طراحی کمد دیواری

طراحی کمد دیواری 1402 و نکات ریز و مهم

969 بازدید

می توان گفت هر خانه ای که به کمد دیواری مجهز باشد خانه ای وفق سلیقه خانم های خانه دار است در واقع مهم ترین چیزی که یک خانه باید داشته باشد فضایی برای ذخیره اسباب دور از دید می باشد بنابراین طرح کمد دیواری می تواند مناسب باشد که تمام نیاز های شما را براورده کند نه فضای کوچکی داشته باشد که نتوان اسباب را در ان جای داد و نه فضای بزرگی که تمام متراژ را اشغال کند ما در این مقاله نکات مهم در طراحی کمد دیواری را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

عکس و مدل کمد دیواری جدید 2024 را از دست ندهید.

روند تولید کمد دیواری از گذشته تا حال

در واقع کمد دیواری ها سالیان درازی است که همراه اتاق خواب های ما هستند. اگر بخواهیم نگاه کلی به تاریخچه کمد دیواری ها از گذشته تا به امروز داشته باشیم این موضوع که آنها تغییرات زیادی در تنوع رنگ و طراحی داشته‌اند انکارناپذیر است. در گذشته از پستوها (گنجه) استفاده می‌شد به صورتی که فضایی به طول ۶۰ یا ۷۰ سانتی تو رفتگی یا عقب نشینی در دیوار اتاق ها بود که جلوی آن را با پرده می‌پوشاندند به مرور زمان کمددیواری ها نیز پا به عرصه نوین گذاردند و کمد دیواری های فلزی و چوبی شکل گرفت.

اما همچنان ساده بودند و نیاز عام را برطرف نمیکردند تا با تکمیل‌تر شدن طرح‌ها و رنگ‌ ها و مدل‌ها به نقطه ای رسید که امروزه کمد دیواری ها عضو جدایی ناپذیری از اتاق های ماست. طرح کمد دیواری‌ها معمولاً تشکیل شده از طبقه‌بندی و کشو و میله رگال می باشند.

پستو

نمونه ای پستو (گنجه) قدیمی 👆🏻

انواع درب در طراحی کمد دیواری

  • طرح کمد درب باد بزنی (درب بازشو): این کمدها سبک قدیمی تری دارد و بیشتر جهت کمد رختخواب مورد استفاده قرار می گیرد و نیز برای فضاهایی که متراژ کوچک تری در بر دارند کمد دیواری درب بازشو می تواند انتخاب مناسب تری باشد این کمدها در دو سبک کمد دیواری مدرن و کلاسیک موجود می باشد.
  • طرح کمد درب ریلی: کمدهای درب‌ریلی باید کمد های بزرگتری باشند زیرا بدلیل اینکه ریل کمد نصف فضا را اشغال می کند. یعنی دسترسی به هر دو درب کمد به طور همزمان وجود ندارد. اگر شما کمد درب ریلی را برای اتاق خواب خود انتخاب کردید میتوانید روی دربها ایینه قدی نصب کنید و زیبایی اتاق خود را دو چندان کنید.

نمونه کار کمد دیواری درب ریلی را از دست ندهید.

  • کمد ویترین درب شیشه‌ای: این کمدها معمولا جهت نمایش اشیاء لوکس مانند مجسمه و ظروف کریستالی می‌باشد و محل قرار گیری این کمدها تنها اتاق خواب نیست و میتواند در اشپزخانه یا پذیرایی قرار بگیرد.
  • کمد دیواری بدون درب امروزه مدلی از انواع کمد دیواری پرطرفدار شده اند که کمد دیواری بدون درب هستند. این سبک از کمد دیواری، ظاهری مدرن و متفاوت دارد. مزیت این نوع کمد دیواری این است که دسترسی به وسایل را آسان تر می کند تمیز کردن آن راحت است. از نمونه این کمد ها می توان به کلوزت روم اشاره کرد که در ادامه به بررسی این مدل کمد دیواری می پردازیم:

طراحی کلوزت روم

دکوراسیون خانه در سال های اخیر به سمت کاربردی شدن پیش رفته. برخی از منازل دارای کلوزت روم یا اتاق کمدی می باشند. معنی لغوی کلوزت روم، اتاقی با امکان راه رفتن می باشد. این اتاق ها سرویس خواب یا کتابخانه و میز مطالعه و… ندارند. دیوار های این اتاق با طراحی کمد دیواری بدون درب پوشیده شده است و دارای طبقه بندی و بخش های مورد نیاز اعضای خانواده می باشد.

