قیمت کابینت روکش چوب

قیمت کابینت روکش چوب

417 بازدید

قیمت کابینت روکش چوب در حلت کلی نسبت به کابینت تمام چوب ارزان تر بوده و در مقایسه با سایر کابینت ها نسبتا گران تر می باشد. با توجه به فاکتورهای متعددی که در تعیین قیمت این کابینت آشپزخانه نقش دارد، اطلاع از آنها می تواند شرایط را برای انتخاب گزینه های بهتر با قیمت های واقعی فراهم کند. نوین کابین؛ تولید کننده انواع کابینت کلاسیک و مدرن در ادامه فاکتورهای مهم و موثر در تعیین قیمت کابینت روکش چوب (طرح چوب) را بررسی نموده و نحوه محاسبه آن را بیان خواهد نمود.

قیمت کابینت روکش چوب (جنس بدنه)

در تولید کابینت با روکش چوب از ام دی اف و در برخی از مواقع نیز از ورق های نئوپان استفاده میشود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی که به شدت بر گران یا ارزان تر شدن قیمت کابینت روکش چوب تاثیرگذار است، جنس بدنه آنها می باشد. در یک مقایسه کلی می توان گفت، کابینت هایی که بدنه آنها از ورق ام دی اف می باشد، گران تر از بدنه های نئوپان است.

علاوه براین، ورق های ام دی اف نیز از نظر کیفیت با هم تفاوت زیادی دارند و برخی توسط برندهای داخلی تولید شده و نمونه های مرغوب آنها نیز متعلق به برندهای خارجی می باشند. بد نیست بدونیم این سبک کابینت را به نام کابینت طرح چوب نیز میشناسند.

قیمت کابینت آشپزخانه روکش چوب را در این صفحه مشاهده کنید.

تاثیر جنس روکش بر قیمت کابینت روکش چوب

در فرآیند تولید کابینت روکش چوب از بدنه ام دی اف یا نئوپان استفاده شده و ورق هایی از جنس چوب گردو، بلوط، راش و ملچ توسط تجهیزات و دستگاه های مخصوص روکش میشود. این روکش ها بر اساس جنس و میزان ضخامت و ویژگی های طبیعی آنها کاملا با هم متفاوت بوده و بر همین اساس نیز قیمت های مختلفی خواهند داشت. در نتیجه می توان گفت، از دیگر فاکتورهایی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت کابینت روکش چوب داشته باشد، جنس روکش آنها می باشد.

در یک دسته بندی کلی می توان این روکش ها را بر اساس قیمت آنها به این صورت معرفی نمود: روکش گردو، ملچ، بلوط و راش به ترتیب از گران ترین تا ارزان ترین گزینه ها می باشند که البته خارجی یا داخلی بودن آنها نیز بر قیمتشان تاثیرگذار است.

پروژه کابینت روکش چوب پتینه طلایی را مشاهده فرمایید.

تاثیر رنگ و جنس بر قیمت کابینت روکش چوب

تاثیر رنگ بر قیمت کابینت روکش چوب

مکانیزم و شیوه ای که برای رنگ آمیزی کابینت هایی که دارای روکش چوبی هستند، بر قیمت آنها می تواند تاثیر داشته باشد. علاوه بر شیوه رنگ آمیزی، از نوع رنگ ها نباید غافل شد. در تولید و رنگ آمیزی کابینت هایی که دارای روکش چوبی هستند، از رنگ های پلی اورتان و سیلر کیلر استفاده میشود که از نظر کیفیت و همچنین قیمت با هم متفاوت هستند.

علاوه بر جنس و نوع رنگ، ممکن است با توجه به طرح مورد نظر برای کابینت از رنگ کاری کهنه کاری و همچنین پتینه کاری نیز استفاده شود که هر یک دارای قیمت های متفاوتی هستند و تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی کار دارند. پیشنهاد می کنیم برای کمی ارزان تر شدن قیمت کابینت طرح چوب، از کیفیت و نحوه رنگ آمیزی آن چشم پوشی نکنید.

جهت آشنایی با اصول انتخاب رنگ کابینت کلیک کنید.

قیمت کابینت روکش چوب سفید

کابینت رنگ روشن در سبک های کلاسیک فضایی دلباز و سنتی را پدید خواهد آورد. یک کابینت روکش چوب سفید در آشپزخانه ای بزرگ با دکوراسیون کلاسیک از بهترین انتخاب هاست که علاوه بر جلوه بصری، دوام بالایی نیز دارد. اگر بخواهید بین این کابینت و کابینت چوبی سفید یکی را برگزینید، باید بگویم که قیمت کابینت چوبی سفید کمی بالا تر از کابینت روکش چوب سفید می باشد. پس این کابینت می تواند جایگزینی با قیمت مناسب بجای کابینت چوبی سفید باشد. رنگ سفید مزایای بی شماری دارد که اینجا ذکر شده است.

