کمد دیواری مدرن

کمد دیواری مدرن – عکس های جدید کمددیواری مدرن 2023

651 بازدید

امروزه با توجه به اینکه متراژ خانه ها کمتر شده است، وجود کمد دیواری ضروری به شمار می رود. کمد دیواری آن هم کمد دیواری مدرن باعث نظم و ترتیب دادن به وسایل است. همچنین نقش قابل توجهی در دکوراسیون خانه دارد. نبود کمد دیواری در بلند مدت باعث بهم ریختگی و اذیت می شود. کمد دیواری ها، یکی از محل های اصلی نگهداری انواع وسایل خانه و آشپزخانه و ظرف و ظروف و لوازم برقی می باشند. همچنین به دلیل مدرنیته شدن منازل و کوچک شدن اتاق ها ، کمد دیواری مدرن یکی از پرفروش ترین سبک کمد دیواری ها در سال های اخیر شده است. با ما همراه باشید:

 

یکی از مهم ترین موارد در خانه فضایی برای ذخیره اسباب دور از دید می باشد. کمد دیواری ای  مناسب شما است که تمام نیاز های شما را براورده کند. نه فضای کوچکی داشته باشد که نتوان اسباب را در آن جای داد و نه فضای بزرگی که تمام متراژ را اشغال کند. در این مقاله نکاتی در رابطه با طراحی کمد دیواری و همچنین کمد دیواری مدرن را بررسی خواهیم کرد.

کمد دیواری مدرن چیست ؟

کمد دیواری‌ مدرن ظاهر ساده‌تری نسبت به نمونه های قدیمی و کلاسیک دارد. در ساخت کمد دیواری مدرن از طرح و برش خاصی استفاده نمی شود. هرچه مقدار تنوع رنگ‌ها در ساخت کمد کمتر و طراحی هندسی آن ساده‌تر باشد، سبک آن به مدرن نزدیک تر خواهد شد. این روزها با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های مدرن و جدید در هر صنعت، بازار دکوراسیون داخلی هم مورد استقبال عموم قرار گرفته و اکثر افرادی که خواهان طراحی دکوراسیون برای منزل یا محل کار خود می باشند، به دنبال طرحی به روز، شیک و مدرن برای خود می باشند.

با کمد دیواری کلاسیک بیشتر اشنا شوید.

کمد دیواری مدرن

تفاوت کمد دیواری مدرن با مدل های قدیمی

در طرح های قدیمی کمد دیواری ها معمولا 2 یا چند رنگ استفاده می شده و از یک رنگ برای قاب به کار میرفته. کمد دیواری های مدرن تک رنگ هستند. mdf کمد دیواری های قدیمی به صورت طرحدار انتخاب می شدند اما mdf کمد دیواری های جدید اکثرا ساده براق و یا مات هستند.

انواع کمد دیواری مدرن

نمونه کارهای کمد دیواری نوین کابین را از دست ندهید.

کمد دیواری مدرن با درب لولایی

ساده ترین و ابتدایی ترین طرح ساخت یک کمد دیواری، کمد دیواری با درب لولایی می باشد که از گذشته تا به امروز تقریبا در تمامی خانه ها مورد استفاده قرار گرفته اند. بزرگترین مزیت این مدل از کمد ها قابلیت استفاده از تمامی فضای کمد به صورت یکجا می باشد. بدین صورت که با باز کردن همه درب ها قابلیت دسترسی به تمامی قسمت های کمد به صورت یکجا برای ما امکان پذیر می باشد.

کمد دیواری درب لولایی

دیگر مزیت استفاده از مدل کمد دیواری با درب های لولایی، کمتر اشغال شدن فضای داخلی کمد در عمق می باشد که برای اتاق ها و مکان هایی که محدودیت فضا و متراژ دارند، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

کمد دیواری مدرن ریلی

این نوع کمد دیواری امروزه بیشتر از این مدل ها در منازل استفاده می کنند. بخش داخلی این کمد ها به قفسه ها و کمد های کوچکتری تقسیم می شود که شما می توانید از این بخش ها برای قرار دادن وسایل خود استفاده نمایید. یکی از مزایای کمد دیواری ریلی این است که در خانه ‌ها و آپارتمان ‌های امروزی که با کمبود فضا مواجه هستیم و با داشتن لوازمی مانند تخت‌خواب در اتاق‌ خواب، داشتن کمدی که درهای بازشو داشته باشد، مشکل ‌ساز خواهد بود، بنابراین بهتر است از مدل کمد دیواری ریلی استفاده شود که بتوانیم از فضای اتاق به بهترین شکل استفاده کنیم.

کمد دیواری درب ریلی

نمونه کار کمد دیواری مدرن درب ریلی تولید و اجرا شده در نوین کابین را حیفه از دست بدید.

