کابینت آماده یا کابینت پیش ساخته

چرا کابینت آماده یا پیش ساخته نخریم؟

638 بازدید

کابینت آماده یا کابینت پیش ساخته از جمله راهکارهایی می باشد که بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های ساختمان و انجام سریع پروژه های دکوراسیون داخلی انتخاب می کنند. شاید در نگاه اول خرید این گونه کابینت ها مشکلی به همراه نداشته باشد، اما به مرور تفاوت های آن با کابینت سفارشی آشپزخانه دیده میشود و در بسیاری از مواقع چاره ای جز تعویض کابینت و صرف هزینه‌های زیاد وجود ندارد. نوین کابین؛ تولید کننده انواع کابینت مدرن و کلاسیک در ادامه به این سوال پاسخ می دهد که چرا نباید کابینت آماده یا پیش ساخته بخریم؟

کابینت سفارشی یا کابینت آماده ؟

کابینت آماده یا پیش ساخته چیست؟

با کمی جستجو در سایت های مختلف یا در مغازه ها و فروشگاه های عرضه کابینت، با تنوع بسیار بالایی از آنها مواجه میشویم و بدون شک با دو اصطلاح کابینت سفارشی و آماده برخورد خواهید داشت. تفاوت این دو کابینت در نحوه سفارش و طراحی و ساخت آنها می باشد. به طوریکه کابینت های سفارشی مطابق با نوع طراحی داخلی آشپزخانه و اندازه و ابعاد در نظر گرفته شده برای آن و همچنین سلیقه مشتری از نظر طرح و رنگ تولید میشود.

در مقابل، کابینت های آماده یا پیش ساخته در کارخانجات و کارگاه های بزرگ تولید کابینت به صورت سری و انبوه تولید میشوند. با توجه به تولید انبوه و سری کابینت های پیش ساخته، از نظر قیمت  کابینت ارزان تر از نوع سفارشی بوده و چون از قبل آماده هستند، در کمترین مدت زمان نصب میشوند.

انواع کابینت پیش ساخته

صنعت تولید و طراحی کابینت بسیار گسترده بوده و مدل ها و طرح های مختلفی همه ساله معرفی و به بازار عرضه میشوند. به طوریکه می‌توان متناسب با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی منزل گزینه های متعددی از قبیل کابینت کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن، ام دی اف و انزو را انتخاب نمود. علیرغم تنوع زیاد در کابینت های سفارشی، کابینت هایی که به صورت انبوه تولید میشوند تنها در دو گروه کلی کابینت مدرن و کابینت کلاسیک دسته بندی میشوند. کابینت های گلاس و ام دی اف ساده در گروه کابینت های مدرن و ممبران در گروه کابینت های کلاسیک قرار دارند. ویژگی های اصلی این سه مدل کابینت پیش ساخته عبارتند از:

کابینت آماده ممبران

از بهترین نمونه هایی که در میان کابینت های آماده می توان خریداری نمود، کابینت ممبران می باشد که بدنه اصلی آنها از ام دی اف بوده و دارای روکش ممبران یا وکیوم است. این گروه از کابینت ها در گروه کابینت مدرن قرار گرفته و به دلیل براق بودن سطح و ابزارهایی حرفه ای که با دستگاه سی ان سی بر روی آنها زده میشود، از نظر زیبایی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

کابینت آماده

البته توجه داشته باشید که این گروه از کابینت ها اگر متناسب با اندازه و مساحت داخلی آشپزخانه به صورت سفارشی طراحی و تولید شوند، علاوه بر زیبایی دارای کارایی بهتری نیز خواهند بود.

کابینت آماده های گلاس

از دیگر انواع کابینت های پیش ساخته می توان به کابینت های گلاس اشاره نمود که مانند ممبران از ام دی اف ساخته شده و روکش به کار رفته برای درب های آن از نوعی ورق پلاستیکی مخصوص می باشد.

کابینت پیش ساخته های گلاس

مهم ترین ویژگی کابینت های های گلاس براق بودن درب های آنها می باشد که جلوه بسیار زیبایی به محیط آشپزخانه می دهد.

کابینت آماده ام دی اف

کابینت ام دی اف یک تعریف و دسته بندی کلی برای کابینت های امروزی می باشد، چون برخلاف گذشته در دنیای امروز اغلب کابینت ها دارای بدنه ام دی اف می باشند و تنها تفاوت آنها در نوع درب و روکشی می باشد که برای افزایش مقاومت و زیبایی آنها به کار رفته است. کابینت های ام دی اف به دلیل ارزان بودن قیمت در بسیاری از مواقع با طرح های ساده به صورت انبوه توسط کارخانجات و تولیدی های بزرگ کابینت طراحی و با قیمت ارزان به فروش می رسند.

قیمت کابینت پیش ساخته

کابینت پیش ساخته در قیمت های متفاوتی در بازار موجود است. همانطور که می دانید قیمت کابینت پیش ساخته از کابینت سفارشی کمتر است؛ اما دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته چیست؟ کابینت پیش ساخته از متریال های معمولی و ارزان ساخته می شود و در بسیاری از موارد کیفیت مطلوبی ندارد. از طرفی ممکن است طرح مورد نظر خود را از میان کابینت های پیش ساخته یا آماده پیدا نکنید و ناچار به خرید کابینتی که مورد علاقه تان نیست شوید. پس در نظر داشته باشید که با کمی هزینه بیشتر نسبت به قیمت کابینت پیش ساخته، می توانید کابینت سفارشی خود را داشته باشید.