کنده کاری و ابزارهای کابینت روکش چوب

در طراحی کابینت های کلاسیک با روکش چوب در اغلب مواقع از کنده کاری و منبت کاری در بخش های مختلف آن و ایجاد طرح ها با ابزارهای دو و سه پله استفاده میشود. این کاملا طبیعی است که هر چه منبت کاری و کنده کاری روی بخش های مختلف کابینت بیشتر باشد، به همان نسبت نیز قیمت نهایی کار افزایش پیدا خواهد کرد. برای کاهش قیمت این گروه از کابینت ها کافیست کمی از منبت کاری های روی آنها کمتر کنید و اگر این کار حرفه ای انجام شود، قطعا تاثیر منفی بر جلوه و زیبایی کار نخواهد داشت.

از نمونه کارهای کابینت روکش چوب دیدن نمایید.

محاسبه قیمت کابینت روکش چوب بر اساس قوانین اتحادیه

تاثیر یراق آلات و دستگیره بر قیمت کابینت روکش چوب

مساله بسیار مهمی که در صنعت ساخت کابینت وجود دارد، وارداتی بودن اغلب تجهیزات از قبیل یراق آلات، لولا، دستگیره ها و غیره می باشد. این تجهیزات شاید در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشند، اما واقعیت این است که انتخاب جنس با کیفیت برای این وسایل تاثیر مستقیم بر کیفیت کابینت خواهد داشت. به همین دلیل باید در انتخاب جنس آنها دقت داشت و البته لازم به ذکر است که نمونه های خارجی این تجهیزات و یراق آلات گران تر از نمونه های داخلی می باشند.

اگه تصمیمگیری انتخاب کابینت چوب و روکش چوب براتون سخته قیمت کابینت چوبی رو از دست ندین!

محاسبه قیمت کابینت طرح چوب بر اساس قوانین اتحادیه

بر اساس قوانین ارائه شده توسط اتحادیه کابینت سازان، قیمت کابینت ممبران، های گلاس، چوب و غیره بر حسب متر طول محاسبه می گردد. در این قوانین قانون 60 به 40 ارائه شده است، یعنی قیمت نهایی که برای کابینت ارائه میشود، 60 درصد آن متعلق به کابینت های زمینی بوده و 40 درصد باقی مانده برای کابینت های ردیف بالا یا همان دیواری ها می باشد.

سایر کابینت ها از جمله، جزیره، ایستاده، نمای درب و غیره نیز هر یک به صورت جدا در رابطه محاسبه قیمت در نظر گرفته میشوند. نمته بسیار مهم در این رابطه اینکه، ابعاد کابینت ها باید استاندارد باشند و نمونه هایی که سفارشی و با ابعاد دلخواه طراحی و تولید میشوند شامل این رابطه نخواهند بود.

برای درک بهتر این موضوع، به چند مورد از ابعاد استاندارد در کابینت ها اشاره خواهیم داشت. در کابینت دیواری که بر روی دیوار نصب میشوند، ارتفاع استاندار 70سانتی متر و عمق آنها 40 سانتی متر می باشد. در کابینت های ردیف پایین، ارتفاع 90 سانتی متر می باشد که 14 سانت آن برای پایه ها و حدود 3 سانتیمتر برای صفحه رویی در نظر گرفته میشود. عمق این ردیف از کابینت ها 55 سانتی متر می باشد.

ویدئو نمونه کار روکش چوب پتینه طلایی نمونه کار بالا 👆🏻

استعلام قیمت کابینت روکش چوب

نوع کابینت های به کار رفته در آشپزخانه بر اساس میزان فضای موجود در آن متفاوت بوده و انواع کابینت دیواری، زمینی، درب نما، کمدی، جزیره، ویترینی و نیمه کمدی را شامل میشود و تاثیر هر یک بر قیمت نهایی کابینت متفاوت می باشد. علاوه براین، اغلب متریال های مورد استفاده برای کابینت ها وارداتی می باشند و به همین دلیل تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارند، به همین دلیل نمی توان نرخ ثباتی را برای آنها ارائه داد. برای استعلام قیمت کابینت روکش چوب یا همون قیمت کابینت طرح چوب می توانید با کارشناسان نوین کابین تماس بگیرید.

در آخر پیشنهاد میکنم نمونه کار کابینت طرح چوب سفید 2020 و عکس کابینت روکش چوب رو از دست ندین..

