تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

166 بازدید

دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی در جذابیت کلی خانه دارد و انتخاب درست در این زمینه باعث می شود تا محیط خانه جلوه بهتری پیدا کند. آشپزخانه، محور اصلی خانه است و طبیعی است که کارایی و جلوه ظاهری آن حرف اول را می‌زند، بنابراین در انتخاب کابینت که قسمت زیادی از دیوار را می‌پوشاند باید دقت زیادی به خرج داد.

مهم‌ترین عنصر دکوراسیون آشپزخانه، کابینت است و اولین چيزی که به چشم هر بیننده‌ای می‌خورد کابینت آشپزخانه منزل شما است، در اصل کابینت وسیله ای کاربردی در آشپزخانه است که در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر بسزایی دارد. انتخاب سبک کابینت آشپزخانه به عوامل متعددی وابسته است و هر کدام از سبک ها ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک بپردازیم؛ با ما همراه باشید:

فرق کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک
فرق کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت های کلاسیک در مقایسه و تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک معمولا پرکارتر هستند و نقش و نگار های پیچیده ای دارند. به عنوان مثال درب‌هایی که با طرح گل آمیخته‌اند و یا پاخورهای ابزار خورده و یا تاج‌های بلندی که برای آن در نظر گرفته شده و همچنین بهره‌مندی از دستگیره‌های طرح دار، زیبایی خاصی به آن‌ها بخشیده که می‌تواند نظرعلاقه مندان بسیاری را به خود جلب نماید. رنگ های پرطرفدار در این سبک معمولا طیف رنگ قهوه ای، سفید و خاکستری می باشند.

برای اینکه با تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک بیشتر آشنا شوید قبل از ادامه درباره کابینت کلاسیک بیشتر بخوانید.

کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

طراحی کابینت کلاسیک در مقایسه و تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک معمولا به صورت قرینه صورت می گیرد و این نوع از کابینت ها برای آشپزخانه های با متراژ بالا مناسب هستند. کابینت کلاسیک بسیار مجلل می باشد و می تواند از چوب طبیعی و یا انواع چوب مصنوعی ساخته شود.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ایرانی

امروزه طرح های سنتی و کلاسیک در بین خانواده های ایرانی بسیار محبوب شده اند. کابینت کلاسیک ایرانی با استفاده از چوب طبیعی و ممبران و دیگر متریال ساخته می‌شوند و بسته به نوعی که دارند، قیمت آن ها متفاوت است. انواع بسیار نفیس کابینت تمام چوب کلاسیک که به صورت دست‌ساز ساخته می‌شوند، از گران‌قیمت‌ترین کابینت‌های کلاسیک به حساب می‌آیند و نمایی بسیار باشکوه به آشپزخانه شما می‌بخشند. این نوع کابینت بسیار اصیل می باشد و زیبایی چشم گیری را در آشپزخانه بوجود خواهد آورد.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک سبکی است که مابین کابینت کلاسیک و کابینت مدرن قرار می گیرد. کابینت نئوکلاسیک دارای طرح و نقش و نگار می باشد اما طرح های آن ساده تر از کابینت های کلاسیک هستند. این سبک از کابینت ها می توانند هر نوع سلیقه ای را در بر بگیرند و با توجه به نیاز و خواسته مشتری طراحی شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید ویژگی‌های طراحی کلاسیک و مدرن را در چیدمان خانه و آشپزخانه خود کنار هم داشته باشید، این نوع کابینت بین تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک می‌تواند خواسته شما را برآورده سازد.

کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

به عنوان تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ، کابینت نئو‌کلاسیک با توجه به جنس وساختاری که دارد در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی از خود نشان خواهد داد. کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

برای اینکه تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک براتون قابل لمس تر باشه با نمونه کار کابینت نئوکلاسیک را ببینید.

مزایای کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک دارای مزیت های بسیاری است که در ادامه مهم ترین آنها را معرفی می کنیم:

مزایای کابینت نئوکلاسیک

ظاهر زیبا: ظاهر زیبا و جذابیت بصری این سبک کابینت باعث شده که افراد بتوانند آن را کنار هر سبک دکوراسیون استفاده کنند.

تنوع در رنگ: وجود رنگ‌های متنوع و در عین حال خاص برای این سبک کابینت آن را از سایر کابینت‌ها متمایز کرده است.

