کابینت پست مدرن

همه چیز درباره کابینت پست مدرن و کف تراش

636 بازدید

کابینت پست مدرن یکی از بهترین نمونه کارهای تولید شده برای آشپزخانه می باشد که اصالت کابینت کلاسیک را با طراحی های مدرن تلفیق نموده است. این گروه از کابینت های آشپزخانه به معنای واقعی زیبایی در عین سادگی را با هم دارند و تنوع بالا در رنگ و طرح های به کار رفته در آنها همگی باعث شده اند تا در چند سال اخیر با استقبال زیادی مواجه شوند. نوین کابین؛ تولید کننده کابینت آشپزخانه در ادامه هر آنچه که باید درباره انواع کابینت پست مدرن، قیمت، طراحی و نکات مهم در خرید و ساخت آنها بدانید را ارائه خواهد داد.

کابینت پست مدرن چیست؟

یکی از محبوب ترین انواع کابینت آشپزخانه، کابینت چوبی و کلاسیک می باشد که از گذشته تا امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. این گروه از کابینت ها اصالت بسیار خوبی داشته اما قیمت آنها نسبتا بالا می باشد و به همین دلیل خرید آنها برای تمام آشپزخانه ها امکان پذیر نمی باشد.

در مقابل، کابینت مدرن از دیگر نمونه های رایجی می باشد که مهم ترین ویژگی آنها سادگی ظاهری و حذف منبت کاری و کنده کاری هایی می باشد که در نوع کلاسیک در ستون و سرستون ها و روی درب ها به کار می رود. این گروه از کابینت ها قیمت ارزان تری داشته و تنوع در طرح و رنگ آنها نیز بسیار زیاد می باشد. با توجه به ویژگی های مثبت و منفی که در این دو گروه کابینت وجود دارد، تلفیقی از آنها صورت گرفته و در نهایت با نام کابینت پست مدرن معرفی شده اند.

با توجه به این نوع تلفیق در طراحی کابینت آشپزخانه پست مدرن می توان گفت این کابینت ها از تنوع رنگ بالایی برخوردار بوده و قیمت ارزان تری نسبت به کلاسیک دارند و طرح های به کار رفته در آنها نیز متنوع می باشد.

انواع کابینت پست مدرن

همان طور که اشاره شد، تنوع در طراحی این کابینت ها نسبتا زیاد بوده و می توان متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل گزینه های مناسبی را انتخاب نمود. کابینت های پست مدرن را می توان در دو گروه کلی تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

کابینت پست مدرن انزو

یکی از بهترین و پرطرفدارترین کابینت های آشپزخانه که به خوبی تلفیق کلاسیک و مدرنیته را می توان در آن مشاهده نمود، کابینت انزو پست مدرن می باشد. این کابینت ها که متعلق به برند Zentique می باشند، دارای درب هایی به ضخامت 25 تا 40 میلیمتر بوده و رنگ به کار رفته برای آنها حدود یک میلیمتر ضخامت دارد. بدنه این کابینت ها از ورق های ام دی اف بوده و به همین دلیل از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

کابینت پست مدرن انزو

از دیگر ویژگی های این گروه از کابینت های پست مدرن می توان به ضخامت و عمق زیاد در حکاکی و طرح های ایجاد شده با دستگاه سی ان سی بر روی درب و سایر بخش های آن اشاره نمود. علاوه براین، لازم به ذکر است که رنگ های به کار رفته برای کابینت طرح انزو از نوع پلی اورتان می باشد و در مقابل نور آفتاب کاملا مقاوم می باشند. البته نوع نامرغوب این کابینت ها ممکن است با رنگ های پلی استر نیز ارائه شوند که قیمت ارزان تری داشته و مقاومت آنها در سطح بسیار کمی قرار دارد.

نمونه کارهای کابینت انزو رو از دست ندهید.

کابینت کف تراش

از دیگر انواع کابینت های پست مدرن می توان به نوع کف تراش اشاره نمود. کابینت کف تراش دارای بدنه ام دی اف به ضخامت 18 میلیمتر بوده و دارای روکش ملامینه می باشد. پس از برش زدن درب ها و انجام مراحل مختلف سمباده کاری و غیره، در نهایت روکش پی وی سی روی آنها قرار گرفته و با کمک دستگاه وکیوم کاملا پرس میشود. نوع ورق پی وی سی و همچنین کیفیت وکیوم بر طول عمر کابینت کف تراش تاثیر بالایی دارد.