کلوزت روم

کلوزت روم مخصوص نگهداری لباس ها و کیف و کفش ها می باشد و انتخاب لباس را برای افراد ساده تر می کند. کلوزت روم با تفکیک وسایل کمک بسیاری به استقاده بهینه از فضا می کند و زیبایی خاصی به محیط اتاق می بخشد. با توجه به سلیقه شما امکان قرار دادن میز آرایش هم در این اتاق وجود دارد.

انواع جنس در طراحی کمد دیواری

به دلیل استقبال زیاد از طراحی کمد دیواری نسبت به گذشته، در حال حاضر تنوع در جنس و رنگ کمد دیواری بالاست. رایج ترین متریال در ساخت کمد دیواری، ام دی اف می باشد. البته در ساخت کمد دیواری از چوب طبیعی هم می شود استفاده کرد اما هزینه بالایی دارد و این جنس بیشتر در طراحی های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب طرح و رنگ طراحی کمد دیواری باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب، دکوراسیونی شیک را ایجاد کند. در ادامه انواع جنس کمد دیواری را بررسی می کنیم:

  • ام دی اف: از بهترین انتخاب ها برای جنس کمد دیواری، ام دی اف می باشد. روکش های کمد دیواری ام دی اف، مات هستند و برجستگی هایی دارند که وجود این برجستگی ها باعث مقاومت در برابر خط و خش است.

کمد دیواری ام دی اف مات

  • های گلاس: نمونه طراحی کمد دیواری های گلاس براق می باشد. این طرح کمد دیواری همان ام دی اف است که روکشی براق روی آن قرار گرفته است. این کمد دیواری ظاهری صاف و صیقلی و امرو یدارد که به مدرن شدن فضا کمک می کند. این نوع کمد دیواری برای فضاهای با نورگیر کم انتخاب مناسبی است. اگر طرفدار سبک دکوراسیون مدرن هستید طراحی کمد دیواری های گلاس به شما پیشنهاد می شود. از معایب این کمد دیواری ها این است که خش پذیر هستند و لبه های آن تیز می باشند.

کمد دیواری هایگلاس

  • لامی گلاس: روکش لامی گلاس از های گلاس ضخیم تر می باشد. درب این کمد ها براقیت بیشتری دارد و مثل آینه دیده  می شود. لامی گلاس دارای تنوع رنگ  زیادی است و با توجه به سلیقه شما مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پی وی سی: این کمد ها از جنس ام دی اف و روکش ضد آب پی وی سی هستند. کمد دیواری های پی وی سی ظاهر زیبایی دارند و درب های آن می توانند طرح داشته باشند. پی وی سی نوعی لایه پلاستیکی فشرده شده است به همین دلیل ضد آب و رطوبت می باشد. استفاده از این کمد دیواری در مناطق رطوبت خیز انتخاب مناسبی خواهد بود. طراحی کمد دیواری با جنس پی وی سی از نفوذ حشرات موذی نیز جلوگیری می کند.

نمونه کار کمد دیواری وکیوم را از دست ندهید.

در طراحی کمد دیواری به چه نکاتی باید دقت کنید

ابتدا باید ببینید کمد دیواری را به چه منظوری استفاده می‌کنید. شما این امکان را دارید بسته به مصرف خود طرح کمد دیواری را عوض کنید. بعد از انتخاب طرح کمد دیواری بسته به نیاز خود به سراغ رنگ آن می‌رویم. حتماً به این موضوع دقت کنید که رنگ کمد دیواری باید هارمونی با دیگر وسایل اتاق داشته باشد. از انتخاب رنگ و طرح کمد دیواری که بگذریم باید نگاهی به فضای مورد نظر اتاق خود بیاندازیم.

امروزه به دلیل محدود بودن و کوچکتر شدن فضاهای مسکونی طراحی مناسب اهمیت بسیاری دارد شما از کمد دیواری خود دو انتظار عمده دارید اول اینکه کمد دیواری ها فضای زیادی از اتاق شما را اشغال نکنند و نکته دوم اینکه فضای مورد نیاز شما جهت قرار گیری وسایل شخصی را در اختیار شما بگذارند.

پیشنهاد میکنم عکس های نمونه کار کمد دیواری را از دست ندهید.

طراحی کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری نقش مهمی در ایجاد نظم و جلوگیری از شلوغی و آشفتگی در اتاق خواب دارد. از آنجا که هر کدام از افراد لباس ها و وسایل شخصی خود را دارند، طراحی کمد دیواری اتاق خواب کمک می کند تا به این وسایل سر و سامان داد و اتاق خوابی مرتب داشته باشید. کمد دیواری اتاق خواب اگر به درستی و با توجه به نیاز های افراد خانواده طراحی شده باشد، نمایی زیبا به اتاق خواب خواهد داد و فضا را شیک تر خواهد کرد.