مقاومت در برابر رطوبت: یکی از جوانب مثبت این کابینت، مقاومت بالا در برابر رطوبت است. این کابینت‌ها نسبت به دیگر انواع کابینت ام دی اف مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد و دوام بیشتری دارند.

عدم نمایش لک و خط و خش: به دلیل سطح ماتی که برای کابینت نئوکلاسیک در نظر گرفته می‌شود بازتاب نور در این نوع کابینت در کمترین میزان خود است. بنابراین لک و خط و خش را بر روی خود نشان نمی‌دهد.

کابینت نئوکلاسیک با رنگ پلی‌اورتان

نوع رنگ کابینت نئوکلاسیک تاثیر زیادی بر روی کیفیت نهایی کار خواهد گذاشت. اگر رنگ کابینت نئوکلاسیک مرغوب و با کیفیت باشد زیبایی کار دو چندان خواهد شد. رنگ‌های رایج در اجرای كابینت‌های نئوكلاسیک با رنگ پوششی، پلی‌اورتان و پلی‌استر هستند. چون:

  • این رنگ‌ها کیفیت و چسبندگی بالایی دارند.
  • پایداری زیادی در برابر عوامل طبیعی مثل اشعه UV و رطوبت دارند.
  • از بافت آسیب‌پذیر چوب مانند یک لایه لاک پوششی محافظت می‌کنند.
  • قابلیت اجرا به صورت مات و براق را دارد.
  • ترکیب رنگی متنوعی دارند.

انواع متریال مورد استفاده در کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

متریال مورد استفاده در ساخت کابینت ها متفاوت می باشد اما برخی از متریال ها در کنار تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ، هم در کابینت سبک کلاسیک و هم سبک نئوکلاسیک قابل استفاده هستند. در ادامه متریال های مشترک بین این دو سبک کابینت را معرفی می کنیم:

چوب

از بهترین و مقاوم ترین متریال ها برای ساخت کابینت، چوب طبیعی است. چوب خاصیت طرح پذیری بالایی دارد و جلوه خاصی به محیط می بخشد. کابینت جنس چوب بالاترین قیمت را نسبت به سایر کابینت ها دارد. از آنجا که چوب طبیعی کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به چوب های مصنوعی نظیر ام دی اف دارد، به طور کلی نفیس ترین و گران قیمت ترین مدل کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک، کابینت های چوبی هستند.

ممبران

کابینت با متریال ممبران ، نمونه‌ی دیگری از کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک است که نسبت به انواع دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. ممبران از ام‌دی‌اف خامی است که توسط دستگاه سی ان سی، ابزار خورده و پس از آن، به طور کاملا یکپارچه، وکیوم و روکش شده است تا نتیجه‌ی کار، کابینتی ضد آب و ضد رطوبت باشد.

رنگ پولیشی

این نوع کابینت از ام‌دی‌اف خام منبت شده و رنگ پولیشی ساخته می شود. در این مدل، کابینت پس از هر بار رنگ شدن، سمباده می‌خورد و مجددا در محیطی کاملا استرلیزه و عاری از هر گونه گرد و غبار، رنگ می‌شود. این پروسه، چندین بار تکرار می‌شود تا نتیجه‌ی کار، کابینتی صاف و یکدست و البته درخشنده و شفاف باشد.

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت کلاسیک زیبا، با شکوه و تجملی است و برگرفته از بناهای تاریخی و باستانی رومی در قرن های گذشته می باشد. این سبک از کابینت ها از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری داشته و با توجه به طرح های شلوغ و پر جزئیات در آن، مناسب آشپزخانه های بزرگ است. کابینت نئوکلاسیک دارای طرح های بسیار ساده تری نسبت به کابینت کلاسیک می باشد.

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

در واقع کابینت سبک نئوکلاسیک، تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن می باشد که جذابیت چشم نوازی را در محیط آشپزخانه فراهم می آورد. این سبک همان کابینت کلاسیک می باشد که به سبک مدرن گرایش پیدا کرده است. اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید اما آشپزخانه ای با ابعاد بزرگ ندارید می توانید از کابینت نئوکلاسیک بهره ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در موارد زیر

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک
تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

طرح: کابینت کلاسیک، سبکی شلوغ و پر کار است و جزئیات و ریزه‌کاری‌های درشت و کوچک، به وفور در آن یافت می‌شود. در کابینت نئوکلاسیک اگر چه بدنه‌ی کابینت‌ها دارای طرح‌ و مدل است، اما طرح و مدل آن چندان شلوغ و پرجزئیات نیست و مطابق میل ساده پسندان نیز می باشد. طرح کابینت را مطابق با سلیقه و همچنین متناسب با دکوراسیون سایر سمت های خانه انتخاب کنید تا فضایی چشم نواز داشته باشید.