کابینت کف تراش

لازم به ذکر است که این کابینت ها دارای تنوع رنگ بالایی بوده و از نظر قیمت نیز گران تر از کابینت های گلاس و ام دی اف معمولی می باشند.

جدیدترین نوع کابینت کف تراش کدام است؟

کابینت نئوکلاسیک جدیدترین سبک کابینت است که به صورت کف تراش نیز قابل ساخت و اجراست. کابینت نئوکلاسیک انزو در واقع نسل به روز شده کابینت کلاسیک است. این کابینت می تواند طرح داشته باشد اما طرح های انواع کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک بسیار ساده تر از طرح های کابینت کلاسیک است. در میان انواع کابینت آشپزخانه جدید، کابینت نئوکلاسیک ابتدا توسط معماری ایتالیایی به نام آندرا پالادیو معرفی شد و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.

کابینت کف تراش در سبک مدرن نیز تولید و اجرا می شود. این کابینت ها معمولا سطحی صاف و یکنواخت دارند و طرحی روی درب آنها دیده نمی شود. هر چه این کابینت ها طرح و رنگ ساده تر و یکدست تری داشته یاشند مدرن تر به شمار می روند. چوب، لمینت، شیشه و انواع فلزات در فرآیند تولید کابینت‌های مدرن نقش مهمی ایفا می‌کنند. تنوع رنگ بالا از مهم ترین ویژگی‌ها و مشخصات کابینت کف تراش مدرن است.

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه پست مدرن

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه لازم است به فاکتورهای متعددی توجه شود که از مهم ترین آنها می توان به انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها اشاره نمود. همان طور که در طول متن نیز اشاره شد، کابینت های پست مدرن از نظر تنوع رنگ در سطح بسیار خوبی قرار دارند و می توان متناسب با سبک دکوراسیون گزینه های متعدد و مناسبی را انتخاب نمود. از رایج ترین رنگ ها برای این کابینت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اصول انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

کابینت پست مدرن سفید

به جرات می توان گفت، یکی از پرطرفدارترین رنگ های مورد استفاده برای کابینت های مدرن، رنگ سفید می باشد. بازتاب نور از سطح براق کابینت های سفید باعث میشود تا فضای آشپزخانه بزرگتر جلوه کند و علاوه براین می توان آنها را با سایر وسایل موجود در محیط راحت تر ست کرد. از دیگر مزایای کابینت سفید پست مدرن می توان به زیبایی ظاهری و همچنین ایجاد حس تمیزی اشاره نمود که برای محیط آشپزخانه کاربرد زیادی دارد.

کابینت پست مدرن سفید

کابینت های سفید را می توان به صفحه های کورین مشکی استفاده نمود و جلوه ای منحصر به فرد را در آشپزخانه ایجاد کرد.

کابینت پست مدرن قهوه ای

یکی از بهترین  و متداول ترین رنگ‌ها برای کابینت‌ پست مدرن، رنگ قهوه‌ای است. رنگ قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای تیره یا طرح چوب، از گزینه‌هایی است که فضای آشپزخانه را گرم و صمیمی جلوه می‌دهد و باعث می‌شود عطر و بوی چوب در فضای آشپزخانه متراکم باشد. همچنین رنگ قهوه ای در ترکیب با یک رنگ خنثی مثل طوسی و یا یک رنگ روشن مثل سفید فضا را شیک تر خواهد کرد. امروزه در دکوراسیون آشپزخانه کابینت پست مدرن قهوه ای بیش از گذشته طرفدار پیدا کرده و می تواند انتخابی مناسب برای هر سلیقه ای باشد.

کابینت پست مدرن آبی

از دیگر رنگ هایی که می توان برای آشپزخانه هایی با سبک دکوراسیون پست مدرن استفاده نمود، آبی کلاسیک و آبی روشن می باشد. آبی یکی از بهترین انتخاب ها در تمام محیط هایی می باشد که دارای دکوراسیون مدرن هستند و سادگی و آرامش و زیبایی را به خوبی با هم تلفیق می کنند.

کابینت آشپزخانه آبی

البته توجه داشته باشید که این رنگ ها نباید براق باشند و بهتر است از نوع مات آن برای کابینت استفاده شود.

کابینت پست مدرن طوسی

استفاده از رنگ های خنثی و آنالوگ در چند سال اخیر برای کابینت آشپزخانه رواج زیادی پیدا کرده است و با سبک های مدرن سازگاری بالایی دارد. به طوریکه می توان این رنگ را برای کابینت با طراحی پست مدرن استفاده نمود.

