار ایران است. کمد ممبران دارای حکاکی های زیبا در روی درب ها است. این سبک کمد شامل تاج کلاسیک و ستون های منبت کاری شده است. کمد ممبران جزو کمد های کلاسیک است و از قیمت متعادلی برخوردار است. کمد ممبران همیشه دارای درب بادبزنی است و امکان استفاده از درب ریلی در این کمد دیواری وجود ندارد. کمد دیواری وکیوم یا ممبران در رنگهای قابل اجرا هستند.

مدل کمد دیواری مدرن

کمد دیواری مدرن شامل محصولاتی همچون هایگلاس، فرامید و ملامینه است. این کمدها از نظر رنگ طیف گسترده ای را شامل می شود. امروزه کمد دیواری مدرن به شکل ریلی اجرا می شود و محبوبیت بسیاری در بازار پیدا کرده است. کمد دیواری مدرن این قابلیت را دارد تا به صورت دو رنگ ساخته شود تا جذابیتی بیش از پیش داشته باشد.

کمد دیواری مدرن
کمد دیواری مدرن

معمولاً در این مدل کمد از تاج استفاده نمی‌شود. کمد دیواری مدرن نسبت به سبک کلاسیک از قیمت پایین تری برخوردار هستند و با هزینه کمتری در دسترس مشتریان است. در میان مدل کمد دیواری مدرن رنگ سفید هایگلاس از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

بهترین رنگ و مدل کمد دیواری مناسب اتاق های کوچک و بزرگ

شما می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب کمد دیواری تاثیر بسزایی در زیبایی و تکامل دکوراسیون اتاق خواب و هم چنین بزرگ تر، کوچک تر، تاریک تر و حتی روشن تر نشان دادن آن داشته باشید. شاید این سوال را داشته باشید که بهترین رنگ کمد دیواری کدام است؟ خوب این یک سوال کاملاً کلیشه ای است لکن مبحث انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای است و ارتباط مستقیم با رنگ دیگر وسایل اتاق خواب شما دارد. اما اگر بخواهبم به محبوب ترین رنگ کمد دیواری اشاره کنیم در طی سال های گذشته رنگ سفید پرفروش ترین رنگ میان مشتریان کمد دیواری بوده است.

مدل کمد دیواری سفید

کمد دیواری سفید رو در تصویر پایین مشاهده می کنید این سبک و رنگ کمد دیواری بسیار پرطرفدار است. نقش کمد دیواری در اتاق خواب بسیار حیاتی و الزامی است. کمد دیواری نقش مهمی در مرتب نگه داشتن خانه های ما دارد.

کمد دیواری سفید
کمد دیواری سفید

همان طور که در عکس و مدل کمد دیواری مشاهده می‌کنید در این طرح فضایی برای کشو ها در قسمت پایینی کمد تعبیه شده است و در کنار طبقه بندی ها فضایی جهت آویز لباس در نظر گرفته شده است. درب این کمد دیواری بادبزنی (بازشو) است. جنس لولاها در آن مدل کمد دیواری بسیار حائز اهمیت است و با عمر مفید کمد دیواری تاثیر مستقیم دارد. این مدل کمد دیواری جزو کمد های مدرن هستند.

با رنگ سفید کابینت و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

مدل کمد دیواری قهوه ای

عکس و مدل کمد دیواری ریلی قهوه ای رنگ را در تصویر مشاهده می کنید. این کمد ریلی شیک می‌تواند سبک اتاق خواب شما را دچار تغییرات گسترده‌ای کند. همان طور که مشاهده می‌فرمایید رنگ قهوه ای این کمد بسیار جذاب و چشم نواز است.

کمد دیواری قهوه ای
کمد دیواری قهوه ای

همچنین اگر قصد خرید کمد ریلی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از شرکت های معتبر در این عرصه خرید کنید تا با خیالی آسوده خریدی مطمئن داشته باشید چرا که این مدل کمد دیواری روند تولید حساسی دارد. همچنین نوع جنس ریل این کمد ها بسیار مهم است و اگر سازنده از ریل نامرغوب استفاده کند شما با مشکلاتی همچون در رفتن درب از ریل یا به صدا افتادن آن مواجه خواهید شد.

قیمت کمد دیواری (نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری)

در این مطلب نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری را شرح می‌دهیم. محاسبه قیمت کمددیواری پیچیدگی‌های محاسبه قیمت کابینت را ندارد. تنها کافیست برای محاسبه قیمت کمد دیواری مراحل زیر را طی نمایید.