ابعاد آشپزخانه: به عنوان تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ، کابینت کلاسیک به دلیل آنکه جزئیات زیادی دارد و پرکار است، مناسب آشپزخانه‌های بزرگ و وسیع می باشد. این کابینت در آشپزخانه‌های مینیمال و کوچک قابل استفاده نیست، زیرا استفاده از دکوراسیونی که باعث شلوغی بیشتر فضای آشپزخانه شود، فضا را کوچک‌تر و پرازدحام می‌کند.

اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید و از نظر متراژ، آشپزخانه‌ای باز و بزرگ ندارید، می‌توانند از کابینت‌های نئوکلاسیک استفاده کنند. این کابینت‌ها به دلیل طرح و مدل ساده‌تری که نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارند، برای آشپزخانه‌های متوسط و نسبتا کوچک نیز مناسب هستند و می‌توانند فضایی آرام و دلنشین را ایجاد کنند.

نحوه تمیزکردن و نگهداری: به عنوان تفاوت دیگر تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ، تمیز‌کاری کابینت کلاسیک از کابینت نئوکلاسیک دشوارتر است و علت آن نیز، طرح‌ها و منبت‌های آن است که در بدنه‌ و یراق‌های کابینت کلاسیک وجود دارد. آشپزخانه‌، فضایی است که پخت‌وپز در آن انجام می‌شود و ذرات چربی و گردوخاک، باعث چرب شدن کاشی‌ها، دیوارهای آشپزخانه، کابینت‌ها و سایر قسمت‌های آن می‌شود.

به دلیل آنکه کابینت‌های کلاسیک دارای طرح‌ها و جزئیات مختلف هستند، لازم است تلاش بیشتری برای تمیز‌کاری آشپزخانه‌های کلاسیک به خرج دهید و این در حالی است که آشپزخانه‌های نئوکلاسیک به دلیل سادگی بیشتر، آسان‌تر تمیز می‌شوند.

دکوراسیون آشپزخانه با کابینت نئوکلاسیک

قیمت: کابینت‌ آشپزخانه از هر متریالی که ساخته شده باشد، هر چه پُر کارتر باشد و جزئیات بیشتری بر روی بدنه‌ی‌ خود داشته باشد، پروسه‌ی ساخت و تولید دشوارتر و طولانی‌تری خواهد داشت و این مساله، قیمت تمام شده‌ی کابینت را بالا می‌برد؛ بنابراین طبیعی است که به عنوان دیگر تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ، کابینت‌های کلاسیک از کابینت‌های نئوکلاسیک گران قیمت ‌تر باشند هر چند متریالی که در ساخت آن‌ها بکار رفته شده باشد، یکسان باشد.

کابینت چوبی به عنوان زیرمجموعه ای از سبک کلاسیک به عنوان تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک به این شکل است که هر چه دارای ریزه‌کاری‌های بیشتری باشد، زحمت و زمان بیشتری را برای ساخت و تولید می‌طلبد و به همین دلیل نفیس‌تر و از نظر قیمتی، گران‌بهاتر خواهد بود.

سبک دکوراسیون خانه: اگر سبک کلاسیک مورد پسند و سلیقه‌ی شماست باید در همه ‌جای منزل‌تان این سبک را اجرا کنید. به عنوان مثال، اگر مبل‌ها و سرویس چوب منزل‌تان مدرن است، نباید از کابینت‌های کلاسیک برای آشپزخانه استفاده کنید. در واقع، آشپزخانه‌ی کلاسیک با کابینت‌های کلاسیک، برای خانه‌هایی با مدل و چیدمان کلاسیک مناسب است تا همخوانی و هماهنگی لازم بین اجزای منزل رعایت شود.

به عنوان یکی دیگر از تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک لازم است بدانید انتخاب کابینت‌های نئوکلاسیک ، هم می‌توانید از وسایل کلاسیک و وسایل نسبتا مدرن و هم سنتی استفاده کنید. بنابراین اگر قصد ندارید تنها به یک مدل از دکوراسیون پایبند باشید، کابینت نئوکلاسیک گزینه‌ی خوبی است.

