کابینت پلی اورتان و پلی استر کابینت رنگ

کابینت پلی اورتان و پلی استر – عکس جدید 2024 + مزایا معایب

511 بازدید

کابینت پلی اورتان و کابینت پلی استر دو نوع از کابینت های رنگ می باشند که بر اساس طرح کلی در گروه کابینت کلاسیک و مدرن تقسیم بندی میشوند. این کابینت ها از نظر قیمت ارزان تر از کابینت چوب می باشند، اما زیبایی و جلوه آنها منحصر به فرد است. به همین دلیل در آشپزخانه ها کاربرد بسیار زیادی دارند. نوین کابین؛ سازنده انواع کابینت در ادامه به معرفی کابینت رنگ پرداخته و ویژگی های کابینت پلی اورتان و پلی استر و مزایا و معایب و همچنین قیمت آنها را بررسی خواهد نمود.

کابینت پلی اورتان و پلی استر چیست؟

در صنعت تولید کابینت آشپزخانه روش و متریال های مختلفی برای ساخت این تجهیزات استفاده میشود و بر همین اساس تنوع بسیار بالایی را در کابینت های آشپزخانه شاهد هستیم. یکی از رایج ترین انواع کابینت، نمونه هایی می باشند که دارای بدنه ام دی اف بوده و به جای روکش چوب از رنگ های مخصوص برای درب و بخش های بیرونی آنها استفاده میشود.

کابینت رنگ به کابینت هایی گفته میشود که دارای بدنه ام دی اف خام بوده و درب های آنها با رنگ های مخصوص پوشیده میشود. کابینت رنگ را می توان به دو گروه تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

کابینت پلی اورتان

رنگ پلی اورتان یکی از مرغوب ترین و مقاوم ترین انواع رنگ می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل مقاومت بالا در برابر خش و نم و رطوبت در صنعت تولید کابینت نیز کاربرد دارد. کابینت های پلی یورتان دارای بدنه ام دی اف می باشند و پس از ابزار زنی با دستگاه های سی ان سی، ابتدا عملیات آماده سازی زیر ساخت انجام میشود. برای آماده سازی زیرساخت ابتدا سطح کار به طور کامل سمباده زده و سپس بتونه زنی انجام میشود. مجدد سطح کار سمباده زده و آستر و پرایمر روی آن قرار گرفته و مجدد سمباده زده میشود.

کابینت پلی اورتان

نمونه کار اجرا شده کابینت پلی اورتان سفید قهوه ای

پس از اتمام مراحل فوق، فرآیند رنگ آمیزی کار اجرا میشود که شامل 6 مرحله می باشد. شش مرحله رنگ آمیزی به گونه ایست که ابتدا سطح یه لایه با رنگ های پلی اورتان پوشانده شده و پس از خشک شدن، مجدد لایه دوم رنگ اجرا میشود. این کار تا شش مرحله ادامه پیدا خواهد نمود تا سطح کار کاملا یکدست و مقاوم شود.

اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه ✔

مزایای کابینت پلی اورتان

از مهم ترین مزایای کابینت های پلی اورتان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر نم و رطوبت
  • مقاومت بالا کابینت در بربر خش و ضربه
  • عدم تغییر رنگ در اثر تابش نور مستقیم به سطح کار
  • تنوع بسیار بالا در رنگ های قابل اجرا برای انواع کابینت
  • اجرای رنگ های پلی اورتان به صورت مات و براق متناسب با سبک دکوراسیون و سلیقه مشتری

کابینت پلی استر

نوع دیگری از کابینت های رنگ با پلی استر پوشانده میشوند. پلی استر نوعی رنگ شفاف می باشد که در دو گروه ترموپلاستیک و ترموست قرار میگیرند. این رنگ ها مانند پلی اورتان تنوع بسیار زیادی داشته و متناسب با هر سبک از دکوراسیون می توان آنها را اجرا نمود. کابینت هایی که دارای رنگ های پلی استر می باشند قیمت ارزان تری داشته و در برابر اشعه uv نیز کاملا مقاوم هستند. اما میزان مقاومت کابینت پلی استر در برابر ضربه و نم و رطوبت کمتر از پلی اورتان می باشد.