کمد مدرن درب آکاردئونی

درب آکاردئونی یکی از مقرون ‌به‌ صرفه‌ ترین در کمد دیواری است که امروزه در بازار یافت می‌شود. این مدل درها از چندین پنل ساخته شده‌اند که مانند آکاردئون بهم پیچیده می‌شوند و در امتداد یک قفسه که در بالای دهانه نصب شده است، قرار می‌گیرند. درب های آکاردئونی سبک هستند و از وینیل یا PVC ساخته شده‌اند. حتی می‌توانید نمونه‌های شیشه‌ای آنها را نیز پیدا کنید. مکانیزم درب های آکاردئونی به گونه ای است که درب ها با عرض کم با لولاهایی که مابین آنها قرار گرفته، به صورت تاشو روی هم قرار گرفته و در یک طرف کمد جمع می شوند.

کمد دیواری درب اکاردئونی

در کمد دیواری مدل آکاردئونی در صورت باز شدن کامل تمام درب ها، هم دسترسی کامل به تمام قسمت های داخل کمد برقرار است و هم اینکه فضای زیادی توسط درب ها اشغال نمی شود. به همین جهت است که از این مدل کمد ها بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که هم نیاز به دسترسی کامل به فضای داخل کمد دارند و اینکه فضای کافی برای باز شدن درب ها ندارند.

مزایای کمد دیواری مدرن

  • استفاده حداکثری از فضا

کمدهای دیواری مدرن ریلی امکان استفاده از فضای جلوی کمد را به شما می دهند. بدون اینکه مشکلی در باز و بسته شدن درب‌ها به وجود بیاید. این امر باعث می شود تا از شلوغی و آشفتگی اتاق جلوگیری شود.

  • زیبایی کمدهای مدرن

کمدهای دیواری مدرن زیبایی خاص و منحصر به فردی را به فضای خونه یا اتاق شما می‌دهند. این کمدها برای خونه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال کارایی بیشتری دارند. به دلیل اینکه از متریال مختلفی برای ساخت این کمد ها استفاده می‌شود دارای طرح و رنگ‌ها متنوعی هستند. از این رو شما می‌تونید به راحتی این کمدها رو با هر سبک دکوراسیون داخلی ست کنید.

  • نصب آینه روی آن

استفاده از آینه بر روی کمدهای لولایی معمولاً انجام نمی‌شود چون آینه سنگین بوده و درب این کمدها برای نصب آینه مناسب نیستند. اما درب کمدهای مدرن معمولا ریلی هستند به همین دلیل برای نصب آینه بسیار مناسب‌ هستند.

  • صدای کمتر حین استفاده

لولاهای کمد لباس با در لولاهای پس از مدتی استفاده، سر و صدای بدی رو ایجاد می‌کنند. به همین دلیل باید هر چند ماه یک بار این لولاها رو روغن کاری کنین. اما کمدهای ریلی مدرن این مشکل رو ندارند و به راحتی و بدون صدا بر روی ریل‌ها حرکت می‌کنن.

طرح کمد دیواری مدرن

برای زیباتر و چشم نوازتر شدن فضا باید به ترکیب رنگ کمد دیواری توجه بسیاری کرد. استفاده از رنگ های سرزنده و شاداب برای اتاق پیشنهاد می شود. برای کمد دیواری مدرن ورودی خانه می توانید از رنگ های خنثی یا کرم و  قهوه ای استفاده کنید زیرا راحت تر با دکوراسیون شما هماهنگ می شود. برای اتاق خود می توانید بر حسب سلیقه و دیزاین اتاق خوابتان رنگ را انتخاب کنید. کمد دیواری مدرن را می توانید در انواع روکش های طرحدار و ساده و رنگ های متنوع ببینید و از بین آن ها رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر علاقه به استفاده از رنگ مشکی برای کمد دیواری مدرن خود دارید می توانید از ترکیب آن با آینه یا رنگ های روشن استفاده کنید. یا اگر فضایی که کمد دیواری در آن قرار میگیرد کوچک نباشد می توانید  به تنهایی از رنگ مشکی استفاده کنید.

کمد دیواری مدرن برای فضای کوچک

برای فضاهای کوچک استفاده از کمد دیواری مدرن بهترین انتخاب است. زیرا فضای شما را از شلوغی نجات می دهد. حتی کوچک ترین کمد دیواری مدرن هم می تواند کاربردی طراحی شود و برای بیشتر وسایل شما جا داشته باشد.