کابینت آشپزخانه طوسی

البته توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این رنگ برای تمام بخش های آشپزخانه ممکن است کمی خسته کننده باشد و محیط را بی روح جلوه دهد، به همین دلیل بهتر است طوسی برای کابینت بوده و رنگ صفحه و جزیره متناسب با آن انتخاب گردد.

نمونه کار کابینت روکش چوب طوسی را مشاهده کنید.

ویژگی های مهم در طراحی کابینت آشپزخانه پست مدرن

  • کابینت پست مدرن تلفیقی از نوع کلاسیک و مدرن می باشند و به همین دلیل نباید انتظار وجود حکاکی و منبت کاری های زیاد را در بخش های مختلف آنها داشته باشید.
  • کنده کاری و ابزارهای استفاده شده برای ستون و زیر ستون های کابینت پست مدرن در حد بسیار کمتری از نوع کلاسیک می باشند.
  • تاج، زیر تاج و پاخورها برخلاف نوع کلاسیک، در کابینت پست مدرن بسیار ساده بوده و طرح های شلوغ و متعدد در آنها به چشم نمیخورد.
  • به منظور ارائه طرح های بهتر برای کابینت پست مدرن، لازم است به قرینه بودن طرح توجه شود.
  • رنگ های به کار رفته برای این کابینت ها پلی اورتان و پلی استر می باشد که از نظر کیفیت با هم تفاوت زیادی دارند. کابینت با رنگ های پلی اورتان کیفیت بالاتری نسبت به پلی استر داشته و در برابر خراشیدگی مقاومت بهتری دارند.

قیمت کابینت پست مدرن

یکی از موارد بسیار مهمی که لازم است در مرحله انتخاب و خرید کابینت مد نظر قرار داد، قیمت آن می باشد که از تنوع بالایی برخوردار بوده و تحت تاثیر فاکتورهای متعددی قرار دارد. به عنوان مثال، قیمت کابینت پست مدرن بر اساس اندازه و ابعاد، جنس روکش، نوع رنگ، طرح، متعلقات کابینت از قبیل تاج و زیر تاج و جزیره و غیره و جنس و برند ام دی اف محاسبه می گردد.

توجه داشته باشید که هر چه ورق های ام دی اف به کار رفته برای ساخت آن بهتر باشد، به همان نسبت نیز قیمت کابینت پست مدرن بیشتر خواهد بود. با توجه به تنوع بالا در قیمت ها و همچنین نوسانات موجود در بازار، برای استعلام قیمت این کابینت ها می توانید با کارشناسان فروش نوین کابین تماس بگیرید.

قیمت کابینت پست مدرن

نکات مهم در خرید کابینت پست مدرن

به منظور انتخاب و خرید کابینت پست مدرن با کیفیت لازم است چند نکته را در حین خرید مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

  • کابینت هایی را انتخاب کنید که از رنگ های پلی اورتان برای آنها استفاده شده است. این رنگ ها مقاوم بسیار بالاتری نسبت به پلی استر دارند.
  • برای آشپزخانه های کوچک با نور کم بهتر است کابینت های سفید و سایر رنگ های روشن را انتخاب کنید.
  • به میزان ضخامت ورق های ام دی اف به کار رفته برای بخش های مختلف کابینت توجه داشته باشید. ورق های نازک با ضخامت کم از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و باعث میشوند تا با گذر زمان و برخورد ضربه، خیلی زود کابینت آسیب ببیند.
  • به منظور حفظ سادگی و زیبایی کابینت، بهتر است از هود مخفی استفاده شود.
  • به جنس دستگیره ها و رنگ آنها توجه داشته باشید. بهترین و پرطرفدارترین دستگیره برای کابینت ها در دنیای امروز جنس های سرامیکی می باشند که از تنوع رنگ آنها نیز زیاد می باشد. به همین دلیل می توان برای کابینت های پست مدرن به رنگ کابینت روشن از دستگیره های طلایی و برنز و برای کابینت های تیره از دستگیره های نقره ای استفاده کرد.

ساخت کابینت آشپزخانه پست مدرن

عدم استفاده از ورق های ام دی اف با کیفیت با ضخامت مطلوب باعث میشود تا به مرور و در صورت تماس کابینت با قطرات آب و نم و رطوبت، روکش درب ها جدا شده و بخش هایی از چوب آن نیز حجیم شود. به همین دلیل لازم است برای ساخت کابینت پست مدرن از ورق های ام دی اف با کیفیت استفاده شده و با رنگ های مقاوم مانند پلی اورتان به بهبود طول عمر آنها کمک نمود.