معایب کابینت آماده پیش ساخته

همان طور که اشاره شد، کابینت ممبران، های گلاس و ام دی اف که از بهترین و پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه به شمار می روند را می توان به صورت آماده نیز خریداری نمود. حال سوال این است که چه تفاوتی بین نوع سفارشی و پیش ساخته این کابینت ها وجود دارد و چرا اغلب کارشناسان دکوراسیون داخلی خرید کابینت سفارشی را توصیه می کنند؟

رنگ کابینت آماده

رنگ یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون منزل می باشد که نه تنها بر زیبایی تاثیر زیادی داشته، بلکه در بزرگ یا کوچک تر جلوه دادن محیط نیز موثر می باشند. یکی از بزرگترین محدودیت ها و معایب کابینت های پیش ساخته محدودیت در تعداد رنگ های آنها می باشد. قهوه ای و کرم دو رنگ بسیار رایج در کابینت های آماده می باشند، در مقابل می توان رنگ های بسیار متنوعی را متناسب با سبک دکوراسیون به صورت سفارشی برای تولید هر گونه کابینت انتخاب نمود.

پیشنهاد می‌کنم رنگبندی کابینت کلاسیک و بهترین رنگبندی کابینت مدرن رو از دست ندهید. 😉

طرح کابینت آماده

با توجه به اینکه کابینتهای پیش ساخته به صورت سری تولید میشوند، در نتیجه خریدار حق انتخاب بالایی برای طرح آنها ندارد. کابینت ممبران، های گلاس و ام دی اف های ساده از جمله مواردی هستند که می توانید به صورت آماده خریداری نمایید. اما اگر ساخت کابینت را به صورت سفارشی انجام شود می‌توانید از انواع مختلف کابینت مانند انزو، کابینت چوبی کلاسیک، کابینت های پولیشی با طرح های مختلف انتخاب کنید.

طرح کابینت آماده

اندازه و ابعاد کابینت آماده

کابینت های پیش ساخته براساس اندازه های استاندارد تولید میشوند، اما واقعیت این است که در بسیاری از مواقع طراحی آشپزخانه به گونه‌ای می باشد که شاید با این استانداردها هم خوانی نداشته باشد. در نتیجه خرید کابینت های پیش ساخته در چنین شرایطی باعث میشود نتوانید از فضای داخلی آشپزخانه به صورت بهینه استفاده کنید. علاوه بر این، متناسب با اندازه آشپزخانه می توانید تعداد کابینت های هر ردیف و گوشه ها را کم یا زیاد نمود.

همچنین لازم به ذکر است که نوع سینک های مورد استفاده در آشپزخانه در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده اند و برخی از آنها برای نصب نیاز به کابینت های مخصوصی دارند که تنها به صورت سفارشی تولید میشوند.

طراحی و تولید کابینت سفارشی

نوین کابین از بزرگترین و با سابقه ترین تولیدکنندگان انواع کابینت آشپزخانه می باشد که تمام محصولات آن به صورت صد در صد سفارشی و مطابق با سلیقه و خواسته مشتری طراحی و تولید میشود. کارشناسان این مجموعه علاوه بر ارائه مشاوره تلفنی رایگان، در صورت تمایل مشتری برای بازدید از منزل و ارائه راهنمایی برای انتخاب بهترین طرح و مدل و جنس کابینت، به صورت حضوری به محل مراجعه خواهند نمود. برای ارتباط با تیم نوین کابین می‌توانید از شماره تماس 02177004581 و 02177005467 استفاده نمایید.

کابینت سفارشی را ارزان بخرید

شما با انتخاب نوین کابین ، علاوه بر اینکه به دلیل داشتن گارانتی بر روی تمامی محصولات خیالتون از بابت کیفیت و عمر کابینت هاتون راحته همچنین به دلیل اینکه مستقیم از تولیدی کابینت خرید میکنید واسطه را حذف نموده اید و از با اطمینان میتوان گفت از تمامی فروشگاه های کابینت قیمت پایین تری پرداخت نموده اید.

مزایای خرید کابینت سفارشی

درست است که کابینت سفارشی قیمت بالاتری نسبت به کابینت های آماده دارد اما مزایای خرید کابینت سفارشی بسیار بیشتر است. با انتخاب کابینت سفارشی شما می‌توانید کابینتی مطابق با سلیقه خود دشاته باشید؛ همچنین یراق‌آلات و هر آنچه در آشپزخانه‌ی شما قرار است انجام شود را آزادانه انتخاب کنید. بنابراین، اگر آشپزخانه‌ای با ابعاد نامتعارف دارید یا می‌خواهید برای آشپزخانه خود طرحی خاص و منحصربه‌فرد داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما کابینت سفارشی خواهد بود. در این صورت دست شما در انتخاب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه نیز باز تر است.

و در اخر ترجیح بدین یکبار هزینه کنید تا اینکه هربار هزینه کنید و در آخر هم به متریال مورد نظرتون نرسید.

معرفی مدل دکور آشپزخانهآموزشدکور آشپزخانهراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.9/5 - تعداد رای 7

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

18 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.