کمد دیواری فضای کوچک

رنگ کمد دیواری برای فضای کوچک

کمد دیواری مدرن برای فضاهای کوچک مخصوصا اتاق خواب از متریال های براق با رنگ های روشن، متریال مات با رنگ های روشن، کمد های پولیشی با رنگ های روشن استفاده کنید تا فضای شما بزرگتر و روشن تر به نظر برسد هم چنین استفاده از آینه بر روی درب های کمد کمک بسیار زیادی به بزرگتر جلوه دادن فضای شما خواهد کرد. از کمد دیواری مدرن می توانید برای پوشش قناسی های خانه به همراه کمد کاربردی استفاده کنید. این بهترین راه حل استفاده بهینه از فضای خانه است.

عکس و مدل های جدید کمد دیواری مناسب برای فضای بزرگ و کوچک.

طراحی کمد دیواری برای پذیرایی

پذیرایی مکانی برای دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و مجالس مختلف است. بسیاری از افراد علاقه دارند دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل خود را به سبک مدرن، شیک و راحت طراحی کنند.  به این ترتیب برای منظم و جذاب‌ترشدن دکوراسیون پذیرایی می‌توان از کمد دیواری مدرن استفاده کرد. برای دکوراسیون پذیرایی‌ مربع‌شکل که فضای بزرگی دارند، کمد سرتاسری به کار می‌رود. در دیزاین کمد دیواری برای پذیرایی می توانید قفسه‌های زیبایی را ایجاد کرده و روی آن را با مجسمه، گل، کتاب، اشیا و عکس تزیین کنید. همچنین از شیشه یا آینه‌کاری برای جذاب تر شدن فضای نشیمن استفاده کنید.

متریال کمد دیواری مدرن

در گذشته معمولا کمد دیواری ها را از جنس چوب می ساختند ولی امروزه از متریال های متنوعی مانند چوب مصنوعی ام دی اف برای ساخت کمد دیواری مدرن استفاده می شود. بدنه اکثر کمد دیواری های مدرن را از جنس ام دی اف می سازند که می توان از ام دی اف ایرانی یا خارجی استفاده کرد. البته ام دی اف خارجی مرغوب تر است. برای درب های کمد دیواری مدرن می توانید از درب های تمام چوب ،تمام ام دی اف، ممبران، ام دی اف با انواع روکش های مات و براق بهره ببرید.

نمونه کار کمد دیواری ام دی اف

دستگیره کمد دیواری مدرن

درب این مدل کمد دیواری میتواند دستگیره داشته باشد و یا نداشته باشد. درب های کمد دیواری مدرن با مکانیزک ریلی دستگیره ندارند. زیرا هنگام باز شدن درب ها روی هم قرار میگیرند.

کمد دیواری بدون-دستگیره

ابعاد کمد دیواری مدرن

ابعاد کمد دیواری مدرن نباید آن قدر بزرگ باشد که هر چیز دیگری در اتاق در سایه آن قرار بگیرد و نه آن قدر کوچک باشد که وسیله های شما داخل آن جا نگیرد. در انتخاب سایز کمد دیواری باید توجه داشت که چه  تعداد افرادی قرار است از آن استفاده کنند. اگر به صورت اشتراکی قرار است از کمد استفاده شود طراحی قرینه کمد می تواند کمک بسیار خوبی به ساماندهی وسایل شما کند.

هنگام انتخاب سایز کمد دیواری مدرن به این مورد هم دقت کنید که قرار است چه چیزی داخل کمد قرار بگیرد زیرا با توجه به آن سایز کمد دیواری مدرن و اکسسوری ها و طبقه بندی های شما تغییر می کند. همچنین اگر قرار است که به صورت اشتراکی از کمد استفاده شود، طراحی قرینه کمد می تواند کمک بسیار خوبی به ساماندهی وسایل شما کند. می توانید با توجه به نیاز هر شخص از اکسسوری های لازم در کمد دیواری مدرن استفاده کنید تا کمد دیواری کارآمد تر باشد.

عکس های کمد دیواری مدرن طراحی شده توسط نوین کابین را در ادامه میبینیم:

کمد دیواری مدرن 1

کمد دیواری مدرن 2

کمد دیواری مدرن 3

کمد دیواری مدرن 4

کمد دیواری مدرن 5

کمد دیواری مدرن 6

کمد دیواری مدرن 7

کمد دیواری مدرن 8

کمد دیواری مدرن 9

کمد دیواری مدرن 10

کمد دیواری مدرن 11

کمد دیواری مدرن 12

کمد دیواری مدرن 13

کمد دیواری مدرن 14

کمد دیواری مدرن 15

کمد دیواری مدرن 16

کمد دیواری مدرن 17

کمد دیواری مدرن 18

کمد دیواری مدرن 19

کمد دیواری مدرن 20

مدل کمد دیواریآموزشراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.4/5 - تعداد رای 19

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

25 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.