راهنمای خرید کابینت آشپزخانهدکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 1/5 - تعداد رای 1

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

22 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    کابینت کلاسیک فقط با چوب کار میشه؟
    ما نمیتونیم یک مدل کلاسیک داشته باشیم ولی با هزینه ی کمتر؟

    پاسخ
    • سللام وقتتون بخیر
      می توانید از کابینت های روکش چوبی استفاده کنید که با مغز ام دی اف خام هستند ولی یک لایه چوب طبیعی توسط دستگاه روی آن پرس می شود.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر مدت زمان اجرای کابینت کلاسیک چه فرقی با اجرای کابینت مدرن دارد؟ آیا کابینت کلاسیک برای اجرا به مدت زمان بیشتری نیاز دارد؟ اگر روکش چوب باشد چقدر است و اگر ممبران باشد چقدر طول می کشد؟

    پاسخ
    • سبک کلاسیک مثل کابینت روکش چوب یا ممبران مدت زمان بیشتری زمان می بره چون کارهای پرکار تری هستند مثلا ابزار حکاکی درها، ستون های منبت کاری شده یا رنگککاری آن علت اصلی زمانبر تر بودن نسبت به سبک مدرن است. در سبک مدرن مدت زمان بیست الی سی روزه از موعد قرارداد و مدت زمان پنجاه الی شصت روزه برای سبک کلاسیک از موعد قرارداد می باشد

      پاسخ
  • سلام کابینت چوبی بهتره یا کابینت روکش چوب؟

    پاسخ
    • سلام. از نظر زیبایی و اصالت کابینت های تمام چوب به کابینت با روکش چوب برتری دارند اما از نظر هزینه ای کابینت روکش چوب مقرون بصرفه تر است. دوام و استحکام کابینت روکش چوب نسبت به کابینت چوبی کمتر است.

      پاسخ
  • شهریار سعیدی
    آذر 8, 1401 11:50 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر
    فرق کابینت روکش چوب با کابینت چوبی در چیه؟

    پاسخ
    • وقت بخیر
      کابینت چوبی تماما از چوب ساخته می شه اما کابینت روکش چوب دارای بدنه ام دی اف و یک لایه روکش چوبه. بنابراین قیمت این کابینت هم کمتر از کابینت چوبی هست.

      پاسخ
  • بهروز کریمی
    آذر 9, 1401 1:32 ب.ظ

    سلام روزتون بخیر
    من اگر بخوام برای آشپزخانه 15 متری کابینت روکش چوب سفارش بدم هزینه اش چقدر میشه؟

    پاسخ
    • روز بخیر
      قیمت کابینت روکش چوب از متری 6.500.00 تا 8.500.000 متغیر هست. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • من از چند نفر شنیدم کابینتایی که با روکش چوبی درست میشه نسبت به آب حساسه و سریع خراب میشه !
    شما چه سبکی رو پیشنهاد می کنید که ضداب باشه؟

    پاسخ
    • اکثر کابینت ها از چوب و ام دی اف ساخته شده اند که همونطور که میدونید خاصیت ضد ابی ندارند ولی با رنگ های دارای مقاومت بالا و خاصیت ضد آب از جمله رنگ پلی اورتان تا حد زیادی مقاومت کابینت های بیشتر میشه و مثل روز اول حفظ میشه.

      پاسخ
  • سلام برای سفارش کابینت از چه طریقی باید باهاتون در ارتباط باشم؟

    پاسخ
  • سلام کیفیت کابینت روکش چوب بهتره یا کابینت ممبران؟ قیمت کدوم کابینت بالاتره؟

    پاسخ
  • دنیا محمودی
    اردیبهشت 27, 1402 4:57 ب.ظ

    سلام تفاوت قیمت کابینت چوب راش و کابینت چوب بلوط چقدر است؟

    پاسخ
    • سلام قیمت چوب روز به روز در حال تغییر است. اگر علاقه مند هستید که کابینت روکش چوب داشته باشید از طریق ثبت سفارش اقدام کنید تا همکارانم در انتخاب نوع روکش به شما کمک کنند.

      پاسخ
  • سلام قیمت کابینت هاتون به چه صورته؟ من کابینت روکش چوب، ممبران و پوششی رو میپسندم. پیشنهاد شما کدوم یک از این کابینت ها هستند؟

    پاسخ
    • سلام برای انتخاب سبک و نوع کابینت باید فضای آشپزخانه شما مورد بررسی قرار بگیره. بطور مثال اگر آشپزخانه کوچکی دارید پیشنهاد میشه که از کابینت روکش چوب استفاده نکنید. ولی اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ باشه، کابینت روکش چوب یکی از با کیفیت ترین و بهترین کابینت ها برای شماست. کابینت پوششی هم اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده و خیلی زیباست. در خصوص قیمت، لیست قیمت کابینت هارو ببینید و اگر نیاز به مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • امکانش هست که لیست قیمت تمام کابینت ها رو برام بفرستید؟ ام دی اف، انزو، ممبران…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.