قیمت تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت کلاسیک از اصیل ترین و مجلل ترین کابینت ها می باشد که ساخت آن هزینه های زیادی را در بر دارد و زمانبر است. بنابراین کابینت کلاسیک بالاترین قیمت را در میان کابینت ها خواهد داشت. قیمت کابینت نئوکلاسیک به طرح و متریالی که از آن تشکیل شده است بستگی دارد. به عنوان مثال، کابینت نئوکلاسیک چوبی، قیمت بیشتری نسبت به کابینت نئوکلاسیک ممبران دارد.

قیمت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

به طور کلی، کابینت نئوکلاسیک قیمت کمتری از کابینت‌های کلاسیک دارد، زیرا مدل کابینت نئوکلاسیک دارای طرح‌ها و منبت‌های کمتر و ساده‌تری است.

کابینت نئوکلاسیک ممبران

اگر به دنبال مدل کابینت آشپزخانه­ جدید و زیبا برای منزل خود هستید کابینت نئوکلاسیک ممبران می‌­تواند انتخاب خوبی باشد. کابینت ممبران ‌می‌تواند به صورت مدرن یا کلاسیک باشد. به طرح‌های ساده همان طرح مدرن می‌­گویند. اکثر افراد به دلیل اینکه کابینت ممبران طرح های متنوعی دارد از آن استفاده می­‌کنند. البته لازم به ذکر است به عنوان تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک ، این کابینت مناسب خانه‌های سنتی و معاصر است.

کابینت نئوکلاسیک ممبران

کابینت نئوکلاسیک ممبران طوری طراحی شده که به زودی دل  شما را نمی­زند و در عین سادگی برای شما جذاب هستند. این نوع از کابینت ها یکی از پربازدیدترین کابینت‌های آشپزخانه می‌­باشد. تنوع رنگ بالا، طرح‌های زیبا و مناسب البته به سبک‌های مختلف و قیمت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌ها به­‌ شمار می­‌رود.

فرق کابینت نئوکلاسیک و ممبران

کابینت ممبران در دسته کابینت های کلاسیک قرار دارد چرا که سبکی سنتی دارد و حکاکی های زیبایی روی آن دیده می شود. این کابینت بیشتر در آشپزخانه هایی با ابعاد بزرگ مورد اجرا قرار می گیرد و طرح هایی منحصر بفرد دارد. کابینت نئوکلاسیک سبکی ما بین کابینت کلاسیک و کابینت مدرن به شمار می رود. ساده تر از کابینت کلاسیک است و امروزه طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا پیدا کرده است.

این سبک کابینت هم در فضا های مدرن و هم کلاسیک قابل اجرا است. به عنوان تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک، بهتر است بدانید کابینت نئوکلاسیک تنوع رنگ گسترده تری دارد و نگهداری و تمیزکردن آن بسیار آسان است.

فرق کابینت ممبران و نئوکلاسیک
فرق کابینت ممبران و نئوکلاسیک
کلام پایانی

حال که با تفاوت کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک آشنا شدید لازم است بدانید سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در کنار مزیت های بی شمار، معایبی هم دارند. و هر سبک را باید با توجه به سلیقه و فضای موجود در نظر گرفت. با توجه به مواردی که به آنها اشاره شد می توان نوین کابین را یکی از نمونه های موفق در میان کارگاه های کابینت سازی در تهران قرار داد. این مجموعه با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات کاملا حرفه ای موفق به طراحی و تولید انواع کابینت کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن شده است.

همچنین لازم به ذکر است که نوین کابین علاوه بر ثبت سفارش به صورت آنلاین، نمایشگاه دائمی به منظور ارائه نمونه کارهای حقیقی راه اندازی نموده و کارشناسان ما آماده مشاوره و راهنمایی قبل از سفارش محصول مورد نظر می باشند.

آموزشراهنمای خرید کابینت آشپزخانه

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین امتیاز 3.2/5 - تعداد رای 4

مطالب مرتبط

اپن آشپزخانه

مدل اپن آشپزخانه جدید

اگر فردی هستید که به مد اهمیت می دهید و خواستار این هستید که آشپزخانه مدرن و زیبایی داشته باشید، باید با اصول طراحی…
انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

کابینت آشپزخانه از گذشته تا به امروز علاوه بر کارایی جنبه تزئینی هم داشته است. یکی از ابزار هایی که جلوه بصری در فضای…

18 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.