کابینت پلی استر

انواع کابینت پلی اورتان و پلی استر

کابینت های پلی استر و پلی اورتان را می توان بر اساس طرح به کار رفته در آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

نمونه کار اجرا شده کابینت پلی اورتان سفید 2024

کابینت پلی اورتان رنگ کلاسیک

در این گروه از کابینت های رنگ درب، سرستون ها و سایر بخش ها توسط دستگاه های سی ان سی ابتدا ابزار زنی شده و سپس رنگ آمیزی انجام میشود. در نتیجه طرح کلی این کابینت ها کمی پرکار و شلوغ بوده و برای محیط هایی کاربرد دارد که دارای دکوراسیون کلاسیک می باشند. از جمله کابینت های این گروه می توان به کابینت روکش چوب اشاره نمود.

کابینت رنگ کلاسیک

عکس نمونه کار اجرا شده کابینت روکش چوب با رنگ پلی اورتان

کابینت پلی اورتان رنگ مدرن

کابینت مدرن که تا حد امکان ساده بوده و از ستون و سرستون و درب های ابزار زده در آنها به ندرت استفاده میشود. این کابینت ها دارای بدنه ام دی اف بوده و رنگ های بسیار متنوعی بر روی درب و بخش های بیرونی آنها اجرا میشود.

کابینت رنگ مدرن

قیمت کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان دامنه رنگی گسترده‌ ای دارد که باعث می‌شود دست مشتری در انتخاب رنگ کابینت بازتر باشد و این کابینت در دو نوع مات و براق قابل سفارش است. رنگ پلی اورتان باعث افزایش مقاومت کابینت در برابر رطوبت، مواد شوینده و اشعه‌ خورشید می‌ شود. این رنگ کیفیت بسیار بالایی دارد و مانند رنگ‌های پودری پوست پرتقالی نمی‌شود.

قیمت کابینت پلی اورتان بدون واسطه خرید کنید.

رنگ پلی اورتان هم بر روی چوب طبیعی و هم بر روی ام دی اف بکار برده می شود. قیمت کابینت پلی اورتان به عواملی مانند براق ومات بودن، جنس بدنه کابینت و نوع رنگ پلی اورتان بستگی دارد. با توجه به اینکه کابینت پل اورتان یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین کابینت هاست قیمت آن نیز نسبت به ام دی اف های معولی بالاتر می باشد.

قیمت کابینت پلی اورتان بیشتر است یا پلی استر؟

قیمت این دو کابینت بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می گردد و نمی توان نرخ مشخصی را برای آنها ارائه داد. طرح کلی کابینت، متریال به کار رفته برای بدنه، تعداد لایه های رنگ به کار رفته برای اجرای کار، نوع و برند تولید کننده رنگ و همچنین تعداد و نوع کابینت ها همگی می توانند بر قیمت نهایی کار تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. در یک مقایسه کلی می توان گفت هر چه تعداد لایه های رنگ بیشتر بوده و پلی اورتان از برندهای خارجی و شناخته شده باشد، به همین نسبت نیز قیمت کابینت پلی اورتان افزایش پیدا خواهد کرد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه رو بدونید تا کلاه سرتون نره!!

طراحی و ساخت کابینت پلی یورتان و پلی استر

همان طور که در طول متن نیز اشاره شد، برای ساخت کابینت پلی اورتان و پلی استر لازم است ابتدا با دقت و مهارت کافی زیر ساخت آماده شود. به همین دلیل مراحل مختلفی از جمله سمباده زنی، بتونه کاری، سمباده زنی، آستر و پرایمر و سمباده زنی با ظرافت زیادی لازم است انجام شود. قبل از این مراحل نیز بر اساس طرح کلی کابینت در صورت نیاز ابزار زنی با سی ان سی انجام میشود.

در نهایت برای تولید مرغوب ترین نوع کابینت رنگ، لازم است شش مرحله با دقت بسیار بالا و تجهیزات حرفه ای انجام شود. خروجی این کار چیزی جز یکی از بهترین انواع کابینت پلی اورتان و پلی استر نخواهد بود که در برابر نم و رطوبت و شرایط دمایی مختلف کابینت مقاومت و عمر بالایی خواهد داشت.

طراحی و ساخت کابینتهای رنگ پلی یورتان و پلی استر

نوین کابین از جمله تولیدکنندگان انواع کابینت آشپزخانه با رنگ های پلی استر و پلی اورتان از بهترین برندهای دنیا می باشد و در طرح کلی کار و همچنین رنگ مورد نظر مشتری محدودیتی ارائه نمیدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع کابینت می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در تماس با ما با کارشناسان نوین کابین در ارتباط باشید.

دکور آشپزخانهمعرفی مدل دکور آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.5/5 - تعداد رای 6

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

18 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.