انواع کمد دیواری اتاق خواب

در طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب، رنگ و طرح درب کمد دیواری باید با سایر دکوراسیون کلی خانه مطابقت داشته باشد و با محیط هماهنگ باشد. یکی از طرح هایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است کلوزت روم است. این کمد ها سر تا سر اتاق را پوشش می دهند و فضایی باز دارند. کشو و قفسه های کلوزت روم با توجه به نیاز مشتری قابل طراحی و اجرا است.

طراحی کمد دیواری اتاق کودکان و نوجوانان

در انتخاب کمد دیواری برای کودکان و نوجوانان بهتر است که از رنگهای شاد و روشن استفاده شود همچنین در کنار طرح کمد دیواری کتابخانه و میز مطالعه و رایانه نیز مورد نیاز است شایان ذکر است که برای اتاق خوابهای کوچک می توان از کمد دیواری های سر تا سر همراه با تخت تاشو (کمجا) استفاده نمود که این کار باعث استفاده بهینه از فضا می شود باید توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ بسیار محتاطانه عمل کنید زیرا که چگونگی رنگ امیزی اتاق کودک بر روحیه ان تاثیر به سزایی دارد و بهتر است از رنگ های فانتزی و روشن بیشتر استفاده شود.

طراحی کمد دیواری اتاق کودک
طرح کمد دیواری اتاق کودک

چه نوع طرح کمد دیواری مناسب تر است؟

باید توجه داشته باشید که برای چه فضایی کمد دیواری در نظر دارید اگر میخواهید برای اتاق خواب کمد دیواری تعبیه کنید بهتر است رگال لباس و قفسه ای برای قرارگیری کفش ها و کشو ها در نظر بگیرید و اما اگر می‌خواهید از کمد دیواری‌تان مانند یک انبار برای رخت خواب استفاده کنید بهتر است از کمد های درب بازشو و بدون طبقه بندی استفاده کنید.

اگر علاقه مند کتاب و کتابخانه هستید توصیه می‌کنیم از کتابخانه هایی استفاده کنید که در کمد دیواریتان جای داده شود اینگونه هم فضای کمتری را اشغال میکنید و هم فضای چشم گیری را برای خودتان القا میکنید و با باز شدن هر بار درب کتابخانه که در گوشه ای از طراحی کمد دیواری تان همراه یک صندلی تعبیه شده است. سوپرایز و ارامش به همراه دارد و می تواند فضای زیبایی از دنیای کوچک شما باشد که هر شخصی در آن جای ندارد.

25 عکس از طراحی کمد دیواری

طراحی کمد دیواری گردویی
طراحی کمد دیواری گردویی طبقه بندی و کشو

طراحی کمد دیواری روشن

طراحی کمد دیواری روشن کشو و رگال و طبقه بندی

کمد دیواری کلوزت روم چوب گردویی
طراحی کمد دیواری کلوزت روم چوب گردویی

طراحی کمد دیواری مجلل چوب

طراحی کمد دیواری مجلل چوب

کمد دیواری کلاسیک سفید
کمد دیواری کلاسیک سفید
طراحی کمد دیواری و تخت تاشو
کمد دیواری و تخت تاشو
طراحی کمد دیواری درب ریلی
طراحی کمد دیواری درب ریلی
طراحی کمد دیواری و میز کار
طراحی کمد دیواری و میز کار

طراحی کمددیواری ۱۴۰۰

مدل کمد دیواری 1400

طراحی کمد دیواری لباس و کفش

کمددیواری لباس و کفش

طراحی کمد دیواری سفید

کمد دیواری کلاسیک سفید

کمد دیواری سفید مشکی
کمد دیواری درب ریلی سفید مشکی

کمد دیواری کلوزت روم

طراحی کمد دیواری چوبی کلوزت روم طبقه بندی و رگال

طراحی کمد دیواری کم جا

طراحی کمد دیواری درب باز شو و کشو و میز کار و تخت کمجا

کمد دیواری رگال و کشو و طبقه بندی
طراحی کمد دیواری رگال و کشو
کمد دیواری اتاق کودک
کمد دیواری اتاق کودک
کمد دیواری و جاکفشی
طراحی کمد دیواری و جاکفشی
کمد دیواری و تخت تاشو و میز کار
کمد دیواری و تخت تاشو و میز کار

طراحی کمد دیواری در نوین کابین

اکنون با مطالعه مطلب نکات مهم در طراحی کمد دیواری به اهمیت وجود طرح کمد دیواری در منزلتان پی بردید. شما می‌توانید از قسمت نمونه کارهای کمد دیواری ما دیدن فرمایید و برای مشاوره بهتر با طراحان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید برای اقدام به طراحی کمد دیواری و اجرای آن در سایت نوین کابین ثبت سفارش بفرمایید.

مدل کمد دیواریآموزشراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 5/5 - تعداد رای 1

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.