  • متراژ کمد دیواری (برای محاسبه متراژ کمد دیواری کافی است عرض و ارتفاع کمد را در هم ضرب نماییم.)
  • عمق استاندارد کمد دیواری
    عمق استاندار کمد دیواری ام دی اف ۵۰ الی ۶۰ سانت در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که عمق کمد دیواری از ۶۰ سانت بیشتر شود، به نسبت افزایش عمق ضریبی در متراژ کل اضافه می‌گردد.
  • کشوی داخل کمد دیواری (اگر کمد دیواری شامل کشو باشد به ازای هر کشو مبلغی به قیمت کمد دیواری افزوده می‌شود.)
  • نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری:

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری با ذکر یک مثال توضیح می‌دهیم: فرض کنید دیواری به عرض ۲⁄۴۰ متر و ارتفاع ۲⁄۷۰ متر داریم و میخواهیم کمدی به عمق ۶۰ سانتی‌متر بسازیم. متراژ کمد دیواری ما اینگونه محاسبه می‌شود:

  1. ۶⁄۴۸ = ۲⁄۴۰ × ۲⁄۷۰  ، (حالا فرض کنید قیمت هر متر مربع کمد دیواری ۷۰۰۰۰۰ تومان باشد)
  2.  ۴۵۳۶۰۰۰ تومان =  ۷۰۰۰۰۰ × ۶⁄۴۸

برای مشاهده قیمت انواع کمد دیواری اینجا کلیلک کنید.

طراحی و مدل کمد دیواری

طراحی کمد دیواری
طراحی کمد دیواری

طراحی داخلی کمد دیواری و نحوه چیدمان لباس ها درون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طرح کمد دیواری باید طوری باشد که جایی مخصوص کفش ها، کیف ها و لباس ها داشته باشد. امروزه بیشتر، کمد دیواری های بدون درب مد شده است. در کمدهای بدون درب باید همیشه لباس ها مرتب چیده شوند زیرا نمای اصلی اتاق خواب را همین کمدها تشکیل میدهند. و هرکس وارد اتاق شود اولین چیزی که جلب توجه میکند کمد دیواری است. بزرگترین مزیت طراحی دیواری این است که شما می توانید قبل از سفارش رنگ کمد دیواری و همچنین طرح کمد دیواری را مشاهده کنید و همچنین ببینید طراح چه فضاهایی را برای شما در نظر گرفته است.

مدل کمد کم جا

و اما در مورد کمد کم جا همانطور که همه ما می‌دانیم و با توجه به محدودیت فضا در خانه های نقلی این نکته که از فضاها استاده حداکثری بشود بسیار حائز اهمیت است. کمد کم جا انتخابی هوشمندانه برای خانه هایی با متراژ پایین است.

کمد دیواری کمجا
کمد کمجا

این مدل کمد مناسب برای اتاق خواب کوچک است. کمد کمجا حتی در خانه های با متراژ بالا محبوبیت زیادی دارد. حتی می توان در کنار کمد کمجا از تخت کمجا نیز استفاده کرد. به طور معمول افرادی که کمد مجا سفارش می دهند تمایل بیشتری به انتخاب مدل کمد دیواری مدرن دارند زیرا هم هزینه کمتری دارد هم متناسب با فضاهای کوچک است.

با مطالعه این مطلب متوجه شدید کدام مدل کمد دیواری مناسب با فضای اتاق شماست؟

امیدواریم با مطالعه مطلب عکس و مدل کمد دیواری قصدتان از خرید کمد دیواری انتخابی آگاهانه باشد. همانطور که توضیح دادیم ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که:

  1. چه استفاده ای می‌خواهید از آن داشته باشید. در واقع کاربرد و خواستتون از کمد دیواری چیست؟
  2. و چه مقدار وسیله دارید که باید در کمد جای دهید.

داشتن فضای کافی در اتاق خواب یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن درگیر هستیم. اما این معضل به این معنی نیست که مجبوریم با تنگ بودن فضا، به هم ریختگی و شلوغی اتاق کنار بیاییم. این موضوع رو کمد دیواری برای شما حل می‌کند. تنها قصد ما از ارائه این مقاله این بوده که شما در اتاق خواب به مهم ترین خواسته خود یعنی به احساس آرامش برسید.

اتاق خواب شما بدون در نظر گرفتن فضای لازم، حتی اگر به اندازه یک تخت خواب فضا داشته باشد، باید به عنوان حریم خصوصی شما احساس شود. با تیم تولیدی دکوراسیون نوین کابین تمامی ایده های محال خود را در مورد دکوراسیون داخلی به باور برسانید.

طراحی داخل کمد دیواری
راهنمای خرید کابینت آشپزخانهآموزش

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 4.3/5 - تعداد رای 3

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.