نوین کابین از بزرگترین تیم های فعال در زمینه ساخت و تولید کابینت پست مدرن و سایر انواع کابینت آشپزخانه می باشد که کیفیت را در راس تولید هر یک از محصولات خود قرار داده است. برای اطلاع از ویژگی های این کابینت ها و آشنایی با تنوع بسیار بالای آنها می توانید از نمایشگاه دائمی این مجموعه در کارخانه نوین کابین بازدید کنید. کارشناسان فروش اطلاعات جامعی را درباره هر یک از انواع کابینت ها ارائه می دهند. همچنین می توانید از مشاوره های رایگان گروه نوین کابین از طریق شماره های 0217700546702177005481 استفاده نمایید.

معرفی مدل دکور آشپزخانهآموزشدکور آشپزخانهراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 5/5 - تعداد رای 1

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

18 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام وقتتون بخیر همون سبک نئوکلاسیک درسته؟

    پاسخ
  • کمالزاده
    دی 29, 1399 9:57 ق.ظ

    با سلام خسته نباشید
    من خونمو میخوام بدم مستأجر ولی نمیدونم چه مدلی کابینت بزنم؟
    میشه بگین چه مدلی کابینت بزنم که مستأجر خرابش نکنه؟ یعنی هم از لحاظ کیفیت و زیبایی رو دست نداشته باشه! ممنون میشم که در اولین فرصت بهم کمک کنین تا تصمیم بگیرم👌👍

    پاسخ
    • بستگی به هزینه ای که میخواهید کنید داره اما اکثر صاحب خانه ها کابینت هایگلاس، فرامید یا ملامینه استفاده می کنند که از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است

      پاسخ
  • با درود و احترام و سپاس از اطلاعات مفید و سودمندی که در سایت تون اشاره کردین . یه پرسشی داشتم چند وقت پیش کمد و کابینت هایگلس گذاشتیم . الان متوجه شدیم که دو رنگ هستن سفید شیری و سفید یخچالی. هر دو هم برند AGT هست . از کجا بفهمیم که کدوم رنگ سفید ، اصل و ترکه و کدوم ایرانی . در صورتیکه بنام و به قیمت ترک به ما فروختن. از پاسخ شما سپاسگزارم. شاد باشید .

    پاسخ
    • کار AGT امکان نداره دو رنگ شه احتمالا از اجناس داخلی براتون استفاده کردند متاسفانه در داخل کشور Agt قلابی تولید میشه با یک سوم قیمت شرکت افرا گل تبریز اینکارو میکنه که مخففش میشه agt اما متاسفانه این شرکت لوگو شرکت agt ترک رو اجناس میزنه و با یک سوم قیمت به فروش میرسونه که از نظر رنگ و جنس کیفیت بسیار پایینی دارند

      پاسخ
  • زهره پورنسب
    بهمن 12, 1399 4:43 ب.ظ

    سلام من های گلاس سفید اکرلیک مارک نوین چوب گرفتم و الان که سلفون هاشو از روش کنیدیم جای مارک سلفون هایی که روی ام دی اف ها بوده زرد شده یعنی انکار جای چاپ مارک نوین چوب مونده روی کار میشه راهنمایی کنید چه کار کنم؟

    پاسخ
  • سلام
    نحوه تولید کابینت انزو به چه صورته؟

    پاسخ
  • بهترین نوع کابینت مدرن کدوم کابینته؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر انتخاب سبک کابیت اشپزخانه کاملا سلیقه ای هست.
      با این حال کابینت اشپزخانه هایگلاس ترک به دلیل جلوه های ظاهری و کیفیت بالا مورد توجه بیشتری قرار گرفته.

      پاسخ
  • انصافا مدلهای فوق العاده ای برای کابینت شما دارید و مشتاقم که بیام و از نزدیک کارهاتون رو ببینم.

    پاسخ
  • سلام قیمت کابینت نئوکلاسیک براق و مات و میخواستم بپرسم ازتون؟ آشپزخانه من تقریبا20 متر هست.

    پاسخ
  • سلام روزتون بخیر. علاقه مند هستم که از نمایشگاهتون بازدید کنم چه روزی امکانش هست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.